baarmoedermond nog niet rijp

Discussie in 'De bevalling' gestart door chantal1985, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Afgelopen dinsdag heb ik een inwendig onderzoek gehad bij de gynaecoloog in het ziekenhuis om te kijken of ik ingeleid kon worden. De baby blijkt al goed ingedaald te zijn, maar de baarmoedermond is nog niet rijp. A.s. dinsdag gaan ze weer kijken hoe het ervoor staat. M'n gynaecoloog heeft echter al wel gezegd dat ze mij niet voorbij de 39 weken willen laten lopen. A.s. dinsdag ben ik 38 weken 5 dagen... Ik vraag mij dus beetje af wat ze dan van plan zijn, als de baarmoedermond nog niet rijp is? En of er nog iets is dat ik zelf kan proberen om de baarmoedermond rijp te krijgen? Graag tips en/of ervaringen...

2. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik denk dat ze een tabletje of veter met hormonen of een gel kunnen inbrengen om de boel wat te openen.
    Ik wilde met 41 weken ook gestript worden maar ging em niet worden omdat baarmoedermond ook helemaal dicht zat.
    Uiteindelijk met 41+5 bevallen.
    ze kunnen trouwens alleen inleiden als je baarmoedermond al wat open is, dus ze zullen eerst voor de veter oid gaan

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    De inleiding wordt dan inderdaad gestart met gel of een veter o.i.d. om de baarmoedermond verder te laten rijpen/ verstrijken, soms zorgt die gel ook al wat voor ontsluiting. Zodra het mogelijk is, breken ze de vliezen en dan krijg je weeënopwekkers. Bij mij kwam de bevalling spontaan op gang na het breken van de vliezen (en na 2 dagen gel). Na het breken van de vliezen ben ik binnen 5 uurtjes bevallen.

4. katinka1980

31 mrt 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je baarmoedermond nog niet rijp is, maar het kan snel gaan hoor , dus maak je er geen zorgen om.

Zelf ben ik zwanger van ons 3e kindje en slik nu vanaf de 37e week korreltjes , het heet Caul thalic D30 , het is homeopatsich en het laat de baarmoedermond rijpen/verstrijken waardoor je (volgens de verloskundige) dus ook nog es een voorsprong hebt tijdens je bevalling :D
    Denk dat het bij jou te laat is om daar nog mee te beginnen ....Maar wie weet wel een tip voor de andere die nog niet zover zijn ;)

Succes met de laatste loodjes!

5. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen

Die korreltjes kan ik niet vinden op de VSM site, en ook niet via google..
    Ze zijn nog wel te koop?

Ik had ook gelezen over een zalfje die je tussen de vagina en de anus smeert, perineum zalf ofzo?
    Maar deze kon ik op de site ook niet vinden..

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb die tabletjes ook, wel via internet (2jaar geleden gekocht tijdens zwangerschap van zoon, maar niet gebruikt toen), maar geen idee eigenijk van welke site.
    Ze staan op de vsm site omdat ze geen specifieke toepassing hebben.
    Ben benieuwd, heb ze nog niet genomen!

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    van een site van een verloskundige:
    Caulophyllum tablettjes;

Sinds het voorjaar van 1999 hebben wij ervaring met zwangeren die vanaf 37 weken homeopathische tabletjes gebruiken. Omdat er geen bijsluiter bij de druppeltjes of tabletjes zit, hierbij wat meer informatie voor zwangeren die van plan zijn ze te gebruiken. Het gaat om Caulophyllum thalictroides tabletjes van VSM dosis D6. Dosering: drie maal daags twee tabletjes onder de tong laten oplossen. Inname: een half uur voor de maaltijd innemen. De tabletjes zolang mogelijk in de mond houden om opname via het mondslijmvlies te bevorderen. Werking: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking. Na de bevalling kan je in de zelfde dosering doorgaan om de kraamzuivering te bevorderen en langdurige, overvloedige kraamvloed of baarmoederslijmvliesontsteking te voorkomen

8. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
  9. chantal1985

Klinkt goed die VSM tabletten. Had ik eerder moeten weten, hihi. Denk dat het voor mij nu idd wat te laat is.

10. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Misschien toch de moeite waard om te proberen?
    Wat is de beste tijd om er mee te beginnen dan?
    37 weken ofzo?

11. katinka1980

31 mrt 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt Zonnebeertje ....het zjin dezelfde als ik het zo lees..Ik heb mijn korreltjes van de verloskundige gekregen dus het zal dan vast een andere benaming hebben.... Bij mij heeft het wel effect heb ik het idee....we wachten af , ben vandaag 39 weken.

12. corrientjuh

23 jun 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Bij mij ging het allemaal vanzelf en erg snel.
    Op vrijdags inwendig onderzoek gehad bij de VK en zei vertelde dat alles potdicht zat en dat het totaal nog niet aan eht verweken was...
    2 dagen later (zondag) ben ik toen bevallen van onze dochter. Zelfs de VK was erg verbaasd mij toen te zien...

Succes in ieder geval!

13. chantal1985

Ok, dus het kan toch nog zo snel gaan? Ik moest gisteren met spoed naar zkh, omdat ik ineens heel ziek was en geen vocht/eten binnen hield. (gelukkig gaat het alweer een stuk beter, hoor) Toen hebben ze gelijk ook weer inwendig onderzoek gedaan. BMM was nog steeds niet rijp. A.s. dinsdag weer langs komen.

14. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Katinka; wat voel je dan?

chantal: spannend!! ben benieuwd of hij dinsdag wel rijp is.

15. katinka1980

31 mrt 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja ,wat voel ik....als ik zo'n korreltje inneem krijg ik daarna wat ongi krampjes...pijn doet het niet , maar ik voel dat het daar 'beneden' hard aan het werk is ....het voelt ook wat 'weker' aan.

Bij de andere 2 kids was ik een week over tijd , bij de 2e gestript en dat is bij deze hoogstwaarschijnlijk niet nodig volgens de verl kundige. We zullen zien , morgen mag ik weer ;)

16. chantal1985

Vanmorgen weer een afspraak gehad bij de gynaecoloog. Baarmoedermond was al iets 'korter en centraler', wat dat ook mag betekenen. Maar hij was nog niet rijp genoeg om in te kunnen leiden.

Deel Deze Pagina