Hallo, Ik heb afgelopen zaterdag op zondag nacht mijn laatste borstvoeding gegeven. Ik gaf al een hele tijd alleen 1 voeding 's nachts. Nu nam mijn zoontje alleen nog maar links en wilde hij rechts niet meer. Ik kon steeds maar lastig de knoop door hakken om te stoppen met voeden. Zondag op maandagnacht hoefde hij 's nachts geen voeding meer en zei mijn man: ik zou nu doorzetten en stoppen met de borstvoeding. De afgelopen nacht hoefde hij ook geen voeding meer dus het is mooi geweest. Moeilijk, maar het is goed zo (aldus mijn verstand haha). Nu een vraag. Mijn borsten zijn gevoelig. Gelukkig geen schijven of rode plekken, maar als ik mijn zoontje vasthou of m op de buik op de grond aan het spelen ben zijn ze toch aardig pijnlijk. Weten jullie hoelang het duurt voordat mijn borsten het accepteren dat ze geen voeding meer hoeven te produceren? Ik heb 8 maanden en ruim 3 weken borstvoeding gegeven.
Bij mij met een termijn van 9 (en met 6)maanden en nog maar 1 voeding per dag kwam er na een paar dagen 2/3 eigenlijk niks meer uit. Nog wel een maand of 3 lang beetje dikkige doorzichtige vloeistof als ik druk zette. Bij allebij overigens
Als je nu wat spanning voelt kun je beter even aanleggen. Borsten kunnen nog heel lang doorgaan met melk maken, dan moet je echt eerder in maanden dan in dagen denken.
Of misschien de spanning eraf kolven? (Als je wilt stoppen is aanleggen misschien niet handig??) Ik heb verder geen antwoord op je vraag.
Ik durf je niet te zeggen hoe lang het duurt. Ik douchte lekker warm en kolfde met de hand de druk eraf. Binnen een week had ik geen drukgevoel meer. Ik ben ongeveer met vijf maanden gestopt. Mn zoon is nu bijna negem maanden en als ik in mn borsten knijp komt er nog steeds melk.
Ik ben bij de oudste met 9 maanden grotendeels gestopt en met 11 maanden helemaal. Ruim na zijn verjaardag kon ik nog steeds melk ontdekken. Het kan wel echt een tijd duren, maar na een paar dagen had ik er geen last meer van, en dat is voor jou van belang.
Ik ben met 22 maanden gestopt en na 2 weken was het echt op, of dat leek althans zo. Ik gaf al maanden slechts 1 voeding per etmaal. In de stoptijd gaf ik soms een week achtereen niet en dan kon mijn dochter toch nog drinken. Toen ze 14 dagen achtereen niet gedronken had, heb ik gezegd/besloten dat het op was.
Bij mij ging dat bij mijn oudste vrij snel. Ik heb een jaar lang alleen maar gekolfd en zo tegen een jaar aan zat ik dus met ochtend en een avond voeding. Ik kolfde dan steeds iets korter en na een week kon ik de ochtend laten vallen. Ook bij de avond was het iedere keer iets korter kolven en na een week was dat ook klaar. Dat ging super goed zo met kolven. Ik heb ook nooit meer gelekt. Deze keer heb ik mijn meisje wel aan de borst gekregen en ik ben heel benieuwd hoe het gaat met stoppen als je echt borstvoeding geeft. Maar voorlopig gaan we nog wel even door, want het gaat nog super goed.
Dat ligt eraan! Bij een duur van 9 maanden en een frequentie van 1x per dag, denk ik dat de productie snel zal stoppen. Je kan de druk er onder de douche ook even uitmasseren, daarvoor hoef je je kindje niet aan te leggen als je dat verwarrend vindt. Ik heb jaren gevoed en toen zoon stopte, heb ik geen druppel melk meer gezien.