zwangerschapssuiker en insuline spuiten wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mijnengel, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnengel

mijnengel Actief lid

10 mei 2008
    106
    0
    0
    schoonmaakster
    den haag
    Ik ben 30 weken en 5 dagen zwanger en heb dus zwangerschapssuiker.Ik moet sinds deze week ook insuline spuiten omdat mijn suiker te hoog was.Wie heeft dit ook?Mijn kindje werd geschat met 29 weken op 1800 gram is dit veel?En wat is het gemiddelde dat zo een kleine per week aan komt de laatste weken?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het bij mn laatste ook gedaan... vond het reuze meevallen.
    Uiteindelijk braken met 37wk2d mn vliezen en werd na een geplande ks mn zoon geboren met 3500 gram (wat opzich niet heel groot is maar wel voor de termijn als je bedenkt dat mn 1ste, zonder zwangerschapssuiker datzelfde gewicht had toen ze met 40wk2d werd geboren) Het gewicht liep dus 3 wk voor.

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vanaf wanner zou je eigenlijk moeten spuiten ed. dus bij welke waardes
    en wanneer is het bij jullie ontdekt zeg maar.

ik moet binnenkort nog een keer prikken omdat mijn waarde een heel klein beetje te hoog lag de eerste keer prikken en mijn moeder en oma het ook hebben gehad.

afgelopen keer wasik ook niet nuchter maar goed. ons kleintje ligt al vanaf het begin zon 2 wk voor en dan vooral bij hoofd en buik.
    en waarom een geplande keizersnee als je vliezen wel gebroken zijn

sorry hoop vragen maar ben gewoon erg nieuwsgierig ff hiernaar.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    geplande ks stond al vast, had niks te maken met zw.suiker maar met een te nauw bekken

hier is het in 1ste instantie vastgesteld met een gewone test (nuchter prikken, vies drankje drinken en dan uur later weer laten prikken), toen was het te hoog. Toen doorgestuurd naar de dietiste die wat adviezen gaf over maaltijden beter verdelen over de dag, opletten dat je niet teveel brood/aardappellen ed eet, maar dat had geen effect ookal lette ik heel goed op dus toen moest ik spuiten... 7x per dag de waardes controleren en toen eerst 2x en later 4x spuiten. Na de ks was ik er vanaf en mn zoon heeft er geen last van gehad verder.

5. marjolein05

marjolein05 Niet meer actief

Ik ben nu 33 weken zwanger en spuit sinds vorige week ook insuline. Daarvoor voedingsadvies en dieet gevolgd zonder succes. Nu inmiddels alweer 1 week bezig met 3x per dag insuline spuiten, maar mijn suikerwaardes zijn nog steeds niet goed. Ik moet steeds meer eenheden spuiten. De diabetisverpleegkundige zegt dat naarmate je zwangerschap verder vordert je hormonen steeds meer gaan storen. Aanstaande donderdag heb ik gelukkig een echo om de groei van ons kindje in de gaten te houden. Deze liep bij de vorige controle twee weken voor qua groei. Het spuiten valt op zich wel mee, maar vind het wel een heel gedoe.. op je eten letten, waardes controleren en spuiten, maar het is uiteindelijk voor een goed doel...

Deel Deze Pagina