Baby voelen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Darinka, 3 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Hoi,
    ik ben nu 18 weken zwanger en ik voel mijn kindje echt al een week of 3 bewegen en sinds 2 weken echt schoppen.
    Mijn vriend kon het begin vorige week ook al voelen.
    Is dat niet extreem vroeg?

Ik vraag dit omdat ik ook nog eens heel dik ben (zie eruit alsof het nog een maand duurt ofzo :()

Wij vragen ons nu dus af of het niet toch een tweeling kan zijn...

Zijn er meer die dit al zo snel hadden?

Gelukkig mag ik de 15de weer voor een echo dus zullen we eens kijken of het er nu wel 1 is :)

(als het aan mijn dochter ligt, krijgt ze een broertje EN zusje dus wie weet)

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heb je je 12 weken echo nog niet gehad dan, dan weet je al of je er 2 krijgt. Mischien komt het omdat je veel vruchtwater hebt dan lijkt je nuik al snel dikker. Het zou natuurlijk wel heel leuk zijn een tweeling!

3. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Goh dat kan ook daar had ik niet aan gedacht!

Ik werd bij mijn dochter pas in de 7e maand iets dikker en heb nooit positie kleding aan gehad.
    Vond het gewoon zo snel gaan dit keer...
    Vooral omdat je overal leest dat je het vanaf nu beter gaat voelen en dat dat voor je vriend nog wel even duurt :)
    Nou bij mij dus niet.
    Toch de echo afwachten dus

4. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    hey hoi!
    wij krijgen ook echt 1 kindje maar ik voel ook genoeg leven in mn buik!!
    mn vriend heeft het nog niet gevoeld maar ik voel het wel heel goed!
    heerlijk gevoel he :D

5. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

Ik voelde mijn kleine ook al met 16,5e week voor het eerst...alleen voordat de man het kon voelen waren we 7 weekjes verder...
    Dus misschien dat er toch 2 kleintjes bij je in de buik zitten :)
    Laat het ons weten....

6. mammaatje

mammaatje Nieuw lid

22 apr 2006
    2
    0
    0
    ijmuiden
    Hi,

Ik heb ondertussen 3 kinderen en ik voelde al m,n kindjes rond de 17 de week, dus het kan best wel zo zijn hoor!!

Het is wel erg vroeg bij jou,
    Zou je het leuk vinden een tweeling??

Groetjes Anita

7. Niet meer actief

Hoi ik ben morgen 14 weken zwanger, en voel sinds een kleine week onder in me buik, op de plek waar dat mijn kleintje verstopt zit welleens wat, ik weet alleen niet hoe ik het moet omschrijven, het was ja het lijkt een soort steek/kramp maar dan niet pijnlijk, een gevoel van er zit wat de wroeten alsof het ff klem zit en dan zich uitrekt ofzo ik weet het niet, ik denk dat het de kleine is omdat het op precies die plek zit waar die kleine 2 week geleden zat met de echo.

hoe voelt het bij jullie aan? waarmee kan ik het gevoel vergelijken.

8. Melanie

Melanie Lid

9 feb 2006
    45
    0
    0
    Het is ons eerste kindje en ik voel de kleine ook al heel goed. Eerst gevoeld bij 18 weken. Gisteravond was de kleine echt goed in het rondte aan het schoppen dus hoop dat mijn man het ook binnenkort kan gaan voelen. Bij ons is het echt maar eentje (in iedere geval bij de 12 weken echo was er echt maar één te zien).

groetjes Melanie

9. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Een 2e kindje voel je al wat eerder, omdat je weet wát je moet voelen.
    Ik voelde de kleine al met 15 weken.
    En je buik kan idd groter zijn door vruchtwater. Ik heb begrepen dat dat een goed teken is; dan doet je placenta het goed.
    Veel plezier de 15e! :)

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik ben zwanger van de eerste en hetis er maar 1. Ik voelde de kleine met 15 weken al en papa met 23 weken.

ZOu kunnen dat je veel vruchtwater hebt.

11. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Nou :cry: ik voel hem/haar nog steeds niet.
    Was gisteren bij de vk en, gezien de positie van de baarmoeder, zou het volgens haar niet lang meer moeten duren voordat ik iets ga voelen.
    Bij de 1e voelde ik rond de 18 weken leven dus zal dat deze keer ook wel weer zo zijn; kan niet wachten ;) .
    Maar heb gisteren wel weer een hele mooie krachtige hartslag gehoord dus er zit volop leven in.

