grr buik/darm krampen :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yasmine04, 16 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Sinds dat ik 5 weken zwanger ben erg misselijk geweest nu met gember tabletten heb ik de misselijkheid aardig onder controle maar mijn eetlust is helaas nog ver te zoeken.
    Als klap op de vuurpijl reageren mijn maag/darmen nu erg op eten. Zodra ik ook maar iets eet wat zwaarder valt als een stukje brood of crackers krijg ik enorme buikpijn wat gerust een paar uur aan kan houden.
    Op dat moment voelt het niet echt als darm kramp maar echt continue pijn in mijn onderbuik. Het is vaak zo heftig dat ik niet meer in staat ben om mijn bezigheden te vervolgen. Ik moet in foetus houding gaan liggen of krom lopen.. recht zitten staan of lopen lukt dan echt niet meer.
    Uiteindelijk beland ik op de wc en heb ik vreselijk stinkende brijige ontlasting hierna zakt de pijn iets af maar is niet gelijk helemaal verdwenen.
    Door het weinige eten voel ik me moe en slap en Door de 2-3 keer per dag ontlasting word het nog erger :(
    Wie herkent dit ? Wat hielp jou? Wanneer ging het beter?

2. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Heel herkenbaar!.
    Hier ook zo slap en moe Door die misselijkheid. En gigantische darm krampen als ik wat eet.
    Wat mij helpt is iedere x een stukje banaan eten, hap rijst. ets wat het indikt.
    Helaas zijn je darmen net als je maag van slag Door de hormonen :(

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Rijst krijg ik echt niet weg helaas :(
    Fruit pureer ik nu rot een shake en af en toe een slokje hiervan gaat redelijk

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Helaas vandaag nog niks kunnen eten en weer gigantische buikpijn :(
    Drinken gaat gelukkig nog wel maar hou het zo niet lang meer vol ..

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    He ik denk dat je het moet zien als wanneer je heel erg ziek bent geweest, dan moeten je darmen weer "wennen" aan eten..
    Alleen nu zijn je darmen ook nog eens luier door de zwangerschap, dus ik zou echt met baby stapjes elke dag iets meer proberen te eten zodat je darmen weer langzaam kunnen wennen aan ander voedsel.
    Veel water drinken misschien ook..?
    Ik zorg dat ik altijd minimaal 2 flesjes (halve liter) op een dag leeg heb.

6. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik drink idd alleen maar water thee of vitamine water helaas begint het drinken ook verkeerd te vallen (denk Door mijn lege maag)
    Kijk het morgen nog even aan anders neem ik nog wel contact op met de verloskundige of moet je hiermee naar de huisarts?

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Wat Saffira zegt. Wanneer ik buikgriep heb gehad ga ik 'bratten.' Banaan, rijst, appel(moes) en toast. Dat zijn licht verteerbare producten wat niet heel heftig is voor je darmen.
    Ik weet niet wat voor fruit je eet, maar bijv. citrusvruchten schijnt ook weer wat 'heftiger' te zijn voor je darmen.
    Erg vervelend voor je in ieder geval!

8. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Meestal maak ik een shake met een banaan een kiwi en wat aardbeien + optimel
    Appelmoes kan ik nog proberen bedankt !

9. EsmayFleur

1 mei 2015
    85
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hier voor de zwangerschap al last van de darmen met vreselijke buikpijn. Nu met de zwangerschap is het erger veel diarree en brei (sorry hihu). Dan krijg ik verschrikkelijke buikpijnen dat ik krom en dat ik op de wc ook krom leg. Maar als het er uit is dan is de buikpijn weg. Kan ook vlak erna weer opkomen. Dat betekend bij mij dat er toch iets os achter gebleven. Het belangrijkste is blijven drinken. En probeer toch gewoon te gaan eten. Hoe minder je eet Hoe ellendiger je gaat voelen. Ik deed dit in het begin ook niet en werd steeds erger. Toen ben ik gewoon gaan eten. Alleen wel melk beetje minder. De eerste dagen kon ik bijna afstijgen van de wc daarna werd het steeds minder. Nu verschilt het 1 tot 4 x per dag lig er ook aan wat ik eet dan. Eet ik vet ofzo dan heb ik daar een paar dagen last van. Eet ik gezond en normaal dan blijft het beperk tot 1 a 2 x per dag. Ik zou je verloskundige wel op de hoogte brengen heb ik ook gedaan. En de ha bellen kan je altijd doen zou gewoon bellen en voorleggen. Want je moet uit kijken dat je niet uitdroogt. Ik weet niet of je er wat aan heb hoor. Dit is mijn evaring ben nu bijna 29 weken zwanger en soms zitten me billen nog steeds vast geplakt aan de wc. Maar gewoon even bellen meid bellen kan geen kwaad. Neem geen pillen in tegen de diarree mijn vk raadde mij dit echt af. Heel veel succes en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bedankt voor je reactie! Ik probeer het Tot maandag uit te zingen en zal maandag gelijk even bellen.
    Drinken gaat redelijk +- 1 tot 1.5 liter per dag maar hoe meer calorieën in mijn drinken Hoe slechter het valt dus het is vooral water en thee. het is echt dat eten wat me enorm tegen staat en buikpijn veroorzaakt.
    Tot nu toe een halve cracotte cracker op maar buikje is weer helemaal van slag

Deel Deze Pagina