baby weigert af en toe 2e borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door babyke, 7 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Hoi,

Ik geeft altijd een kant verschoon de pamper en dan de andere kant.Gemiddeld zo'n 10 min. per borst.Dit is tot gisteren altijd goed gegaan.
    Ik gaf kant 1 waarvan ze netjes zo'n 13 min. dronk en ging haar verschonen.Toen ik de 2e kant wou geven begon ze meteen te krijsen en draaide haar hoofd weg.Ze ging ook trappelen met d'r voetjes.Van alles geprobeerd maar ze wou echt niet.Haar naar bed gebracht en na 1,5 a 2 uur werd ze weer wakker van de honger.Daarna dronk ze wel van beide borsten.

Vanacht gebeurde het precies hetzelfde,en nu vanmiddag weer.

Ze is nu 5 weken en 1 dag.Normaal zit er tussen 2 voedingen zo'n 3 uur,en s'nachts meestal 4,5 uur.

Dus eerst weigert ze de 2e borst en na het opnieuw wakker worden drinkt ze wel uit beiden.

Heeft iemand een idee waardoor dit kan zijn?

Zelf denk ik niet dat het met krampjes te maken heeft want dan doet ze veel anders.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, misschien zat ze al vol van 1 borst, dat kan, Irem heeft heel lang maar 1 borst per voeding gedronken. En soms hebben ze gewoon geen zin om uit een bepaalde kant te drinken, nu drinkt Irem dan wel bijna altijd uit 2 borsten maar soms wil ze ineens van links naar rechts of andersom. Ligt ze niet lekker ofzo, geen idee.

Zolang je dochtertje niet pertinent telkens 1 kant weigert zou ik me geen zorgen maken.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dan zit ze gewoon vol. Renske drinkt meestal maar 1 borst, er zit genoeg in voor een voeding meestal. Ik heb zelfs tijden gehad waarin in 2 voedingen met 1 borst deed (vreselijk, zeeen melk), alleen in regelperiodes heb ik twee borsten gevoed en heeeel in het begin toen het nog op gang aan het komen was. Niet teveel zorgen om maken!

Verder kun je idd even in de gaten houden of het 1 kant is waar ze op moet liggen die ze niet prettig vindt. Probeer ook eens een andere houding om dat uit te vinden.

4. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Stom dat ik het niet eerder door had,maar ze weigert steeds dezelfde kant.Het is de kant waar ik altijd het meeste melk in heb.
    Aangezien ze zich tijdens het drinken uit die borst ook vaak verslikt denk ik dat het door de hoeveelheid melk komt.
    Nu heb ik voor het voeden de druk er wat afgehaald en nou drinkt ze er wel van.
    Ik moet die kant nu wel steeds het eerste aanbieden want anders doet ze het weer niet.

Misschien moet ik beginnen met wat gaan kolven?

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb vanaf 3 weken gewoon om de beurt een kant aangeboden, dus:
    voeding 1 borst A (en evt. borst B)

en voeding 2 borst B (en evt. borst A)

Ik gaf dus alleen een 2e borst wanneer hij het echt wilde....
    Met één kant voeden is dus niet zo erg ;)

Ik zou de borst met meer melk evt. 1x helemaal leegkolven maar niet altijd dan houd je een hyperlactatie in stand

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ah, herkenbaar. De kant van de meeste melk is hier ook tijden een beetje in onmin geweest. ;)

Als je produktie een beetje meer afgestemd is, wordt dit misschien minder. Mijn TSR is nogsteeds vrij fel, ze haakt dan soms ook af, maar heeft er ook mee om leren gaan :)

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoon drinkt amper uit 2 borsten, eigenlijk alleen 's avonds. Dan neemt hij ook veel meer tijd om te drinken.

Deel Deze Pagina