Hallo allemaal! Onze zoon is inmiddels 7,5 week en weegt 5 kg Wij gaven steeds 120 cc water in de fles en kwam om de drie uur ... Nu had ik het idee dat hij wel meer kan hebben, dus 150 cc water gaan geven maar meneer meldt zich alsnog overdag als hij wakker is om de drie uur gewoon... Snachts niet ( 23-04 ) maar daarna weer gewoon om de drie uur.... En overdag als hij even slaapt hebben we soms ook "mazzel" dat er 4 uur een keer tussen zit Wat raden jullie aan? Want ik denk dat als we 150 cc blijven geven hij teveel binnenkrijgt om de drie uur of zal hij moeten wennen? Want hij maakt alles wel op meestal....
Dan zou ik toch terug op 120. Beter vaker voeden met kleinere beetjes, als hij daar tevreden op is, dan dat je moet gaan rekken om niet over de max te gaan.
Op die leeftijd lijkt om de drie uur me perfect normaal. Gewoon minder geven maar om de drie uur dus.
En je kan hem niet afleidenday hij 4u er tussen laat?! Mijn jongste had er moeite mee, moest ik een handje helpen.. Niet laten huilen, maar afleiden zodat hij aan het ritme went?!
Maar waarom zou je dat doen, als kids dat -als ze er zelf aan toe zijn- ook wel zelf gaan regelen? Hij is nog zo klein, 7,5 week.... lekker nog even zo laten.
Waarom MOET er langer dan 3 uur tussen zitten? Het is toch fijn als hij dat zelf regelt? Als hij 's nachts gewoon slaapt zou ik dan eerder een extra voeding inlassen. Is je kindje wel tevreden met 120cc of heeft hij dan nog honger?
Zou hem dat zelf laten regelen! Hier sindskort overgestapt op fles, mijn dochter is nu 4900 gram, en is 3,5 maand oud. Zij drinkt sinds 2 dagen pas 150 cc, en laat er nu 4 uurtjes tussen. Daarvoor 2 weken lang op 120 cc gezeten en kwam ook gewoon om de 3 uurtjes. Heb daarvoor altijd BV gegeven, en ik hou haar ritme gewoon aan. Laat haar dat zelf dus regelen. Komt bij jouw zoontje vanzelf wel, dat hij er langer tussen laat zitten. Hij is nog maar 7,5 week oud.
niets moet, maar ze vraagt t toch? Ze is bang dat hij teveel krijgt, zomaar 150 geven doet ze denk ik niet. Hij zal misschien meer behoefte hebben?
Hier doen we de flesvoeding ook altijd op verzoek..... Telkensvals ze weer behoefte kreeg aan meer deden we grotere flesjes en dan kreeg ze een aantal dagen 1/2flesjes teveel volgens het boekje..... Na een paar dagen liet ze er dan vanzelf meer tijd tussen zitten en dan viel er vanzelf eentje af..... Nu krijgt ze meestal 3 flesjes 210/7 maar dat is wel afhankelijk hoeveel groente en fruit ze die dag eet, heel soms krijgt ze dus een vierde flesje..... Kortom ze regelen het zelf prima!
Ik begrijp uit haar post dat haar zoontje tevreden is op 120, maar dat ze zelf dacht dat hij ook wel meer op zou kunnen, en hoopte dat hij dan ook langer ertussen zou laten. Hij kon idd meer op, maar laat er niet langer tussen. Nouja, als hij dan tevreden is op 120 en netjes om de 3 uur komt, met 's nachts een keertje langer ertussen, terwijl hij op 150 ook om de 3 uur komt en dan dus teveel binnenkrijgt, dan lijkt het me handiger om lekker op die 120 te blijven zitten nog even
dit hebben we nu ook gedaan.... 150 aanbieden, wat hij overigens wel drinkt! en inderdaad 1 voeding te veel nu ( de nacht ) maar hopelijk valt die zo af
klopt, je hebt me goed begrepen.... ik denk dat hij even moest wennen, want laat er nu netjes 4 uur tussen, alleen nog wel de extra nachtvoeding... al kwam hij afgelopen nacht netjes pas om 04.30... dus wie weet!
Toen ons zoontje 7,5 week oud was kreeg hij al 5 X 150. Met de 8 weken woog hij 5,200 kg. Hij zit wel met alles boven het gemiddelde. Komende dinsdag is hij 10 weken en hij heeft al flessen van 180 ertussen zitten Vandaag zelfs al 4 op... zo dadelijk de laatste fles... geen idee hoeveel hij dan opdrinkt. Maar boven de 5 kg mogen ze ook 5 X 180 hebben dus ik maak me geen zorgen. Hij geeft meestal ook duidelijk aan met huilen wat en hoeveel ie wilt. Dus jouw ukkepuk mag gerust flesjes van 150... je geeft dan in ieder geval niet teveel volgens mij. Succes...