Sinds een week heb ik last van een van mijn handen. Als ik naar iets rijk om te pakken, krijg ik een steek door mijn handen, heb dan een heel vervelend gevoel boven mijn handpalm. Merk dat ik er meer last van begin te krijgen. Herkent iemand dit?
Nee, maar heb wel de laatste tijd dat ik maar eventjes in een bepaalde houding hoef te zitten en mn hand valt in slaap, ik voel het dan gewoon wegglijden, dat had ik eerst niet. Duurt ook weer langer om met het bewegen van de vingers en wrijven de boel weer op gang te krijgen...
Dat is waarschijnlijk Carpale Tunnel Sydroom komt heel veel voor in de zwangerschap. Het carpale tunnelsyndroom ontstaat door een beknelde zenuw ter plaatse van de pols. Deze zenuw loopt van de onderarm naar de handpalm via een zogeheten tunnel. De beknelling van de zenuw ontstaat door een zwelling van bindweefsel. Hierdoor neemt de druk in de tunnel toe en veroorzaakt dit klachten als bijvoorbeeld: - Tintelingen en pijn in de hand -Neiging tot het wapperen van handen -Een verminderd gevoel in vingers -Gevoel van krachtverlies - Onhandigheid met de pijnlijke hand/arm - Soms is er sprake van pijn in de gehele arm Je kan er niet echt wat aan doen volgens mijn VK allen 's nachts van die harde skaters handschoentjes aan doen zodat je pols niet buigt in je slaap.