Hoi! Ongeveer 2 weken geleden zijn we begonnen met een fruit- en groentehapje. Het fruit ging erin als koek, het eten van een lepeltje ging erg goed, net alsof hij dit nooit anders gedaan had. Groenten gingen iets minder enthousiast, maar ook hier kregen we nog wel een paar hapjes erin. Laatst wilden we hem worteltjes geven, meneer rook aan de lepel en dacht hier heb ik geen zin in... en weigerde zijn mond open te doen. Op gegeven moment deed hij toch 1x zijn mond open, snel een ieniemienie beetje worteltjes erin gedaan en toen ... begon hij een partij te kokhalzen en over te geven, echt ZO zielig! De hele fles kwam eruit, de tranen liepen over zijn wangen en mama zat helemaal onder. Ik voelde me echt ontzettend schuldig dat ik hem toch een hapje had gegeven, maar toen hij alles eruit gespuugd had zat hij gelijk weer te lachen. Maar nu is het dus zo dat hij sinds die tijd (is 3 dagen geleden gebeurd) hij pertinent weigert om van een lepeltje te eten. Ook banaan en peer, wat hij eerst erg lekker vond, weigert hij nu te eten. Hij houdt zijn mond stijf dicht, schudt hard met zijn hoofd en wil echt niets. Als hij dan proeft dat het geen worteltjes maar banaan is, weigert hij alsnog de volgende hapjes van de lepel te eten. Wat kunnen we nu het beste doen? We willen het even een paar dagen laten rusten, en het dan na de Pasen opnieuw gaan proberen. Heeft er iemand tips hoe we dit het beste op kunnen bouwen? Zijn er moeders met ervaring? Is het goed gekomen?? Groetjes!
lekker laten rusten. Hij hoeft natuurlijk nog geen bijvoeding. Ik zou het idd over een weekje desnoods gewoon nog een keer proberen! Succes!
Inderdaad gewoon even een weekje helemaal niets geven van een lepeltje. Geef daarna bijvoorbeeld het restantje melk uit de fles met een beetje rijstebloem. Als dat goed gaat een paar dagen daarna groenten geven en als dat weer goed gaat, pas weer fruit.
Dat van die melk vind ik een goede tip, die gaan we eens proberen. Nu even lekker niets, en dan straks weer overnieuw proberen. Denk dat het wel goed gaat komen, net tijdens het avondeten zat hij bij mij op schoot en probeerde hij iedere keer te happen naar mijn vork, dus over een paar dagen zal hij het worteltjestrauma wel weer vergeten zijn
Je kunt ook proberen om even wat van het eten op je vinger te doen en hem dat eraf te laten zuigen zodat ie weer weet dat het lékker is. Dat deed ik in het begin ook weleens. Nu trekt ie standaard bij het eerste hapje van het lepeltje ook een erg vies gezicht omdat ie even moet wennen aan de smaak. Daarna gaat meestal het hele potje erin!