baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamsie21, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hier met 18 weken ineens een schop. 2x achter elkaar en heel duidelijk. Toen een dag of 5 niks en daarna weer een schop. Vanaf 19 weken voelde ik zo goed als dagelijks schopjes, wat later is overgegaan in meer gedraai en gewiebel. Maar dat was (met voorliggende placenta) best wel vroeg. Ik hoorde bij een echo dat de placenta voor lag, dus dat kun je evt navragen bij je 20wk echo.

Hier nooit plopjes of kriebeltjes gevoeld, maar dat zal dus wel komen door die placenta. K heb wel een flink druk kind haha, dus dat speelt vast mee bij die eerste schop.

2. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik voelde mijn dochtertje met 16 weken (was erg mager!) dacht eerst dat het gewoon mijn darmen waren.. En toen het steeds vaker gebeurde begon het door te dringen dat het niet mijn darmen waren. Mijn zoontje voelde ik pas tussen de 18-20 weken (was iets gezetter).Het voelde alsof er een luchtbelletje in mijn buik zat die ineens sprong ofzo..
    Het is echt afhankelijk van zoveel dingen.. Je eigen lichaamsbouw, waar de placenta ligt, misschien heeft je kindje al eens 's nachts bewogen.

Snap heel goed dat je een soort bevestiging wilt. En als je je er zorgen om maakt dan bel je gewoon :)

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het schijnt dat ik heel snel was (ondanks dat dit de eerste is en ik overgewicht heb). Ik voelde idd eerst plopjes, alsof er lucht in je darmen zit. Met 20weken voelde ik hem iedere dag, 21.3 heeft mijn man hem gevoeld en sindsdien trapt hij zo hard dat ik bijna het idee heb dat het eng is.

Toen ie dat afgelopen weekend opeens niet meer deed ben ik ff in het ziekenhuis geweest om te checken en alles was goed hoor, maar zij zeiden dat ik heel snel was met voelen en dat ze pas gemiddeld verwachten met 23-24 weken dat je hem iedere dag voelt.

4. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Haha ja dat denk ik dus ook! Las gister op t internet da tje contact kan maken met zachtjes op je buik tikken of je hand erop leggen.. Maar dat hielp nog niet helaas haha. Wanneer heb je je 20 weken?

5. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Ik had toen 7/8 weken moet zij ongeveer maar het vruchtzakje was leeg! Ja moet er niet teveel aan denken inderdaad!

6. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Gemiddeld gezien voelde de meeste hier het dus rond de 18/19/20 weken.. Dan heb ik nog twee dagen te gaan of hooguit 2 weken.. Pff de weken duren ontzettend lang voor me haha!

7. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wacht ook nog steeds! soms twijfel ik..maar ik maak me absoluut geen zorgen...het is echt niet zo dat je het nu al moet voelen...in week 19-20 krijgt je beebje een groeispurt van zo'n 10 cm en ik verwacht hierna zeker te gaan voelen..
    Als je echt zo onzeker bent is een angelsounds misschien een optie...ik heb er ook 1...lekker het hartje luisteren wanneer je behoefte hebt! :)

8. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het kan zelfs nog tot 23 weken duren voor je wat voelt, zeker als je placenta aan de voorkant zit en je kindje met zijn rug naar jouw buikwand toe ligt.
    Ik snap wel dat je bevestiging wilt hoor, zeker na een miskraam ben je veel alerter, omdat je weet dat het niet allemaal vanzelfsprekend hoeft te zijn. Ik zou zeggen bel gerust je verloskundige als je je zorgen maakt.

9. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik voelde mijn baby voor het eerst met 18 weken. Ik zat op de bank met opgetrokken benen en mijn armen om mijn benen heen omdat ik het zo koud had. Toen zat mijn buik dus strak en voelde ik ineens een plopje. Ik schrok er zo van dat ik een minuut ff van de wereld was. Echt leuk!
    Daarna ging het snel en voelde ik steeds popjes als ik zat.
    Die plopjes gingen later over in een soort schuivend gevoel.

En nu trapt de baby de hele dag door en heeft hij de hik en zelfs als ik loop voel ik hem schuiven. Ook kietelt hij mij van binnen in mijn zij.
    Nu kan ik er niet meer door slapen haha.

Het komt echt snel genoeg en het is zooooo een mooi gevoel!!
    Als ik mijn vriend steeds zijn hand op mijn buik liet leggen was de baby net weer stil.
    Ook onder vergaderingen op werk voelde ik de baby steeds bewegen dan heb je echt zo'n blij gevoel en een soort onderonsje met je baby.
    Echt leuk :) :)
    Inmiddels kunnen anderen mijn buik ook gewoon zien golven haha

10. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw

Ohhh ja dat wil ik!! Waar kan ik dat halen??

11. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Haha super leuk!! Lijkt me wel raar dat je t van buiten ziet golven.. Ben zo benieuwd naar t gevoel

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik voelde wat kriebelen vanaf 16 weken maar echt minimaal, vanaf 23 weken voelde ik pas de eerste schopjes.

13. mamsie21

mamsie21 Actief lid

8 apr 2014
    349
    0
    16
    Vrouw
    Super leuk al die verhalen van jullie te lezen.. Overmorgen 18 weekjes, wie weet haha

Deel Deze Pagina