Baby-wasjes: help nesteldrang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HT5, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Met 35 weken heb ik alles gewassen.
    Alles was wit dus heel de droogmolen hing vol met witte kleertjes, doeken, lakentjes :p
    Ik waste met neutral wasmiddel en zonder wasverzachter.

2. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Thanks allemaal voor de input.
    Meer dan 1x wassen slaat werkelijk nergens op inderdaad maar goed, dat is dus die enorme drang om alles schoon te hebben voor de 30 weken en je dan te beseffen dat het dan wel heel lang ligt voordat het zo ver is... Dus dan nog maar een x 😌

Nu bijna 31 weken, over 2/3 nog maar eens over doen dan.
    Alleen de kleertjes dan 2e x, hydro's, dekens en lakens nog geen 1 x gewassen, knap toch? 😆

3. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was eigenlijk gewoon standaard met ons eigen wasmiddel en wasverzachter, toch maar eens een neutral overwegen, doen jullie dan uit "voorzorg" of omdat het echt beter is?

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Uit voorzorg, vooral wasverzachter blijken baby's niet altijd tegen te kunnen.en onze 2e bleek idd niet tegen ons normale wasmiddel te kunnen (uitslag)waardoor we dus alles met neutral zijn gaan wassen. Daar heeft ze nu gelukkig geen last meer van.al gebruik ik trouwens nog steeds geen wasverzachter aangezien ik heb gemerkt dat het nouwelijks verschil maakt.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voorzorg. Er zijn tig redenen waarom een kindje onrustig is die eerste weken. Ik wil me niet hoeven afvragen of het eventueel aan het wasmiddel ligt, en dan nog in volle kraamtijd alles opnieuw gaan wassen om die mogelijkheid uit te sluiten. Dan liever even een ander wasmiddel, zodat ik daar al niet over hoef te tobben.

6. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik had ook rond 33 weken alles gewassen en gestreken in de kast liggen. Geurzakje van Zwitsal in de kast!

Gebruikte overigens gewoon onze eigen wasmiddel en wasverzachter.

7. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Bij de eerste wel alles met neutral gewassen. Maar als je daarna niet ál je kleren daarmee wast, is mijn ervaring dat de babykleertjes binnen de kortste keren met de gewone was meegaan en dat het dus allemaal niet nodig was. Bij de tweede niet meer gedaan en ga het bij de derde ook niet doen. Mocht blijken dat zij er niet tegen kan, kan ik het alsnog allemaal wassen met neutral. (Zal de kraamhulp wel niet blij mee zijn maar goed, jammer dan :) )

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nou weet ik dat ik de slechtste huisvrouw ter wereld ben, mijn nesteldrang uit zich meer in het ophangen van planken dan het wassen van spulletjes, maar serieus bijna alles twee keer wassen?
    Als ik winterspullen op zolder op sla was ik het wel nog een keer voordat ik het in de kast leg, maar de winterkleren (of zomerkleren) die bovenin de kast liggen was ik ook niet nog een keer extra voor gebruik. Waarom zou je dat wel doen voor een baby'tje?

9. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik was alles direct als ik het krijg of koop. Heb dus met zes weken al een hele stapel gewassen. Ik kan me zo voorstellen dat ik het tegen december nodig ga vinden alles nog eens te wassen, en als ik dat dan zo graag wil dan mag dat. Heb ik daar geen behoefte aan, dan scheelt dat weer.

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik ben toen pas begonnen met wassen in mijn verlof, zo'n 5 weken van te voren ongeveer.

11. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL

😂😂😂

12. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja het slaat ook nergens op, ik heb er, behalve hormonen, ook geen verklaring voor 😄
    Bij de vorige 2 was ik nóg erger, dan werd alles gewassen, op maat gesorteerd voor de inventarisatie 😉 om vervolgens een paar weken later alles op 1 grote hoop nogmaals in de was te gooien, tja... Vermoeiend voor mezelf vooral, nou ben ik wel een groot liefhebber van was ophangen buiten, dat zal vast meespelen 😉

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Rond 35 weken zal ik alles wassen. Maar als ik dit lees begint het te kriebelen!

14. Snoep

Snoep Niet meer actief

Ik was elke keer rond 35 weken met m'n normale wasmiddel (Ariël) en wasverzachter (robijn puur en zacht) (wel apart van de andere was, vind ik een prettiger idee). Eerder doe ik niet want mocht de kleine eerder komen ligt t toch eerst (bloot) in de couveuse zo vroeg en ik vind het zonde om alles twee keer te wassen.

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Week 35 of 36 had ik alles gewassen.
    Destijds kwam net de zwitsal wasmiddel en wasverzachter op de markt en heb dat daar mee gewassen.

16. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Rond 34 weken (begin verlof..), dit keer met Zwitsal wasmiddel en wasverzachter.. De vorige keren gewoon met Robijn zoals ik altijd was.. En de babykleding/hydrofiel doeken enz dus apart gewassen van de overige was 😊..

Deel Deze Pagina