Veel harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kattekit, 3 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Wie van jullie heeft dit ook, ik ben nu bijna 20 weken (banner klopt niet helemaal) en ik heb bij weinig inspanning (vind ik zelf) harde buiken.
    Vandaag waren we een dagje weg, ik heb geprobeerd om rustig aan te doen, maar zodra we heuvel op moesten lopen kreeg ik er meerdere achter elkaar.
    Ook na een wat langer stuk op een rustig tempo was het raak.
    Op mijn werk vamdeweek hetzelfde, als ik moest opstaan gelijk die nare kramp en dan een paar keer per uur. In rust trokken ze weg, maar vanavond op de bank weer last. Nu ben ik niet gelijk bezorgt dat ik weeen ofzo heb. Ze zijn gevoelig / naar maar niet echt pjjnlijk. Maar het zijn er wel beduidend meer dan ik in mijn vorige zwangerschap had rond deze termijn. Ik heb het gevoel alsof het hele spul (baarmoeder enz) nogal drukt down under. Weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.
    Kan dit komen doordat mijn baarmoeder op dit moment hard groeit? Of doe ik gewoon te veel. Als het zo blijft bel ik maandag maar even de verloskundige, maak me wel een beetje zorgen. Vind het niet iets om nu een weekend dienst mee lastig te vallen.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik zou het maandag even overleggen en morgen zoveel mogelijk plat gaan. Kijken of het dan minder wordt.
    Ik heb zelf ook giga last van harde buiken, kan niks meer helaas. Is wel belangrijk om dan naar je lijf te luisteren...
    Sterkte!

3. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik zou het even laten checken door de vk. Zeker als de harde buiken onaangenaam zijn. Tot die tijd zou ik (net als de vorige persoon) adviseren om even met de benen omhoog te zitten om te kijken of het minder wordt.
    Het is wel zo dat je in een tweede zwangerschap sneller en vaker een harde buik krijgt. Zeker een heuvel lopen is niet zonder inspanning. Als je er later op de avond nog een harde buik van krijgt is dat een lijfelijke waarschuwing dat je een stapje terug moet doen.

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Sluit me aan bij bovenstaande dames. Helaas zijn sommige vrouwen heel erg gevoelig voor harde buiken. Bij het minste geringste schieten ze erin. Hier ook eentje. Vanaf 12wkn had ik ze en vanaf 16wkn extreem. Heb flinke stap terug gedaan in werk en dagelijkse bezigheden wat iets verbetering gaf maar over zijn ze nooit gegaan ook in rust niet. Doe het rustig aan en overleg het met de VK.

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde als Miekiej88, mijn baarmoeder reageert op de minste prikkels.
    Ik heb meermaals per uur harde buiken terwijl ik gewoon zit, ze zijn onaangenaam maar niet pijnlijk. Controle had bij gyn en ze doen nog niks met mijn baarmoederhals

6. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook gehad vanaf 16 weken tot een week of 27. Nu af en toe nog een dagje. Maar het is echt minder geworden. Misschien toch te maken met een goeispurt.
    Bij mij deden ze op den duur ook echt pijn. En of ik nou rustig deed of drukker was, het bleef hetzelfde. Rust houden had voor mij geen zin dus.

7. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik heb de vk gebeld. Heb vannacht raar slijmverlies gehad. Maak me zorgen, vk begreep mij en komt zo even kijken. Heb heel lang getwijfeld, maar zij is de enige die mijn zorgen weg kan nemen. Dus heb ik gebeld.

8. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Begrijpelijk ik heb ook vaak aan de telefoon gehangen toen de harde buiken storm (noem ik het maar) begon zo vroeg in de zwangerschap. Goed dat je gebeld hebt als dat jou gerust stelt vooral doen! Sterkte!

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik vond het best een dingetje...stom is dat he
    Maar aan de andere kant, ik maak mijzelf ook niet zo snel zorgen. Mijn man zei al; gelijk bellen. Toen dacht ik ok...misshien heb je wel gelijk.nu ff wachten

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @kattekit: goed dat je gebeld hebt. Wat voor slijmverlies was het als ik vragen mag? Dring aan op een cervix meting als je het niet vertrouwt! De vk kan van buitenaf niet zien of je bm mond nog lang genoeg is. Dit kan ze ook niet voelen trouwens, is echt alleen met een echo te zien.

11. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Nou...het zag er net zo uit als na het strippen met 39 weken bij de eerste. Taai...bruin. niet zoveel en het is nu ook weer helemaal weg. Maar daarom vertrouw ik het niet. Voel de beeb nog lekker rondtollen...maar wil het gewoon gecheckt hebben. Nu is het overigens helemaal weg hoor. Normale afscheiding.

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    hmm daar zou ik ook onrustig van worden ja. Goed laten checken en je niet laten weg sturen dat het normaal is...

13. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Alles is normaal bevonden maar het dringende advies gekregen om minder te werken. Eerst paar dagen rustig aan doen en dan minder werken. Werk nog fulltime, dat is teveel. Zeker met een drie jarige thuis.

Duss ik vind het lastig...maar moet dus echt gaan minderen.

14. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Lijkt me hoe moeilijk ook een heel verstandige keuze!👍
    Fijn dat verder alles goed was.

Deel Deze Pagina