wat doe ik fout

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door butterfly24984, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het idee dat ik het helemaal fout doe de laatste tijd onze zoon 11 maand is altijd al een onrustige slaper geweest maar sinds onze vakantie begin juli is het erger geworden en krijg ik hem moeilijk weer kalm hij word snel wakker en huilt dan meteen ik ga wel naar hem toe en aai hem dan in slaap
    ik heb ook het idee dat hij zelf niet meer in slaap kan komen nachts zonder dat ik even kom soms duurt het 2 min en dan is het klaar en hoor ik hem niet weer en soms valt hij na 10 min nog niet in slaap en slaapt hij uiteindelijk wel dan is hij ook zo weer wakker en hoe slecht de nacht ook is hij is iedere dag voor 7 uur wakker ik ben doodop en weet het even niet meer

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Zijn jullie op vakantie geweest? Of ben je misschien wat soepeler geweest in de vakantie? Dan kan het dat hij zijn ritme terug moet vinden. Probeer een ritueel aan te houden. Wat je doet is heel goed, maar blijf niet aaien tot hij in slaapt. Hij wil dan dat je dat iedere keer doet. Het is natuurlijk ook de eenkennige fase nu. Probeer om een ritme aan te houden, wat voor hem duidelijk is. Maak daarover ook afspraken met je partner, zodat je op één lijn zit. Duidelijkheid is belangrijk. Het is wel even doorzetten, maar het komt goed hoor!

Groetjes Adrienne

3. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had zelf dan het volgende bedacht.
    Als hij begint te huilen en hij is nog niet echt overstuur het eerst 10 min aanhoren en dan pas naar hem toe gaan.
    Over de rug aaien, zeggen dat het nog nacht is en dan weer weg gaan.
    Als hij dan weer huilt precies hetzelfde 10 min wachten etc.

Het is alleen wel zo dat hij ook regelmatig in zijn slaap huilt, dan aai ik wel altijd tot hij weer stil is. Hij is dan niet wakker, maar lijkt te dromen.
    Dit is meestal het geval.

Hij wil de laatste week ook maar moeilijk gaan slapen rond 19.00
    Ik wacht het altijd wel even af maar ga dan meestal nog een keer naar hem toe, daarna slaapt hij wel.
    Het is me nu alleen al 2 x achter elkaar gebeurt dat hij in mijn armen in slaap viel.

4. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het toch wel heel moeilijk.
    Het ging eigenlijk wel weer goed, de eerste 2 weken na de vakantie was het even lastig.
    Daarna ging het eigenlijk weer stukken beter, hij gaf nog wel eens een kik s,nachts maar niet altijd en vaak in zijn slaap.
    De laatste week is hij echter erg overstuur en lijkt de rust niet te kunnen pakken s,nachts en is ook erg vroeg wakker. Voor 6 uur.
    Laten huilen vind ik niet langer dan 10 min kunnen, ik ben van mening dat dat niet goed is voor hem.
    Nu ook weer, eerst wou hij al moeilijk in slaap komen en nu is hij alweer wakker en overstuur.
    Ik weet even echt niet wat ik er mee aan moet. We hebben even gewacht maar hij werd steeds meer overstuur.
    Kan het ook zijn dat hij last heeft van een sprongetje en daarom zo is in de nacht?

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk eerder dat het de eenkennige fase is hoor. Hij krijgt heel goed in de gaten dat je weggaat. Het is prima om hem het vertrouwen te geven, dat je weer terugkomt. Soms kan het helpen om even weg te gaan en al weer snel terug, zodat hij weet dat je er bent. Of als je hem overdag op bed legt, in de buurt blijven, en een beetje aan het scharrelen bent, zodat hij weet dat je er bent, maar ook dat hij moet gaan slapen.

Mijn kleindochter is dezelde leeftijd, en doet precies hetzelfde. Ze gaan er precies zoals jij mee om, en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat nu. Wel het vertrouwen geven, maar wel duidelijk laten merken dat hij in zijn bedje moet blijven, omdat het tijd is om te slapen.

Groetjes Adrienne

6. butterfly24984

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe lang laat ik hem dan huilen ik vind tien minuten al heel lang
    gisteren was hij niet kalm te krijgen ben regelmatig bij hem geweest maar telkens als ik weg ging raakte hij zo overstuur dat ik niet tien wou wachten en dat dus ook niet deed
    uiteindelijk heeft hij nog even bij ons gelegen tot hij rustig was toen weer naar zijn eigen bed gebracht waar hij zo in slaap viel al met al zijn wevan 23:15 tot 01:25 bezig geweest :( nu hoorde ik hem zonet al huilen maar nu is het weer still gelukkig
    hij kan het wel gisteren ook rond 12 uur bij hem geweest maar toen zo weer rustig en de volgende ochtend om kwart over 7 wakker maar niet huilend
    kan er dus geen touw aan vast knopen

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is ook een fase waar jullie doorheen moeten. Misschien kun je eens iets lezen van Ria Blom, op internet te vinden.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina