Baby wakker maken of laten slapen? Voeding

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Loveazra2, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    De afgelopen 2 dagen zijn eigenlijk wat beter gegaan (zie ander topic), na de flesvoeding van kwart over 8 half 9 is het even huilen en rond 10 uur valt hij inslaap om me borst, ik kan hem dan wel in zijn wagen/wiegje leggen.
    Ik maak hem de afgelopen 2 nachten wakker om half 1 voor de laatste voeding. Ik vraag me eigenlijk af of ik dit wel moet doen, of dat ik hem beter kan laten slapen. Ik ben bang dat ik dan net in bed lig en dat hij dan na een half uur wakker wordt. Nu komt hij tussen 4 en 5 voor een fles en dan om 8 uur half 9 en de rest van de dag ook om de 4 uur.

Hoe doen jullie het wat is jullie voedingsschema??

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoe oud is je kleintje??

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik liet haar gewoon altijd lekker slapen tot ze zelf wakker werd, ik zette wel de wekker voor het geval ze te lang door zou slapen (zijn richtlijnen voor) maar dat gebeurde nooit.

Maar als jij dit prettig vind en je kindje reageert er goed op en hij krijgt de juiste hoeveelheid voeding is dat ook goed toch.

4. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ons voedingsschema is:
    06:00 fles
    10:00 fles
    14:00 fles
    17:30 fles (daarna naar bed)
    22:00 fles (voor deze fles maken we haar wakker. Ze drinkt dan half slapend toch heel haar flesje leeg en slaapt dan weer door tot de volgende ochtend 6:00 uur.
    Ik vind het wakker maken toch lonen. Zo krijgt ze toch de ritme te pakken en slaapt dan wel van 22 uur tot 6 uur. Als we haar niet zouden wakker maken, komt ze mischien rond 02:00 uur 's nachts en dat is voor haar en voor ons minder prettig.
    Wakker blijven maken zou ik dus zeggen. ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar jouw kind is 2,5 maand zie ik, en die van haar 17 dagen.

6. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik kon niet teurghalen hoe oud haar kleine was dus dacht ik, ik beantwoord dan gewoon de vraag van: wat is jullie voedingsschema.

Nu ik weet dat haar kleine 17 dagen is zou ik zeggen: wakker maken:D
    Ik blijf erbij;)
    Als ze zo klein zijn moet je zeker om de 3 a 4 uur voeden en dus daarvoor wakker maken. Als ze ouder worden net als onze meisje, dan maak je ze wakker om ze een ritme aan te leren.

Dus ik blijf bij mijn eerste reactie;)

7. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    wij lieten Lize slapen, en toen ze wat ouder was zijn we ook begonnen met meer ritme door de laatste fles standaard tussen 10 en 11 te geven. als ze slapen zullen ze het nodig hebben lijkt mij, als ze anders goed komt voor de voedingen betekend het waarschijnlijk dat ze de voeding waarvoor je haar nu wakker maakt niet nodig heeft...
    gewoon je gevoel volgen, ieder is hier anders in.

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja zeker wakker maken :)
    Bij mijn zoon mag er snachts 6 tot 8 uur tussen zitten.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    als ze zo klein zijn zo ik ze zeker wakker maken!!

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier komt Kaj meestal tussen 22/23 uur voor de laatste fles uit. wij voeden overdag gemiddeld om de 3a4 uur. Na die laatste fles zet ik de wekker en laat ik hem maximaal 5,5u slapen. Kaj red dit ook vaak. Ik zou dus proberen de laatste fles te geven voordat jezelf naar bed gaat, en dan kijken hoelaat hij weer komt...

11. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik wil me nergens mee bemoeien en zeggen dat ik alles goed doe... Maar er is mij nooit gezegd dat je een kindje speciaal wakker moet maken.. Onze dochter slaapt al door vanaf dat ze 4 dagen oud is van 22 uur tot 7 uur.. Dan zit er toch 9 uur tussen de voedingen. Alleen als je kindje klein is of laag in gewicht moet je ze wakker maken is mij verteld, maar ik kan het mis hebben hoor;)
    En nu nog steeds, als ze wakker word om 22 uur krijgt ze nog een fles maar als ze slaapt laten we haar slapen. Enige verschil, krijgt ze om 22 uur de fles is ze om 8 uur wakker en zo niet dan om 7 uur..
    We zijn nu met 5,5 maand aan het afbouwen naar 4 flessen, 8 uur, 13 uur, 5 uur en 9 uur met fruit en half potje warm erbij.. Maar dat is bij jou nog lang niet aan de orde..:D
    Maar doe ook waar je je goed bij voelt, slaapt je kindje lekker en hij groeit goed waarom laat wakker maken, of probeer de flessen iets te verschuiven dat je beter uitkomt bijv rond 23 uur dan ben je de nacht voor en kan je misschien wel tot 6 uur slapen.. Maar nogmaals doen waar je je goed bij voelt en wat je kindje goed doet. Het ene kindje is het andere niet:)

12. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja ik zou zeggen, lekker laten liggen. Als ze honger krijgen worden ze echt wel wakker. Vind het persoonlijk tegennatuurlijk om te wekken om ze in een ritme te krijgen. Ben erg van voeden op verzoek (kan ook prima met fv) en dit heeft bij ons nog nooit voor problemen gezorgd, ze sliepen beide al heel snel door.

13. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje heeft de eerste 3 weken in het zh gelegen maar bij ons viel het op als we hem wakker maakten hij veel minder dronk dus waren we al snel mee gestopt (dit vonden ze op het zh ook het beste)
    Daarom geven wij altijd op verzoek. Maar doe vooral wat goed voelt!

Deel Deze Pagina