Ik heb al zitten struinen op het net maar echt duidelijkheid kan ik d'r niet in vinden. Onze kindje van nu bijna zeven maanden drinkt ongeveer zo'n 565ml melk op een dag, soms wat minder omdat hij wat van de flessen laat staan, verder spuugt hij ook vaak wel wat op maar dat zijn we gewend. Nou is hij wel best dorstig en zeker met dit weer merken we dat heel goed. Hij drinkt over de dag vaak zo'n twee flesjes van 180 aan heel dun aangemaakte diksap (wil geen water en al helemaal geen lauwe thee ) maar zo in de avond/nacht heeft hij vaak ook dorst, soms betekend dit dat hij door de nacht met steeds wat kleine slokjes toch wel nog op zo'n 60 ml extra komt. We weten inmiddels dat het de dorst is waardoor hij huilt, hij heeft op dat moment een heel schor huiltje en kucht een beetje net of zijn keel droog is. Na enkele slokken is het meestal ook goed en slaapt hij weer gewoon door. Ene nacht komt hij er helemaal niet voor, andere nacht drie keer het is dus ook niet dat het pure gewenning is van hem. Is het een probleem dat hij zoveel drinkt of hoe doen jullie het met jullie baby's nu?
Wat is je vraag nu eigenlijk Edit: dat extra drinken is natuurlijk geen probleem, uiteindelijk verdwijnen zijn flesjes voeding. Dat gebeurt pas als je hem iets anders aanbied. Ik zou hem lekker de hele dag door wat anders te drinken aanbieden en neemt ie een slokje is het goed zo niet, dan niet.
Hahaha staat Halfweg ongeveer, zal het zo onderop zetten zodat het duidelijker is. Maar eigenlijk of hij teveel drinkt nu? Had eigenlijk de vraag er neergezet maar bedacht me toen dat ik dan waarschijnlijk als eerste opmerking zou krijgen dat het gewenning is dat hij ophuild in de nacht, vandaar dat ik het laatste stukje er nog bij heb getypt maar dat maakte het onoverzichtelijk voor de vraag inderdaad. Sorry
Ik vind helemaal niet dat hij zoveel drinkt. Ook niet te weinig hoor, begrijp me niet verkeerd, haha. Lijkt me prima!
Oké ik krijg iedere keer te horen dat hij zoveel drinkt maar dan valt dat dus reuze mee...moet zeggen dat mijn dochter echt niet zoveel dorst had als hij nu.
Hier ook een "nat-nek" zoals ik hem noem. Werd ook vaak gezegd dat hij veel drinkt (en nog). Gewoon zijn voedingen geven en als hij dorst heeft lekker vocht geven. En niet gek laten maken.
Ohh meis liever teveel drinken dan te weinig, want dan heb je een heel ander probleem. lekker drinken geven naar behoefte van je kindje.
Ik wil je niet bang maken ofzo hoor, maar heb je al gedacht aan diabetes? https://www.ouders.nl/artikelen/hoeveel-drinkt-een-baby Even kijken bij 'dorst en suikerziekte'. Je kunt voor de zekerheid beter dan de ha bellen.
Bij suikerziekte zijn naast veel drinken de symptomen; - heel veel plassen - uitdrogingsverschijnselen - gewichtsverlies - voelen zich niet lekker. Deze dingen lees ik niet in het verhaal, jij wel?
Volgens mij dronk mijn oudste, ook een grote drinker, ook redelijk veel. En nog steeds drinkt hij graag veel zonder problemen. Jij geeft nu rond de 1 liter vocht, voor een baby rond deze leeftijd is het advies 700cc tot 1000cc vocht. Dus je zit nog in het advies. Aan wat ik hier lees zou ik mij geen zorgen maken.
sorry diabetes vind ik bangmakerij, we hebben het over ongeveer 60 cc Waar ts zich zorgen overmaakt. Ts: mijn zoontje dronk vele malen meer op die leeftijd, en groeit als kool en is kern gezond. als je je toch zorgen maakt mbt tot het drinken kan je ook even je cb even bellen, om je vraag of evt ongerustheid voor te leggen.
Diabetes (type1) ontstaat pas na het eerste jaar doorgaans. Zou erg uitzondelijk zijn. Daarnaast zijn ze dan echt ook lusteloos en moet je wel heel snel naar de HA dus qua dat liever te alert dan te afwachtend Bij diabetes gaat het idd om meer dan 60cc
Maak me niet druk om diabetes daar is ie in de eerste maanden op gecontroleerd doordat ik zwangerschapsdiabetes had! Vond het alleen zo typisch dat iedereen zei dat hij echt veel drinkt terwijl ik het wel vond meevallen....
Hij is juist gecontroleerd op te lage suiker Maar ik vind niet dat ie veel drinkt hoor. Mijn zuiplapje dronk meer
Dat klopt, maar hij staat onder flinke controle bij de kinderarts die daarna nog een paar keer geprikt heeft ter controle, als daar afwijkende waardes inzaten zal ze verwacht ik verder gekeken hebben. Voor mijn gevoel was het ook niet veel, daarbij denk ik maar zo met dit weer drinken wij ook net wat meer dan normaal. Het was puur door de opmerkingen die ik kreeg waardoor ik dacht ik zou wel eens willen weten hoe andere mama's daar in kijken.
Nee hoor ik vind het niet veel. Ons zoontje dronk op die leeftijd soms wel bijna 1 liter per dag (600cc melk en dan nog water/thee/diksap/ en yoghurt en fruit e.d.). Rond een jaar (was toen precies zomer) dronk hij soms wel 1,5 liter per dag, maar in de winter dronk hij veel minder en nu heeft hij nog steeds periodes dat hij veel drinkt, maar ook periodes dat hij amper aan 0,5liter komt. Dus nee hoor, ik zou me geen zorgen maken.