Silly

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mij kijken mensen ook op als ze de grote van mijn buik zien en als ik vertel dat ik nog niet eens op de helft ben.
    Er zit dan ook al 10 kilo bij!! en het is er echt 1tje ( meerdere echo's gehad om dat te bekijken)

Ik voel mijn kindje sinds de 14e week. Eerst wat gekriebel, maar nu heel regelmatig en duidelijker.
    Bij mij is het ook zo dat mijn baarmoeder wat hoger ligt dan normaal bij een zwangerschapsduur die ik nu heb ( zo'n 2 vingers geloof ik)
    Dat zal mijn buik ook wel wat groter maken.
    Vruchtwater en de grote van het kindje zijn normaal volgens mijn verloskundige.

Ik merk trouwens dat mijn kindje erg op muziek reageert. Erg leuk!

13. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Leuk al die reacties :D

Als ik het zo lees kan het dus nog alle kanten op...
    Ik ben echt heel benieuwd wat er de 15e gezegd word.
    Op zich heb ik wel kans op een tweeling omdat mijn zusjes tweeling zijn en mijn vriend zijn ooms en 2 neefjes ook dus dat is wel spannend.
    Maar volgens de verloskundige is het niet zo.

Ik zou een tweeling wel leuk vinden!
    Het is toch heel speciaal.
    Maar dan denk ik ook dat ik daarna eigenlijk geen kinderen meer wil.
    3 is toch wel genoeg voor mij.
    Maar ja daar denk je over een jaar of wat misschien weer anders over :)

Ik ga in ieder geval de 15e kijken en ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Darinka

14. brennied

brennied Fanatiek lid

10 feb 2006
    1.925
    0
    36
    Brabant
    Ik ben nu 16 weken van ons 1e kindje maar voel nog niets. Mijn placenta ligt tegen de 'buikwand' aan en de verloskundige zegt dat ik het dan ook later zal gaan voelen...ik wacht het wel af, maar zou graag zo snel mogelijk wat voelen. Lijkt me zo bijzonder...

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ben inmiddels bijna 20 weken zwanger, en voel af en toe wel eens wat gekriebel, maar voor de rest echt nog niks..
    Vreemd dat er zoveel variatie in kan zitten..

groetjes Kalush

16. Niet meer actief

Ik heb gehoord en ook ergens gelezen dat het wat tweelingen betreft het verhoogde risico alleen van vrouw op vrouw gaat, dus als er in de familie van je vriend tweelingen zitten dat de kans bij jou niet vergroot. omdat het dus niet van man naar kids kan gaan, dus vanuit jou kant kan het wel... is je oma een van een tweeling of heeft die tweelingen? dan kan je daar het van hebben.

groetjes...

17. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Mijn zusjes zijn 2 eiige tweeling en mijn tantes ook...

18. petra27

petra27 Lid

11 sep 2005
    67
    0
    0
    Mijn buik was ook heel snel opgezwollen. En bij mij dachten ze ook dat er twee in zaten. Maar ik heb heel veel vruchtwater en mijn babytje zal niet groot of zwaar zijn.

Groetjes

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik was bij mijn VK met 18 weken en 4 dagen en zij vroeg of ik al iets kon voelen. Ik vertelde dat ik 's avonds wel eens "plopjes" vloede die echt duidelijk niet van mijn darmen afkomstig waren maar van het kleintje.

Zij zei dat dat best vroeg is voor een eerste zwangerschap. Nu is het zo dat ik het kleintje steeds vaker voel, maar nog lang niet de hele dag door hoor ! Als ik ristig zit voel ik het wel, en een keer zag ik mijn buik zelfs bewegen.

... maar, volgens mijn VK is het eerder bijzonder om voor de 20e week iets te voelen dan normaal ...

Groetjes,
    Nikki F

20. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik voelde mijn eerste met 12 weken al, en de 2de iets later met 14 weken vanwege een voorliggende placenta. Het ligt aan de dikte van je buikwand en aangezien die van mij dun is voel ik het eerder.

Deel Deze Pagina