Verb Reflux, Nexium, zantac ervaringen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kreativfa, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreativfa

kreativfa Lid

4 jun 2010
    31
    0
    0
    #1 kreativfa, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    Hallo,

Onze dochter heeft sinds 2 weken medicijnen voor verborgen reflux.
    1 zakje Nexium smorgens voor de eerste voeding.

En inmiddels geven we 2 keer per dag een half zakje.
    Ze reageerde erg heftig op 1 zakje in 1 keer, nog meer huilen etc.

Wij hebben inmiddels kleine verbeteringen gezien, alleen lijkt het nu wel alsof ze helemaal weer terug valt.
    En haar klachten opnieuw terug komen.

Wie heeft ervaring met het geven van Nexium, Zantac, Gaviscon of andere medicijnen voor (verborgen) reflux?
    Na hoeveel tijd trad er verbetering op?
    En waren er ook bijwerkingen bij het gebruik van 1 deze medicijnen?

Onze dochter is inmiddels 6,5 maand, en haar klachten begonnen toen ze ongeveer 3 maand was.
    Ze heeft bij de Nexium ook Lactulose hierdoor heeft ze minder last van obstipatie.

Bedankt!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wij kregen zantac voorgeschreven toen ze twee weken oud was. Merkte meteen verschil. Dacht laatst dat ze er overheen was, dus geen zantac meer gegeven en toen was het meteen weer brullen. Dat spul doet z'n werk dus wel!

Met de rest geen ervaring...

3. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier sinds kort overgestapt op losec. We gaven hem eerst 2 keer per dag Zantac, maar hier kreeg hij veel last van zijn maag van (en veel lucht in de darmen). Na overstap op Losec meteen verbetering. Is wel lastig om te geven (tabletjes). Deze lossen we op, en geven het met een spuitje.
    Hij is wederom onrustig (vooral 's nachts....) maar dat kan ook van zijn verkoudheid komen (er is helaas steeds weer wat...)
    Sterkte ermee!

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met Motilium, werkte wel maar gaf enorme krampjes. Vervolgens Nexium, was ze allergisch voor dus direct weer mee gestopt. Daarna kreeg ze Zantac en daar doet ze het prima op! Als we een keer een dosis vergeten merken we dat direct, dus stoppen doen we nog niet (dochter is nu 9 maanden).

Merkten met de Zantac overigens direct verbetering!

5. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    wij geven ook nexium. Wij geven het een kwartier voor zijn voeding. dat help hier het best!
    als de slokdarm al geirriteerd is kan het best zijn dat het nog even gevoelig blijft...
    hier zagen we in de eerste week al een beetje resultaat... het ging nu een paar uur langer goed per dag, maar het beste resultaat kregen we toen we Neocate gingen geven tegen KMA....

6. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zowel zantac als nexium ervaring.

De zantac beviel absoluut niet goed en als je deze proeft dan weet je ook wel waarom...

De nexium gaf ik de eerste keer in de ochtend beviel ook niet was meteen eruit gespuugd en 1 zakje was kennelijk teveel.

Nu geef ik van de 15cc maar 10cc en geef het een half uur voor de voeding rond 12-13 in de middag en dat gaat uitstekend.

Na 3 dagen merk ik toch wel verschil

7. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wij hadden zantac eerst voorgeschreven gekregen maar daar bleek 8% alcohol in te zitten. Dus toen hebben ze een ranitidine drankje gemaakt. De zelfde dag dat ze het kreeg zette ze het de hele dag op een brullen. Normaal gesproken doet ze dat helemaal niet. Nu heeft ze vanmorgen voor het eerst nexium gekregen. Ben benieuwd ik lees dus even mee. volgende week voor het eerst naar de kinderarts. Wat gaan ze daar onderzoeken?

8. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hier vanaf 6 weken Zantac en dat ging meteen vanaf de eerste dag al goed. We hebben de dosering 1 keer moeten ophogen toen ze 8 weken was, maar zijn het nu sinds een paar dagen lweer heel voorzichtig aan het afbouwen. Ik denk dat ze voorlopig nog niet zonder kan, zeker tot ze vaste voeding krijgt, maar hoe minder ze nodig heeft hoe beter natuurlijk. Ik heb al veel gelezen over de verschillende reacties op Zantac, Losec, Nexium etc. Elk kindje is natuurlijk anders en het is toch een kwestie van uitproberen wat bij haar goed werkt. Als je het idee hebt dat het met de Nexium niet beter gaat zou ik zeker vragen of ze iets anders mag proberen...

