Ben ik nu een zeur of .....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pluk, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.247
    113
    Binnenkort wordt Kylian 1 jaar en dus werd er van beide grootouders het verzoek ingedient voor een verlanglijstje.

    Dus zijn wij druk aan het zoeken geweest wat wij nu eigenlijk wilden hebben voor de kleine man en om te voorkomen dat we met dubbele spullen zouden komen te zitten 2 verschillende verlanglijstjes gemaakt.
    Het zijn echter geen uitgebreide lijstjes geworden, er staat eigenlijk maar 1 ding op.

    Mijn ouders hebben het briefje gekregen met de brandweerkazerne van Vtech (daar heb je ook een ijssalon ed van dus dan kunnen ze zelf uitzoeken wat ze het leukste vinden)
    Mijn schoonmoeder kreeg het verzoek tot een badspeeltje met een plaatje van een badspeeltje dat ons leuk lijkt.

    En daar begint het dus.
    Eerst zij ze dat we dat maar even voor haar moesten bestellen zodat zij het kon geven. Dit hebben we geweigerd ze woont verdorie in dezelfde straat als de speelgoedwinkel.

    Gisteren kwam Jan thuis van de P.x.s met een beschrijving van een leuk kindertafeltje en 2 krukjes, helemaal hoe wij het graag zouden willen hebben wanneer (en dat kan nog even duren) de box uit de kamer is.
    Aangezien mijn (stief)schoonvader timmerman is hebben we mijn schoonmoeder gevraagd of hij dit zou willen maken (hij is zelf nog op het werk).
    Toen vertelde ze dat hij dit niet wilde en dat hij er dan beter 1 kon kopen en dat hij daar geen zin in zou hebben en dat ze al een heel leuk setje hadden gezien en dat ze dat dan wel voor hem gingen kopen voor op zijn verjaardag.

    Nu heb ik daar toch wat problemen mee,
    ten eerste is er nog geen plaats voor zolang we de box nog in de kamer hebben in ook ivm de hond willen we deze zo lang mogelijk in de kamer houden.

    ten tweede vind ik die zelf maak gewoon verschrikkelijk leuk'

    ten derde het gaat een onderdeel uitmaken van ons interieur dus wil ik er zelf gewoon zeggenschap over (wat betreft het uiterlijk)

    Mijn man is nog niet thuis dus ik heb geen idee hoe hij erover denkt maar wat denken jullie ben ik nu een verschrikkelijke zeur ?

    Groetjes anita
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lastige situatie...We hebben altijd geleerd: een gegeven paard niet in de bek te kijken. Dus vanuit fatsoen is het lastig om er wat van te zeggen.
    Maar ik zou hetzelfde hebben hoor. We kregen een kinderstoel van mijn schoonouders en ik heb mijn smaak (en mijn zin) wel doorgezet.
    Vond het wel belangrijk omdat het ook onderdeel van ons interieur is.

    Ik kan je helaas geen tips geven, maar herken je dubio
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik vind het 'zeur-gehalte' ook wel meevallen hoor.
    Het is jouw huis en jouw smaak!
     
  4. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Sluit me wel een beetje aan bij Chacha, een gegeven paard niet in de bek kijken. Maar wat er gezegd wordt, het is jullie smaak en jullie interieur en dat is belangrijk voor jullie. Vind ook wel dat daar door de gevers rekening mee gehouden kan worden, het gaat toch om wat jullie leuk vinden voor Kylian en niet om wat zij leuk vinden (je koopt toch iets voor iemand anders en niet voor jezelf). Daarbij ze VRAGEN om een verlanglijstje. Kunnen ze dat ook net zo goed weglaten.

    Gelukkig is er hier vanuit beide ouders genoeg geschonken maar steeds in overleg. Kregen we het geld en konden we daar zelf iets voor kopen.

    Succes
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Om zulke dingen te voorkomen vraag ik zulke dingen niet aan familie... ikzelf vind het altijd erg leuk om mooie voorleesboeken te geven en te krijgen. Ik noem gewoon een zooi titels en dat komt dan wel goed...

