Jou kolfruimte

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 894hi, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

aangezien ik straks weer lekker ga werken
    en dus ook mag gaan kolven (heel fijn ...)
    na 8,5 maanden thuis huismama te zijn geweest en alleen maar live voeden.
    vroeg ik me af hoe ziet jou kolfruimte er uit

ik mag dus heerlijk gaan kolven in een EHBO hok
    die van alles voorzien is ... en verder is er een "bewaakte" koelkast voor me .

ben benieuwd naar jullie "ruimte"

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb van een aantal verschillende ruimtes gebruik gemaakt. Op het centraal bureau van mijn organisatie (jongerenhulpverlening) is een af te sluiten ruimte (zo'n wc-draaislot erop) waar een rolgordijn dicht kan. Is een gespreksruimte, dus geen wastafel/gootsteen en geen koelkast: daarvoor moet je dan naar de kantine.

Maar ik ben ambulant hulpverlener, verspreid over 3 woongemeenschappen en een paar losse adressen. Elke leefgemeenschap bestaat uit een aantal vrijwilligers die als sociaal netwerk voor de jongeren in de leefgemeenschap wonen en dan de 3-4 jongeren die ik begeleid. Elke woongroep heeft z'n gemeenschappelijke ruimte en in 1 woongroep gebruikte ik de badkamer, in de andere de kapel (zolderetage, niet af te sluiten, wel een niet-storenbordje) en in de derde een leegstaande kamer waar anders een jongere zou wonen.
    En omdat ik dus af en toe ook nog wel eens niet op een vaste locatie was op een kolfmoment, heb ik met enige regelmaat ook in de auto op een parkeerplek ofzo gekolfd. En soms ook gewoon langs de kant van de weg... altijd een grote sjaal bij me en hup, daar gingen we dan :D

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik had een kolfruimte die eigenlijk administratie hok is ;)! Hier waren dus een aantal computers en er staan de oude papieren dossiers. Verder kon ik als iedereen aan het werk was overigens ook in het keukentje of in de teamkamer gaan zitten, maar ik vond het daar het fijnste en werd eigenlijk altijd gewoon met rust gelaten ;) iedereen was eigenlijk wel op de hoogte van wat ik aan het doen was op die momenten. Maar uiteindelijk niet heel lang hoeven kolven, toen gestopt met werken.

Dit is uiteraard geen goede ruimte, maar ik ben hier zelf mee accoord gegaan. Ik had er geen problemen mee, kon daar lekker zitten en het maakte ook niet uit als ik er wat langer over deed. Kon ondertussen lekker soms even forum kijken (ohooo, slecht idd) maar ik zat ook vaak genoeg tijdens het kolven vast rekeningen na te kijken die verstuurd moesten worden. Ging voor mij allemaal prima.

Voor mijn gekolfde melk gebruikte ik geen aparte koelkast maar deed het gewoon in de koelkast waar iedereen zijn/haar meegebrachte eten/drinken in bewaarde. Had niemand eigenlijk problemen mee, hadden ze dat wel gehad had ik een eigen koelkastje gekregen ;)!

Liefs, Hanneke!

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    pfoe Rozemarijke, kolven in de auto zou ik niet kunnen hoor. Dan zou de opbrengst echt maar 10 ml zijn!

Mijn kolfruimte is wel wat apart, een smaakpanelruimte. Ofwel een kamertje met 5 hokjes met hoge stoelen erin. Alle soorten licht en verduistering maar helaas geen gootsteen. Iedereen ziet mij dus dagelijks mijn kolfje omspoelen in de gootsteen op het lab:)

5. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik heb in een kantoortje gekolfd waar niemand zat en in de speelzaal van de kleuters (kon wel op slot hoor ;)) met de gordijnen natuurlijk dicht.

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik werk op een woonvorm voor mensen met een verst. beperking. Wij hebben 2 kantoorruimtes die afgesloten kunnen worden en waar een rolgordijn voor het raam hangt. De koelkast staat in een aparte ruimte waar cliënten niet kunnen komen, alleen is de gootsteen wel in de gezamenlijke ruimte.
    Ik zit meestal achter de pc te kolven. Kan ik meteen de rapportages bijlezen, mailen, en soms even m'n hyves of zp bekijken. En als ik slaapdienst heb ga ik het hele arsenaal aan inetpagina's bij langs. Moet kunnen vind ik hoor. In principe mag je ook naar huis gaan om te kolven. Zou ik ook nog kunnen doen, het is 2 minuten fietsen, maar dat vind ik dat weer zo'n heen en weer gesleep.

Deel Deze Pagina