8 Maand, veel slapen, te weinig eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaBibi, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Hoi hoi,
    Duuk is nu 8 maand (en 6 dagen)... hij slaapt heel veel en eet al zijn eten op. Slaapt hij zo veel omdat hij (op momenten dat hij wakker is) heel actief is? Dan kruipt hij de kamer rond en is hij alles aan het ontdekken... Of slaapt hij zoveel omdat hij te weinig eet (en dus minder energie binnen krijgt. Hier onder ongeveer zijn schema.

Slapen tot 8.00/8.30 uur.
    Dan meteen de fles (180+6)
    van 9 tot 10 slapen
    10 uur fruithap (1 stuk fruit)
    Vaak van 11 tot 12.30 uur weer slapen
    13.00 uur broodje met 120 cc+4 fles
    Spelen tot 14.30 uur
    Dan slapen tot 17.30 uur
    Warme hap (portie als 1 potje olvarit maar dan zelf gemaakt)
    fles 120+4 cc
    slapen van 18.30 uur tot 21.00 uur
    papfles 180+7+3 rijstebloem

Hij weegt nu ong 8,5 kilo en is 72 cm lang...
    Iemand suggesties?
    Als er staat slapen dan was hij ook echt bek af! Valt dan op bed ook altijd meteen in slaap zonder enig protest.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Wat eet hij dan te weinig volgens jou? Ik vind dat hij aardig goed en genoeg eet? Misschien 's ochtends ook pap of een boterham, om 'op te starten', maar de rest lijkt me prima?

Denk dat hij zich gewoon snel ontwikkelt/groeit en dus gewoon veel slaap nodig heeft? Zou het even aankijken en als je je echt zorgen maakt even langs het CB of de huisarts gaan.

3. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Nou ik denk niet dat hij te weinig eet, maar ik dacht... Misschien is dat een reden omdat hij zo veel slaapt. Ik maak me ook niet heel erg zorgen ofzo maar als ik rondlees dat de meeste baby's van zijn leeftijd overdag 3 tot 4 uur slapen.... En ik bij D toch al snel aan 7 kom.... Lijkt me wel leuk als hij wat meer wakker is ;p Eind augustus moet ik weer naar het CB en naar de diƫtist (ivm z'n koemelkall.) dus dan zal ik het wel horen. Voor nu doe ik bij de ochtend fles ontbijtpap, eens kijken hoe hij dat vindt :)

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik denk inderdaad niet dat hij te weinig eet. Maar wat ik me wel afvroeg: die laatste voeding om 21.00uur: maak je hem dan wakker of komt hij zelf? Anders eens proberen om hem om 7 of 8 uur de nacht in te laten gaan, dan maakt hij een mooie lange slaap. Dan idd de pap in de ochtend voor een goed ontbijt en eventueel de fles na het avondeten wat groter maken (150/5). Maar als hij zelf wakker wordt, dan is hij er nog niet aan toe. Vanaf 8 maanden zijn we dat ook gaan doen en ineens zaten we dus op 2 slaapjes van 1,5 tot 2 uur per keer en een lange nacht van 11-13 uur.
    Hier merkte ik wel rond de tijd dat ze meer kon (zitten, tijgeren, kruipen), dat ze meer slaap nodig had overdag maar ook dat het slapen 's nachts beter ging (en die laatste voeding te laat werd). Sindsdien ligt ze om 19 uur in bed voor de nacht, uiterlijk 20.00 uur als ze kan uitslapen de dag erna

Deel Deze Pagina