Ik ben nu ruim 28 weken en ben gisteren naar de vk. geweest en de kleine ligt nog steeds in een stuit. Hij heeft ook nooit anders gelegen.Nu weet ik dat ze zelfs op het einde nog om kunnen draaien maar is dat ook zo als de kleine altijd al in een stuit heeft gelegen? Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben? Hoe is het bij jullie afgelopen?
nee, sorry geen ervaring mee maar wou alleen even zeggen dat als ik me nog niet zou 'moeten' omdraaien ik ook liever niet met mijn kop naar beneden zou liggen Flauw grapje . Ze zeggen dat de baby´s tot en met 34 weken nog kunnen draaien geloof ik... Zou me denk ik pas zorgen gaan maken vanaf een weekje of 32. Maar er zijn hier vast zat dames die er al ervaring mee hebben of hebben gehad! Vlindertje
hey hey Jap hier wel ervaring mee. Mijn kleine meid heeft 7 maanden lang in een stuit gelegen en met 36wk besloot ze om uit eindelijk met haar hoofdje naar beneden te gaan liggen en met 37wk was ze ingedaald en zat ze vast. Dat ze in een stuit lag was voor mij nog niet erg maar wel dat ze in een onvolkomen stuit lag , dus met de voetjes naast het hoofdje , op deze manier kon ik ook niet natuurlijk bevallen. Wat ik er aan gedaan heb ? Helemaal niks , geen muziekjes onderaan afdraaien of een bolla balletje draaien wel veel spelen met der en dan wel voornamelijk met mijn handen van boven naar beneden wrijven. Ik weet natuurlijk niet of dit geholpen heeft met het draaien. Toen ze eenmaal naar beneden lag met der hoofdje deed ik der lekker via de buik op der billetjes trommelen , dat vind ze nu nog heerlijk.. Maak je nu nog niet te druk zodra de kleintjes nog niet liggen ingedaald kan er nog van alles gebeuren als het goed is krijg je dan rond de 35wk een liggingsecho om te kijken hoe hij/zij ligt en als ze nog in een stuit ligt een evt draaipoging. Groetjes !
Hier heeft de baby ook steeds in stuit gelegen en met de controle van 32 weken lag ze ineens met hoofdje naar beneden. Ze dachten zelfs dat ze al aan het indalen was. Maandag krijgen we nog een liggingsecho en dan weten we het zeker. Ik heb er overigens niks van gemerkt van het draaien, maar ik ken ook vrouwen waarbij ze het behoorlijk goed voelden (en het dan ook niet prettig vonden haha). Ik zou me er ook nog niet druk over maken. Het kan nog alle kanten op. Groetjes Inge
Hier ook een stuit, maar hier word het ook een stuitbevalling via de "normale" weg, althans daar gaat wel mijn voorkeur naar uit. Aangezien ik al eens een stuitbevalling heb gedaan Ik vind he alleen een beetje rot dat je wat langer persweeën op moet houden, maar het kan nu ook anders lopen natuurlijk
Hier wel ervaring! Ons zoontje lag vanaf ongeveer 27 weken in een stuit en is niet meer gedraaid. Een draaipoging hebben ze niet geprobeerd, omdat ie al zo''vast' lag, dat hij met geen mogelijkheid te draaien was. Dit was zo rond de 36/37 weken. Tot die tijd hebben we zwangerschapshaptonomie gedaan, waarbij de baby als het ware 'uitgenodigd' wordt om te draaien d.m.v. het volgen van de handen. Maar daar had meneertje geen zin in hoor! Wel heb ik een poging gedaan om via de normale weg te bevallen, maar na 9,5 cm ontsluiting daalde het kontje niet ver genoeg in, auauau! Hupsakee, toch een keizersnee en toen was ie er zo natuurlijk. Wat bleek; de navelstreng zat 2 keer om zijn nek. Volgens de artsen heeft de natuur er zelf voor gezorgd dat draaien niet kon; het was blijkbaar gewoon niet mogelijk.
Mijn tweede heeft ook tot ca 34 weken in stuit gelegen en is toen alsnog uit zichzelf omgedraaid. Hij ligt nu goed, maar is nog niet ingedaald. Er kan dus nog van alles gebeuren, hoor. Ik was tegen die tijd wel aan het kijken hoe ik hem zover kon krijgen dat ie zou gaan draaien en kwam toen op www.stuitlig.nl. Als hij niet was gedraaid, had ik de therapie die daar beschreven staat wel geprobeerd.
die van mij heeft tot week 40 zo gelegen ik wilde maar kon ook geen draaipoging ondergaan ik mocht normaal bevallen helaas een spoedkeizersnee gehad doordat ik extreem veel bloed verloor , waarvan ze de oorzaak nog niet weten(al mijn bloed, was kantje boord voor mij als anne) had niks te maken met stuitligging, kindje lag nog steeds het zelfde, zij gaf geen aanleiding voor spoedkeizersnee
Wat veel verschillende ervaringen. Houd dus waarschijnlijk wel in dat je er dus echt niet van op aan kunt wat de kleine gaat doen helaas. of het nu al de hele tijd in een stuit ligt of niet. als ik jullie verhalen zo lees maakt dat dus niet zoveel uit. Kunnen ze evt. bij een liggingsecho dan wel zien of de navelstreng over de nek zit? Lijkt me namelijk best eng om de kleine te draaien als dit misschien wel het geval is. De kleine ligt toch niet voor niks in een stuit denk ik dan.
Yep! Ook hier heeft onze kleine man de hele zwangerschap in stuit gelegen ( 1x goed volgens de verloskundige, maar dit wist ze niet helemaal zeker en naar mijn idee heeft ze zich toen ook vergist),ook die moxatherapie nog geprobeerd (zonder succes), op het einde was er ook geen mogelijk om de kleine te draaien, was al te ver ingedaald... ging voor een stuitbevalling wat uiteindelijk uitgelopen is op een keizersnede, omdat het niet goed ging met de kleine man.. (maar dit is uiteindelijk ook niet tegengevallen hoor, kijk niet vervelend op die keizersnede terug!)
Voor zover ik heb begrepen, kunnen ze op een echo niet zien of de navelstreng om de nek zit. Je zou idd ook nog moxa therapie (acupunctuur) kunnen proberen; mijn vriend moest 7 x die brandende moxa bij mijn kleine teen houden, totdat ik 'au' zei, haha. En je hebt 2 kleine tenen....Tja, je voelt je net een gekkie, maar het schijnt bij sommigen echt te werken, je kindje wordt er beweeglijker van. En als je kindje niet wil/kan draaien, doet ie het echt niet hoor; het kan dus geen kwaad. (dit werd mij in ieder geval verteld )
Jep ervaring mee. Mijn meisj eheeft ook vanaf het begin in stuit gelegen. Is ok niet gedraait, uiteindliejk een geplande keizersnede geworden. Omdat mijn dochter met de billen was ingedaald(auwa) konden ze haar ook niet meer draaien. Gevolg was wel dat ze tussen haar beentjes helemaal blauw was (blauwe plek)
Eva heeft ook tot 28 weken altijd in stuit gelegen, kort daarop is ze gedraaid en ben ik gewoon thuis bevallen!
Mijn ukkepuk heeft tot 33 weken op iedere echo in stuit gelegen. Bij de controle toen lag het ukje ineens goed en vanmorgen bij de controle lag het ukje nog steeds goed. Gelukkig maar want ik wil deze keer heel graag natuurlijk proberen te bevallen.