Weet iemand wat dit betekend?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MSI, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    placenta spontaan na 40 minuten na synto intraumbilicaal.
    Begeleiding nageboorte: overige medicatie + controlled cord-traction (oxytocine intra umbilicaal)

Mijn vraag is eigenlijk, is de placenta nou met of zonder medicatie los gekomen? Deze tekst betreft uiteraard mijn vorige bevalling.

Blijkbaar als het mét is MOET ik deze keer in het zkh bevallen. Maar ik heb geen idee wat bovenstaande tekst nu precies inhoudt. Ik vraag het straks aan de VK hoor maar dacht misschien kan iemand mij nu al helpen (beetje ongeduldig ;) )

2. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Geen idee Haha.. Anders opzoeken op Google?

3. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ja dat heb ik geprobeerd maar kom ik op medische pagina's terecht die ik helemáál niet snap :D

4. lastande

lastande Lid

15 sep 2009
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van wat ik begrijp is dat je de vrije reguliere oxytocine prik hebt gehad en dat ze placenta door middel van enige 'tractie (trekken) uit je baarmoeder hebben gehaald. Dit is erg normaal, dus dit is geen indicatie voor een ZH bevalling lijkt me?

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik weet ook niet wat die tekst precies inhoud, maar als je die prik wel hebt gehad waarom zou je dan in het zkh moeten bevallen? Ik heb een prik gehad bij mijn oudste voor de placenta, (tijdens de bevalling ben ik overgedragen aan de Gyn) maar bij mijn 2e kindje hoefde ik niet perse in het zkh te bevallen :(

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik kan je geen duidelijkheid geven. Spontaan wil zeggen dat ie zelf loslaat. Maar 40 minuten is bij bevordering weeenactiviteit wel de inwerktijd van het middel.

Kan niets beloven, maar ben er toch bang voor dat de meds geholpen hebben.

7. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Ok bedankt allemaal.

De VK zei dat ik dan in het zkh moet bevallen omdat het langer dan 30 minuten geduurd heeft én medicatie is gebruikt. Blijkbaar is de kans groot dat het de volgende keer weer zo moeizaam gaat met risico op complicaties welke thuis niet zomaar zijn aan te pakken. Ik weet er het fijne ook niet van uiteraard... Zal het straks nog eens goed navragen.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Oh vandaar. Ik heb die prik zeker wel eerder gekregen, binnen een half uur al. Misschien doen ze dat hier standaard als je in t zkh bevalt? Gek eigenlijk dat dat verschilt per ziekenhuis.

9. Koon

Koon Niet meer actief

Ik kreeg hem echt gelijk na de bevalling.

10. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik kreeg die prik ook gelijk na de bevalling

11. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Er staat dat je extra syntocinon in de navelstreng hebt gekregen, over het algemeen krijgt bijna iedereen deze hormoonprik in het bovenbeen om de placenta tijdig los te laten gaan. Blijkbaar heeft dat niet bij jou gewerkt en hebben ze voor deze methode gekozen. Controlled cord traction houdt in dat ze gecontroleerd en dus rustig aan de navelstreng hebben getrokken om de placenta los te krijgen. Als dit allemaal niet had gewerkt dan had naar de ok gemoeten om heb manueel te verwijderen.
    Door deze methode moet je dus inderdaad weer in het ziekenhuis bevallen.

12. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Dat klinkt helder k3lly! Ben benieuwd wat de vk zo zegt dan. Zij wisten namelijk van niks...

En wanneer en of ik de spuiten heb gekregen weet ik zelf dus niet, was beetje van de wereld na die lange bevalling.

13. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    O joh hier heb ik bij de vorige bevalling methergine via infuus gehad dit geven ze alleen als er heel veel bloedverlies is en je baarmoeder niet samentrekt. Ik heb maar 350 ml bloed verloren.... verloskundige wist ook van niets maar kan een reden zijn om medisch te bevallen. Soms loopt alles zo langs elkaar heen.
    Maargoed dit is wat ik begrijp uit jou verhaal.

14. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Drie keer standaard gekregen na bevallen

15. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Nou blijkbaar normaal ja. En omdat er geen gyn bij te pas is gekomen hoef ik niet in t zkh te bevallen. Dus dat is ook weer duidelijk ;)

16. VSC

VSC Niet meer actief

Ik kreeg ook een prik meteen na de bevalling. Geen idee wat t was want was nog stoned van de morfine. Er werd gewoon een naald in mn been gezet.
    Maar 40 minuten is erg lang toch?

17. MSI

MSI Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.671
    0
    36
    ZOB
    Is lang ja maar blijkbaar toch geen probleem. Terwijl in eerste instantie werd gezegd van wel als t langer dan dertig minuten duurt.

Deel Deze Pagina