Second opinion in een ander ziekenhuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Secretje, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Heeft er hier iemand hier ervaring met een second opinion aanvragen? Hoe is dat gegaan? Wordt het gewoon vergoed door de ziektekostenverzekering?

    Ik zit er over te denken om in een ander ziekenhuis een gynaecoloog om een second opinion te vragen. Op de site van dit ziekenhuis vond ik deze zin in een stukje over inleiden:
    Reden hiervoor is dat de maatschap gynaecologie waar ik onder val mij door wil laten lopen tot 43 weken. Ondanks vele lichamelijke en geestelijke klachten van mij zelf (waaronder ernstige bekkeninstabiliteit, regelmatig een veel te hoge bloeddruk en angst dat het mis zal gaan met dit kindje na ervaringen in vorige zwangerschap) willen dus gewoon blijven wachten. Inleiden willen ze niet vanwege kans op scheuren van mijn keizersnede litteken.
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb geen idee hoe dit werkt maar ik zou eens een ander ziekenhuis in de buurt bellen. Die weten je vast meer te vertellen.

    Heel veel sterkte!
     
  3. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Je zou even moeten kijken in de lijst van vergoedingen van je verzekeraar. ik weet dat mijn verzekering (Menzis Extra verzorgend 3) een second opinion vergoed. Anders moet je ze even bellen.
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat maar kan je niet iets regelen via je huis arts dat die je helpt zodat je eerder kan bevallen?
     

Deel Deze Pagina