baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cat2, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben nu 29 weken zwanger. Eerlijk gezegd voel ik mijn baby niet zo veel. Ik voel haar wel elke dag, maar heel licht. Dit is altijd al zo geweest.
    in de ochtend voel ik haar helemaal niet. In de avond voel ik haar het meest, maar dan ook zachtjes. Ik herken me niet in de verhalen dat een baby druk is of zelfs te hard schopt. Ik heb er zelf geen slecht gevoel bij. Ik geef het wel altijd aan bij de vk.
    Je kunt toch ook gewoon een rustige baby hebben? Hebben meer mensen dit gehad?

2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    je kan zeker een rustige baby hebben... mijn dochter was ook heel zachtjes en rustig in de buik en deze kleine uk is een drukke nu voornamelijk duwer hij komt er net niet doorheen zegmaar.. maar ligt je placenta voor ?? mocht dat zo zijn voel je het ook zachter en minder en ook al de kleine naar binnen toe schopt ipv naar de buikkant

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Zolang je de baby elke dag voelt, 10 bewegingen dan is er volgens mijn VK niks aan de hand. Het is voor mij niet herkenbaar maar als je placenta (meer) naar voren ligt is het niet vreemd dat je de bewegingen maar zachtjes voelt. Dat je de baby in de avond meer voelt heb ik ook, komt volgens mij omdat je dan (meestal) ontspannen bent.

4. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Hoi!

Het kan inderdaad aan het kindje liggen.. Ik heb 2 zwangerschappen gehad.. De eerste was altijd aanwezig maar heel rustig. Heeft me nooit echt geschopt ofzo ;) Aan het einde van de zwangerschap werd het wel duidelijker hoor, hij kreeg toen toch minder ruimte natuurlijk!
    De tweede was (en is ;) ) een echte drukte maker.. Ik voelde hem al vroeg en hij heeft me af en toe ook echt zeer gedaan!! Haha! De tweede heeft (misschien toevallig) ook een veel drukker karakter dan de eerste!

5. cat2

cat2 Niet meer actief

Grappig dat het zo verschillend kan zijn he. Mijn placenta ligt achter dus daar ligt het niet aan.

6. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik voelde mijn kindje ook altijd weinig! Ik herkende het ook totaal niet om last van haar schoppen te hebben, ik vond altijd dat ze meer 'zwom' dan schopte.

Wij hebben trouwens haptonomie gedaan; ik of mijn man legde een hand op mijn buik en eventjes wachten en de baby zwom er heen. Soms moest de hand op een ander plekje neer gelegd worden. We konden onze hand een beetje bol maken en dan voelde we dat de hand opgevuld werd, altijd leuk om zo met haar te spelen!

7. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Kan zeker, bij mn eerste zwangerschap een drukke baby die ik goed voelde, 2de voelde ik heel vroeg ook goed maar nooit pijnlijk en nu de 3de is echt tegenover haar broer en zus heel rustig, heb haar tot 2/3 weken geleden alleen maar savonds en snachts gevoeld en nooit echt hard maar gewoon rustige schepjes, mn vriend heeft haar ook niet vaak kunnen voelen gewoon omdat ze zo rustig is, laatste weekjes merk ik wel dat dr ritme veranderd en juist dr bewegingen harder worden,

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Mijn zoontje was ook altijd rustig in de buik. Voelde hem vaak tijdens het avondeten en als ik in bed lag. Nu ben ik 17 weken zwanger en heb deze baby nog maar weinig gevoeld, terwijl de placenta achter ligt. Maar ik maak me niet druk, hoef ook nog niks te voelen.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Het belangrijkste is dat je je baby wel elke dag voelt.
    Mijn schoonzus voelde de kleine nauwelijks maar had e placenta voor liggen en is zelf niet de smalste.

Ik voelde tot 23 weken niks en toen begon het schoppen, nu sinds afgelopen maandag, dat ik 29 weken ben zie ik mijn buik ook bewegen en voel ik hem regelmatig duwen terwijl ik toch echt 3 maal daags morfine slik waarvan de kleine rustiger zou moeten zijn :D

Het is dus heel erg wisselend maar je moet de kleine wel blijven voelen.

10. cat2

cat2 Niet meer actief

Ja ik voel haar wel elke dag

11. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik ben 17 weken bijna en voelde al vrij snel plopjes.
    Moet eerlijk zeggen dat sinds de laatste week de plopjes iets minder zijn en de echte bewegingen voel. Maar niet zo druk als in het begin.. Misschien ligt ze gewoon goed zo, ik voel haar elke dag wel vaak dus ik maak me niet druk

12. cat2

cat2 Niet meer actief

Morgen ben ik 33 weken zwanger. Er zit nog niet veel verandering in. Ik voel haar wel elke dag maar heel licht/zachtjes. Het mag allemaal geen naam hebben. Ik heb het al vaak aangegeven maar vk vindt het niet verontrustend. Ik weet niet of het normaal is. Ik maak me er toch weleens zorgen over.

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb de hele dag amper iets gevoeld. Moet ik nu bellen of niet? Ik voel me bezwaard om te bellen, maar vind dit gewoon niet fijn.

14. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Bij twijfel altijd bellen!

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Bellen! Beter een keer teveel dan te weinig ;)

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Om 17.00 heb ik eindelijk iets gevoeld. Ik ben nu weer gerustgesteld. Maar ik vind het erg vervelend dat ik haar zo weinig voel. Kan er erg ongerust door raken.

17. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik voel de baby elke dag/nacht behoorlijk hard schoppen.
    Ik word er ook wakker van. Soms ineens zo'n harde trap ergens op een plek waar andere organen zitten dat ik me rot schrik. Dat is ook gevoelig.
    Als de baby naar de buikwand toe schopt dan is het fijner.
    Mijn buik beweegt ook heen en weer.
    Ik voel hem gemiddeld denk ik wel 4 uur per dag druk zijn.

Ik ben ook niet eens superslank dus hij komt gewoon door m'n vetlaagje heen haha.

Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. Als je hem wel elke dag voelt en bij de VK steeds het hartje hoort dan zal het wel goed zijn toch? Ik snap wel dat je het harder wil voelen..

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Je zou een angel sound kunnen aanschaffen voor de momenten dat je dus bezorgd bent. Lijkt me erg vervelend, mijn oudste was ook erg rustig, deze beeb beweegt gewoon dag en nacht dus weer heel anders (terwijl placenta nu aan de voorkant ligt en met de oudste achter)

19. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn VK stond duidelijk in de bel folder: als je de baby minder of anders voelt bewegen gelijk bellen.
    Mijn gyn heeft hetzelfde gezegd, bij minder leven gelijk bellen. Ik zou me helemaal niet bezwaard voelen, het is toch jou baby.

20. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik voel me nogal snel bezwaard. Inmiddels heb ik de baby gisteren weer goed gevoeld.

Deel Deze Pagina