hele droge huid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyw, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ons zoontje heeft een hele droge huid(heeft hij echt van mij helaas). We smeren altijd al met vaseline lanette creme(doktersrecept).
    Hij gaat 1 x in de 2 a 3 dagen in bad(niet te lang). en ik gebruik wasgel van neutral. We hebben olie na het in bad gaan van natusan geprobeerd, maar daar wordt z'n huid nog droger van. Iemand een idee wat we nog kunnen proberen? Het is vooral z'n buik en rug die heel droog zijn!

2. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wassen met alleen water.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij gebruiken hier sebamed. We gebruiken badolie (2x per week in bad) en daarna insmeren met huidolie. De huidolie gebruik ik bijna elke dag.
    Ik weet niet of dit ook goed spul is voor de ergere vormen van droge huid. Mijn dochter heeft hier echter wel baat bij, haar huid voelt een stuk beter aan dan eerst.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Sowieso met alleen water, niet te lang, niet te warm.

Wellicht kun je een verwijzing vragen naar een dermatoloog? Tenminste ik neem nu even aan dat je huidige creme via de huisarts is?

Ik weet dat een creme met paraffine goed is voor de huid. Het stimuleert dat de cellen rijpen. Rijpe cellen scheiden meer huidvet af. Weet nu even niet of vaseline dus net zo goed is als parrafine...

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij gebruiken hier voor de droge huidjes van onze meiden de combinatie vaseline/paraffine! Werkt heel goed, na het smeren wel even wat glimmend, maar dat trekt snel genoeg in

Deel Deze Pagina