zoontje 3 maanden 7 tot 7 en 5 flessen..??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DivaXXL, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Hallo moeders
    Ik hoor/lees zoveel verschillende dingen weet even niet meer wat nou "goed" is.

Mijn zoontje is 3.5 maand oud maar slaapt nu al een week of 3 van 7 a 8 uur savonds tot 6 a 7 uur s morgens en krijgt 5 flessen van 150/5 + 2x jbpm. Maar bijvoorbeeld vanavond kwam die om 18.15 al voor ze laatste fles. Zoon is 6300 gram.

Nu lees ik dat tot 6 maanden je eigelijk nog een late avondfles moet geven voor bloedsuiker spiegel o.i.d. maar maak hem nu dus al paar weken niet meer wakker ervoor.
    Overdag komt ie wel meestal om de 3 uur soms 1 voeding 4 uur er tussen.
    maar nu vraag ik me dus af krijgt ie nu niet te weinig en slaapt ie niet te lang zoals nu heeft ie 18.15 gehad en ik denk dat ie dan morgenochtend rond 6 half 7 weer komt.
    Als ik dan over 6 maande lees:( Denk ik hij is nog maar 3.5 maand.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik maak Dafne wel wakker om 22.30, met om 18.00 fles ervoor. Ik heb geen idee wat ze doet als ik haar laat slapen. De enige reden dat ik dat niet test, is dat ik er niet weer 's nachts uit wil, haha. Ze drinkt de laatste fles slapend, ik hou haar slapend nog rechtop en ze slaapt in de schommelstoel als ik me klaar maak om naar bed te gaan. Slaapt ook meteen weer verder tot +- 7.00 uur. Wie weet zou ze wel gewoon doorslapen :p
    Maar goed, in jouw situatie zou ik het gewoon zo laten denk ik. Als ie honger zou hebben, wordt ie wel wakker. En als het al 3 weken is, zou ik er lekker van genieten en het niet meer veranderen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongens mochten zelf 'beslissen' wanneer ze een voeding nodig hadden. En beiden sliepen tussen de 4 en 5 maanden 12 uur door.

Onze jongste heeft heel lang overdag elke 3 uur een voeding nodig gehad.

Wat nu is wil niet zeggen dat het zo blijft. Kwa gewicht mag hij al 12 uur doorslapen en als hij goed wakker wordt zou ik het zo laten ;)

4. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Bedankt voor jullie reacties.
    #liekje81. Ik dacht ook eerst lekker zo laten totdat ik een keer laat van een verjaardag terug kwam hij was in maxi cosi in slaap gevallen.. maar deed de laatste fles rond 22 23 uur altijd in bed dus nam hem mee boven verschonen maar bleef gewoon doorslapen toen dacht ik nou ik laat hem wel slapen miss dat ie rond 2 uur dan komt. Maar nee toen volgende ochtend pas en vanaf die dag elke avond/nacht.

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Volgens mij is dat prima hoor, alleen moet ie ondertussen geen flesjes van 180/6 hebben met 6300gr?

6. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Ja... mischien..hij krijgt nu nog niet zo heel lang 150 ong 3 weken.. hij drinkt al ze flessen leeg. Maar huilt niet erna.. gewoon een keer meer in de fles doen kijken of die hem leeg drinkt..? Dan zit ie wel op ze max 5x 200 1 liter.

7. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Onze zoon slaapt ook vaak van 7-7. Met het 3 maanden consult heb ik dit aan het cb gevraagd en dat was prima, hij had geen late avondfles meer nodig als hij er zelf niet om kwam. Ik mocht dan gewoon 5 voedingen van 200 overdag geven en dat doe ik nu dus ook.

8. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Zou hem idd laten slapen als hij zelf niet komt. Opbouwen deed ik altijd wel rustiger, dus van 165 (150+5) naar 180 ml (180+6 en dan 20ml afgieten) en dan na een week of 2 weer 20 ophogen naar 200ml. Hier wel tot een maand of 5-6 de late fles gegeven maar ook meer met het idee dat hij dan 's nachts niet zou komen. Op een gegeven moment gewoon gestopt en 's nachts nooit geweest voor een fles.

9. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je doet het helemaal goed hoor!
    Als hij tevreden is zou ik het zeker zo laten, zou hem niet wakker maken voor een fles.
    Misschien kan je de ochtend en of avond fles ophogen met 180/6 om te kijken wat hij doet en hoe hij erop reageerd?
    Voor sommige kindjes kan het juist krampjes veroorzaken.
    150/5 is voldoende melk wat hij binnen krijgt per dag.

Deel Deze Pagina