intieme vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Druif78, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hallo verloskundigen,

even een paar intieme vragen mbt geslachtsgemeenschap.
    Ik hoor vaak dat vrouwen tijdens de zwangerschap meer zin in sex hebben tgv verbeterde doorbloeding etc. Nu heb ik wel zin, maar ik wordt totaal niet vochtig, kan dat van de zwangerschap komen? Ik zie de "echte" daad daarom ook helemaal niet zitten! Wat ik vervelend vind voor mn man. Ook voelt t "van onder" gewoon niet prettig, alsof het beurs is.
    Met klaarkomen krijg ik een hele harde buik wat ook niet fijn voelt. Kan dat kwaad? Ik weet dat harde buiken niet wenselijk zijn...

Vast bedankt voor de antwoorden!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Druif78.

Het minder/niet vochtig worden word veroorzaakt door jou zwangerschapshormonen. Helaas weinig aan te doen.
    Is dit niks probeer het dan op andere manieren gezellig te maken. Want het moet voor beide leuk zijn.

Door klaar te komen spant je baarmoeder aan en dat veroorzaakt een harde buik, gebeurd ook als je niet zwanger bent. Maar nu voel je het meer.
    Kan geen kwaad.

Groetjes Ineke.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor de snelle reactie! Ik dacht al bijna dat het een meer psychische oorzaak had!
    Wb de harde buiken: maar wat is dan het verschil met een harde buik van druk zijn/ hard werken etc? Want dat kan toch wel kwaad??

En dat beurse gevoel "van onder" is dat van een verbeterde doorbloeding? Het neemt soms ook toe als ik moet plassen (persen)of soms als ik een strakke broek draag??

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kan 1 van de VK mijn vragen nog beantwoorden??

5. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Druif78.

Harde buik(en) na gemeenschap is even. Harde buiken na teveel doen die houden langer aan.
    En een keer harde buiken kan geen kwaad, maar het moet niet pijnlijk zijn en met regelmaat terugkeren.

Het beurse gevoel van onderen komt inderdaad door de betere doorbloeding. En er kan evt een spatader zitten.

Groetjes Ineke.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ok, duidelijk :)

Wat betreft die spataders: kan dat kwaad? Klinkt akelig... wat doe je er aan?? Gaat het vanzelf weg en hoe weet je of je dat hebt?

7. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Nee spataderen kunnen geen kwaad. Soms kan je ze zien.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina