Hard gevoel in buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Allyssa, 21 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Hallo,

Ik ben Allyssa en op dit moment 13 weken zwanger. Ik heb al een tijdje last van behoorlijk harde buiken. Ik dacht dat dit mijn darmen waren, mijn moeder vond dit niet echt normaal en door haar ben ik nu eigenlijk een beetje bang geworden. Is dit wel normaal? :( Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd best wel wat stress heb. Niet van mijn werk, maar meer in de richting van schoonouders. En het is altijd bij mij al geweest dat als ik stress had dit op mijn maag en darmen sloegen. Dan kreeg ik altijd giga maagkrampen, soms zelf flinke diarree, maar daar heb ik nu geen last van alleen van krampen en harde buiken. Het is niet dat het eventjes duurt maar het kan maar zo een hele dag zijn dat ik een hard gevoel in mijn buik heb. Ook kan ik dan extreem misselijk worden. Vandaag was weer zo'n dag dat ik alles eruit heb gegooid, gisteren had ik een dag dat ik vanaf een uur of 1 de rest van de dag een harde buik heb gehad.
    Ik ben onder behandeling bij de gynaecoloog en niet bij een verloskundige. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Moet ik de gynaecoloog hiervoor opbellen? Want ik wil niet dat er iets mis gaat.

Mvg,
    Allyssa

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Alyssa,

als je dit gevoel herkent van stressperiodes, en je hebt nu ook stress, dan weet ik vrijwel zeker dat het daardoor komt. De baarmoeder is nog niet groot genoeg om de kramp door je hele buik te voelen, dus het zijn waarschijnlijk je maag en je darmen. Het is niet erg als je overgeeft, maar je moet wel veel blijven drinken.
    Ik hoop dat er snel wat rust komt in je situatie, dat is beter voor jouzelf en voor je kindje.

Mirjam

Deel Deze Pagina