Hier een meisje wat af en toe slecht kan boeren (en dan ook veel lucht heeft). Van de osteopaat de volgende tip gekregen: Laat je kindje op je schoot zitten en hou hem/haar losjes (wel veilig natuurlijk) vast. Laat hem/haar een beetje voorover leunen naar de kant die hij/zij aan geeft, dus waar hij/zij zelf naar toe gaat leunen. Je kindje leunt vaak naar de ontspannen kant waardoor de gespannen kant (waar de lucht zit) ruimte krijgt en de lucht vrij kan komen. Hier zorgt het voor hele grote boeren en je ziet gewoon dat ze opgelucht is als het eruit komt. Verder lijkt het me echt naar om je kindje zo onrustig te zien....Sterkte!
@Gwendolyn: is inderdaad een drama he, ik krijg hier ook al stress al etenstijd nadert... zo is dit echt niet plezant. Maar die spenen heb ik nog niet geprobeerd, dat zal dan wss wel de enigste zijn , maar ga ze alleszins eens bekijken. @GAiaGaia: mmm, een goede boertip, bedankt !!! ga deze straks eens uitproberen. Toch gelukkig een prelogopedist gevonden, andere kant van het land, maar kom, en ik heb daar op de 18 e een afspraak. Ben eens benieuwd. Wie weet geraken we er nog... Dochter blijft wel hevige krampen houden, heeft nu ook zeer zure diarree. Vermoeden ze nu nog kma of heel zwakke darmen. Maar dat is met aangepaste voeding gelukkig iets gemakkelijker op te lossen... Alvast bedankt!!!
Mijn meisje boert heel slecht en ik kreeg van de osteopaat de tip om haar na de fles op haar linkerzij te leggen. Lucht stijgt normaliter op en dan ligt het kommetje van de maag de goede kant op waardoor het lucht er beter uit kan. Bij mijn meisje hielp het redelijk.
Ik zie dat de artsen het nog als optie open houden, maar hier kwam datzelfde probleem door de kma. Met andere voeding hadden we ineens een meisje dat geen kramp meer had en kon boeren.