Uitslag van de melk

Discussie in 'Voeding' gestart door -, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Nadine krijgt borstvoeding en zit helemaal onder de pukkeltjes. Het zijn rode bultjes en soms kun je zien dat het wat ontstoken is. Soort puistjes. De verpleegkundige zei dat dit uitslag was van de melk. Maar kan je hier ook nog wat tegen doen? Bepaalde creme dat helpt etc.

Groetjes Mariska

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    bij mij zei de cb arts dat het kwam door mijn hormonen die zei nog in zicg heeft, en dat het vanzelf weg trekt.

3. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Lucas had het de eerste week na de geboorte ook. Ik geef hem flesvoeding. Kraamhulp zei ook dat het de hormonen waren. Niks aan de hand, met een paar dagen zijn ze weg....

4. Niet meer actief

nou het lijk mij inderdaad meer van de hormonen als ik het zo lees en daar kunnen ze zomaar 3 mnd last van hebben...

Astrid heeft dit ook heel erg gehad (ik heb de foto net verwijderd uit mijn album), en dat zeker wel tot 3 de maand! Echte puistjes, witte kopjes en ook van die nog opkomende rode puistjes..

Niet twijfelen aan je BV hoor!

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sluit me volledig bij gupsie aan.

Kwebbel

6. esme

esme Actief lid

22 nov 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hallo

Jasmijn kreeg met 2 weken ook allemaal pukkeltjes met witte puntjes erin op haar wangen/kin/halsje en borst.En op haar bolletje zie je ook wat bultjes komen maar die hebben geen witte puntjes.Haar wangen waren dan ook erg rood/vlekkerig :oops: ! Ik ben 2 keer naar de huisarts geweest maar deze vertelde me dat het door mijn hormonen komt die ze nog in haar lichaampje heeft.Ik geef ook borstvoeding!Jasmijn is nu 7 weekjes bijna 8 alweer en de pukkeltjes zijn wel wat minder geworden op haar wangen. Heel langzaam verdwijnt het. De huisarts zei dat ik er niets op moest smeren omdat je het dan afsluit.De consultatieburoarts daarin tegen zei dat ik het wel wat vet moest houden.Nu heb ik daar een tussenweg in gevonden! Haar gezichtje is wat droog en een beetje schilfertjes en dus smeer ik haar bolletje om de dag in met calendula babyolie van Weleda!Hierdoor zie ik dat haar huidje langzaam beter word en hersteld.

Geen zorgen maken dus ;) het gaat echt over het kan wel 3maanden duren hoorde ik.

liefs esme

Deel Deze Pagina