Onrustige slaper

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Ons meisje is nu 5 maanden oud. In het begin heeft ze heel erg veel gehuild. Dat is gelukkig nu over, maar helaas slaapt ze wel heel erg onrustig.
    Ze doet overdag ongeveer 2 slaapjes van 2 uur. Wel moeten we zo nu en dan nog even terug voor haar speentje, maar op zich vind ik dat wel prima.

Alleen de nachten... Sinds het huilen stukken minder is geworden, slaapt ze de nachten vrij rot. Dit duurt nu denk ik al zon drie maanden.
    Sinds afgelopen week hebben we de fles van 23u er af gehaald. We moesten haar elke keer wakker maken daarvoor. De eerste twee nachten verliepen prima. Ze sliep door tot 5u en daarna even speentje geven en weer door tot 7u. Helaas heeft ook dit niet lang geduurd.

Vanaf dat ze een maand of 2 is wordt ze iedere nacht wel wakker. Soms 1 of 2 x, maar soms ook ieder uur.
    Speentje geven werkt soms, maar niet altijd of maar voor even. Soms s nachts nog een klein flesje als speentje na twee/drie keer niet werkt. Soms gaat ze daarna tevreden slapen, maar soms komt ze daarna nog ieder uur...

Onze oudste dochter sliep fantastisch. Zij is nu 2,5 en de nachten dat we tot nu toe voor haar eruit moeten zijn op twee handen te tellen.
    Ik weet dat we daarvoor in onze handjes mogen knijpen.

Wat ik mij dus afvraag is of dit normaal baby gedrag is voor een meisje van 5 maanden... Mijn enige referentiekader is m'n andere dochter en het is echt twee uitersten...
    Moeten we maar accepteren dat het nu zo is en vanzelf wachten tot het beter gaat?

Ik voel er ook niet veel voor om haar te laten huilen. Mede ook omdat ze zo hard kan huilen dat ik bang ben dat de oudste wakker wordt..
    En ook omdat ik het gewoon niet fijn vind haar te laten huilen..

Ik weet ook niet zo goed wat ik wil met dit topic.. Misschien een beetje herkenning zoeken..
    Iedereen om me heen met kleine kinderen, hoor ik zeggen dat hun kleine op deze leeftijd al goed door sliepen...
    Ik vraag me soms ook wel eens af of ik misschien wat fout doe en het verkeerd aan pak..

Bij m'n oudste ging alles zo vanzelf en goed. En nu bij de tweede ben ik zo onzeker. Kan er soms wel om huilen :(

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Mijn zoontje is wel een stuk jonger, maar ik denk dat het nog heel lang gaat duren voor we een nachtritme hebben. Binnen mijn vrienden- en kennissenkring met kinderen, wordt gezegd dat de één gewoon meer tijd nodig heeft dan de ander. En ja...het gras is natuurlijk altijd groener bij de buren. Zelf denk ik dat ze deze mooie maar ook lastige periode gewoon hebben verdrongen :D
    Ook hier op het forum lees ik veel het advies om gewoon maar te accepteren en niet je kostbare energie te verspillen, hoe moeilijk ook...

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Heeft ze niet gewoon honger dan? En stopt ze direct met huilen als je eraan komt? Probeer even mee te denken :)

4. Dot79

Dot79 Lid

7 aug 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Klinkt heel herkenbaar! Onze dochter is ook altijd een onrustige slaper geweest. Na 3:00 begon het elke nacht. Ze is nu 6 maanden en sinds we haar overdag meer pap geven slaapt ze wat beter. Drinken heeft ze nooit goed gedaan, eten gaat al een stuk beter. Het is nog niet fantastisch, maar meestal gaat ze nu na de nachtvoeding weer slapen tot een uurtje of 6. Ze heeft zelfs 3 keer doorgeslapen een tijdje geleden. Waar het nou aan lag/ligt..? Ik vermoed dat het toch met het eten overdag te maken heeft. Je bent niet de enige dus.. Je doet echt niks verkeerd hoor, het is heel zwaar en ik kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt. Hou je taai!

5. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Missmara; honger denk ik niet. Ze krijgt op de dag al genoeg denk ik. Haar eetschema is:
    7u 180/6
    11u 180/6
    15u 180/6
    17u beetje groenten ( nog niet noemenswaardig)
    18.30 210/7 met rijstebloem

Ze is niet gelijk stil als we naar haar toe gaan. Pas als ze haar speentje weer heeft. Maar dat helpt niet altijd om haar de nacht door te laten slapen. Ze komt dan soms na een half uur/uurtje weer.
    Als dat zo is, geven we haar dus een flesje van 90cc. Meestal is het dan half 4 en om 7u is het weer tijd voor de volgende fles.

Kortom; soms werkt alleen speentje geven, soms klein flesje en soms ook beiden niet.
    Dus ik kan m'n vinger er niet op leggen wat het nu is en wat we er aan kunnen doen.. Of we dat überhaupt wel kunnen, of dat het een kwestie van tijd is en afwachten tot ze de nachten goed gaat slapen..

@dot; ik lees dat jouw dochtertje nog nachtvoeding krijgt. Geef je bv of fv?

Deel Deze Pagina