Mag ik jullie wat vragen? Ik zou graag wat ervaringen willen lezen van vrouwen die te kampen hebben gehad/ of hebben met een incompetente baarmoederhals. Sinds het begin al last van mijn onderbuik in het midden. Maar sinds 2 weken begint het erger te worden. Steken bij de baarmoedermond, een gevoel van irritatie. Afgewisseld met een drukkend gevoel en een behoorlijk stekerig gevoel. Diepe pijnen zijn het. Soms ook alsof ik een heftige blaasontsteking heb (twee keer onderzocht en dat is het niet). Nu zegt de vk dat het er allemaal bij hoort maar ik begin me na 2 weken pijn zorgen te maken over wat het nu kan zijn. Bandenpijn voel ik ook wel, maar dan aan de zijkanten. Daar maak ik me dan ook niet druk over. Wat ik nu niet begrijp is of vrouwen met ic (incompetent cervix) nu wel of geen symptomen hebben? Ik lees dat het bij velen ongemerkt is verlopen, maar ik lees toch ook dat vrouwen al veel eerder pijn hadden (die ik zo'n beetje omschreven heb) en dat dit door iedereen werd afgedaan als 'het hoort erbij'? Graag lees ik jullie ervaringen over evt. symptomen. En kan zoiets ook worden geconstateerd door de verloskundige of is dat beter via de gynaecoloog?
Ik had wel symptomen maar geen insufficiëntie. Volg je em nog? Symptomen bij mij: slijmprop heel vroeg (20wkn) verliezen en vervolgens bleek mijn cervix verkort. Dat laatste kan alleen middels een inwendige echo die ik vanaf toen ook vaak heb gehad. Ik kreeg de eerste omdat ik dus die slijmprop verloor en daarnaast veel harde buiken had. Het heeft volgens mij niets te maken met buikpijn op zich; wat jij omschrijft klinkt meer als groeipijn/bandenpijn. Zelf had ik dat ook veel meer in het midden en 'van binnen' dan in mijn liezen zoals je vaak hoort. Waarom denk je aan insufficiëntie? Niet Googelen op klachten hoor, je maakt jezelf gek!!
ik vind je vraag hier niet zo gepast... Ik zou vragen of ze hem hier willen weg halen en verplaatsen naar het prematuren topic. Ik hen al gereageerd in je eerdere topic.
Oh ik zie nu dat het topic in de vlindertuin staat, lijkt mij ook passender in het zwangerschapsgedeelte. Immers: insufficiëntie hóeft niet eens tot (extreme) vroeggeboorte te leiden... (Ik heb even melding gemaakt bij beheer)
Bedankt voor de reacties. Tja..Ik vond het wat lastig waar precies ik deze vraag nou precies kon stellen. Ik had graag wat ervaringen gelezen, uiteraard zonder iemand te kwetsen. Ik had zoveel pijn dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben beland en de vraag aan de gynaecoloog heb gesteld en er is me nu meer duidelijk. Nogmaals dank.
Dankje voor je bericht! Dus eerst geen insufficiëntie en daarna toch wel? Of alleen een verkorting. Ikzelf verloor een paar dagen veel slijm en had een gevoel van druk op mn blaas. Maar in het ziekenhuis geweest en word in de gaten gehouden. Dus doe het even rustig aan... Nogmaals dank!
Nee, ik had het niet en heb het ook niet gekregen - gelukkig! Ik had alleen wel de symptomen ervan (de verkorting dus ook), en veel harde buiken. De zwangerschap was hels met 4 maanden bedrust maar is goed afgelopen Hopelijk blijft het bij jou ook goed gaan en krijg je geen verkorting!
Ah ik snap het. Dus een verkorting betekent dus niet meteen dat er sprake is van insufficiëntie. Jeetje, maar dat zal inderdaad wel zwaar zijn geweest, bedrust, harde buiken..pfff. Maar het allerbelangrijkste inderdaad dat het allemaal goed is gegaan. Gelukkig! Hier blijf ik het even rustig aan doen... Dankje!