    Wij zouden in jou geval hebben gezegt dat we dan geen setje moeten omdat we net zelf al iets leuks hebben gevonden denk ik...
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.247
    113
    Dat is juist het probleem, ik heb dus geen (meubel)setje gevraagd voor zijn verjaardag maar een badspeeltje (bij voorkeur 1 die we met zuignappen aan de muur kunnen maken).

    We kwamen toevallig dus de bouwtekeningen tegen van een setje en omdat mijn (stief)schoonvader timmerman is dachten we dat hij het wel leuk zou vinden om dit komende winter (of zo want er is totaal geen haast bij) voor ons te maken.

    Meestal is het mijn vader (voormalig brandweerman die heel handig is) die dat soort dingen wel voor ons wil doen maar omdat we het idee kregen dat mijn schoonvader zich soms gepasseert voelde en dit iets is wat helemaal in zijn straatje ligt, we vragen hem.

    Mijn schoonmoeder draait het meteen om naar een verjaardagscadeau :rolleyes:

    Heb dus ook heel subtiel laten vallen dat het niet iets was voor zijn verjaardag omdat we het setje nu helemaal nog niet kwijt kunnen in de kamer (ivm box)

    Het is ook niet dat ze het slecht bedoelt hoor maar ik kan gewoon niets zeggen, als we het over kleertjes hebben en ik vertel dat hij nu maat 80 aan heeft en dat ik benieuwd ben hoe lang hij hierin zou blijven voordat ik weer naar maat 86 moet gaan kijken, dan heb ik 2 dagen later 2 of 3 setjes kleding maat 86 voor hem gekregen.

    Soms is het gewoon even te veel, te snel er te bovenop. Maar ja kan ik het hun kwalijk nemen, ze houden zoveel van dat ukkie (maar niet meer dan mij ;) :) )

    Maar ik ben blij te horen dat jullie mij in ieder geval geen zeur vinden :)

    Groetjes Anita
     
  7. wendyfardo

    wendyfardo Bekend lid

    6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    heel herkenbaar 8)
    mijn schoonmoeder is dus ook zo van de hak op de tak maar ik ben heel direct waardoor ik gewoon zeg dat ik iets niet mooi vind 8)
    dat doe ik trouwens ook tegen mijn eigen moeder hoor :)

    zo zouden wij een box krijgen van mijn schoonmoeder, wij zeiden dat we dat erg lief vonden maar dat we zelf het liefst mee gingen om het uit te zoeken... maar dat was niet nodig ze wist waar we van hielden en zouden daar naar uit kijken (ik was het er niet mee eens maar goed)

    komen ze die avond terug met een donkerbruine box terwijl wij alles wit/creme in huis hebben :rolleyes:
    heb toen ook gevraagd of ze het nog kon ruilen omdat ik dat echt niet mooi vond, toen zijn we met veel mokken van me schoonmoeder meegegaan en hebben het omgeruild naar een box die wij wel mooi vonden :)
     
  8. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Je bent absoluut geen zeur hoor. Gewoon eerlijk zeggen tegen haar (is wel moeilijk moet ik zeggen) dat is toch het beste!
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    goh wat heb ik dan een fijne schoonouders :)

    opa maakt alles wat ik vraag voor zijn kleindochter en hij is niet eens timmerman :)

    maar je hebt wel gelijk ik zou hetzelfde reageren
     
  10. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

    Een zeur vind ik je niet! Maar ik denk dat je het zelf aan je schoonvader had moeten vragen, met de mededeling dat het wel een leuk kerstcadeau kon zijn. Maar dat is helaas achteraf gepraat! Ik zou het gewoon tegen ze zeggen dat het voor later is en niet voor nu! Maar mijn schoonmoeder springt ook altijd overal bovenop. Laura was nog geen dag oud en ze wilde al oorbellen laten schieten! Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om extra gaatjes in mijn kind te schieten. Dus ik weet waar je vandaan komt!
     
  11. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    :) vraag dan geen verlanglijstje.....
     

Deel Deze Pagina