9. kreativfa

kreativfa Lid

4 jun 2010
    31
    0
    0
    Bedankt iedereen voor jullie reactie!
    De Nexium doet niet wat het moet doen.
    Gistermiddag contact gehad met KA pijnstiller voorgeschreven gekregen.
    Omdat we vandaag toch een afspraak hebben zou ze hier mee de nacht door komen.
    Wij hebben haar de pijnstillers gegeven, dit gaf even verlichting.
    Om vervolgens met haar op de late avond/nacht naar de HAP te gaan.
    Omdat het echt niet meer ging, ze huilde en schreeuwde het uit (weinig drinken, daarbij veel spuugen), Vreselijk!
    Hier hebben wij van de HA Antagel mee gekregen voor bij de Forlax.
    Meteen gegeven, en ze heeft gelukkig even kunnen slapen in de auto.
    Vervolgens 1,5 uur later begon onze kleine meid weer te drinken.
    En heeft ze de nacht toch een paar momentjes kunnen slapen/drinken, zonder zo overstuur te zijn.

Wij kunnen dus nog niet zeggen dat de Antagel hier helpt, maar het heeft ons in elk geval de nacht door gebracht.
    Dit moeten wij nu 4 x per 24 uur geven, een uur na de voeding.
    En daarbij door gaan met de Nexium.

Iemand anders nog ervaring met Antagel, of de combinatie met Nexium?

10. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Zie dat er niemand meer gereageerd heeft... hoe gaat het nu met je kleine meid? Hier geen ervaring met Antagel, behalve dat ik dat spul zelf met liters gedronken heb tijdens mijn zwangerschap! Voor zover ik weet neutraliseert Antagel het maagzuur alleen maar en is het geen remmer, zoals Nexium/Zantac etc. Ik vind het wel heftig voor zo'n kleintje om zowel Nexium als Antagel samen te moeten geven hoor... klinkt mij toch nog steeds alsof de Nexium gewoon niet goed aanslaat en ze dus iets anders zou moeten hebben. Je wilt ook niet steeds iets anders proberen natuurlijk, maar er zijn genoeg kinderen die niet goed op Nexium of Losec reageren en wel heel goed op Zantac (en andersom natuurlijk ook). Maar misschien ben je inmiddels al gestopt met de Nexium...? Ben benieuwd.. veel sterkte in elk geval!!

11. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Ons dochtertje heeft ook verborgen reflux en dmv Nutriton (johannesbroodpitmeel) gaat het eigenlijk heel goed. Maakt de voeding dikker zodat het niet meer omhoog komt. Enige nadeel is wel dat ze er harde ontlasting van krijgt, dus vanaf vandaag proberen we het niet meer elke voeding te geven. Ben benieuwd hoe dat gaat....

12. kimJayce

kimJayce Lid

26 jan 2012
    18
    0
    0
    Tilburg
    Wij gebruiken sinds dinsdag Zantac
    in de ochtend en de avond tot nu toe geen vieze gezichten meer , geen tongetje uitsteken en zure lucht uit zijn mondje is ook weg ..
    Huilen deed mijn kleine niet veel maar omdat hij bijna gestikt is in het zuur krijgt hij nu zantac 4 weken proberen en dan weer stoppen om te kijken hoe het gaat ..
    Tot nu toe geen rare reacties ofzo ! heb de bijsluiter gelezen vind het allemaal maar eng heavy medicatie voor zo'n kleine (12 wk)

Sucses !

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hier werkte Zantac maar heel kort. Nexium deed hier wonderen.

Sommige kindjes krijgen kramp van nexium en reageren weer beter op losec.

Wat voor voeding krijgt je kindje? Want je gaat bijna aan KMA denken als je jouw verhaal zo leest.

14. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Het is inderdaad niet fijn om je kindje zo jong al medicatie te geven, maar alles beter dan dat ze ligt te krijsen van de pijn en niet meer goed drinkt.. nietwaar? Mijn dochter krijgt al vanaf dat ze 6 weken is Zantac (met 4 weken begonnen de refluxklachten al), en we zijn het sinds 2 weken (met succes) weer heel voorzichtig aan het afbouwen. Ik heb het idee dat ze nog niet helemaal zonder kan, maar ze zit in elk geval alweer op de helft van wat ze eerst kreeg. Je moet er in elk geval niet zomaar mee stoppen hoor, dan komen de klachten vaak nog erger terug dan ze eerst waren...

15. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    We gebruiken nog geen week Zantac en merken nu al verschil. Het duurde even voordat ik een goede manier had gevonden om het naar binnen te krijgen. Nu dat is gelukt gaat het heel goed.

Deel Deze Pagina