Beste mensen, Ik zou heel graag even met jullie delen wat er hier gaande is, miss hebben mensen tips/ideen/ geruststelling...wie weet: Mijn superlieve dochter Pien is bijna 4 maanden en is a terme geboren zonder enkel probleem in de zwangerschap of tijdens de bevalling. Directdronk ze gretig aan de borst en alles leek in orde. Na korte tijd echter bleek dat ze niet goed groeide en maar rond haar geboortegewicht van 3340gr bleef schommelen. Kolven/bijvoeding etc. wilde ze maar weinig. Uieteindelijk bij de kinderarts beland die dhaar groei inde gaten ging houden. Dit ging lange tijd redelijk, ze groeide zo'n 140/week. Nu echter is dit sinds begin januari gestagneerd en groeit ze minder en sinds 2 weken al helemaal niet meer. Ze lijkt gewoon geen interesse te hebben in drinken en drinkt 500-650ml/dag. Dagelijks spuugt ze ook wel een hele fles uit. Sinds een week krijgt ze nu 5x 135 wat ze nooit helemaal opsrinkt, soms maar 80ml. Slapen doet ze supergoed en ze is erg vrolijk. Motorische ontwikkeling verloopt volgens mij goed en ze is heel alert. De kinderarts de kt dat ze niks heeft en vind aanvullend onderzoek niet nodig. Andere voedingen en ook pepti hebben we al geprobeerd zonder effect. Ook andere flessen en spenen zonder effect. Ze drinkt alleen goed uit de difrax fles met M-speen. Ze weegt nu 4900 gram..nog maar net binnen de curve maar zonder groei duurt dat natuurlijk niet meer lang. Lengte en hoofd zijn in orde, beide gemiddeld. Heeft iemand soortgelijke ervaring? Tips? Ik ben vrij radeloos, mijn hele leven draait om melk naar binnen krijgen... Oh ja, we willen snel met hapjes beginnen maar de calorieen moeten vd melk komen toch? Alvast dank voor jullie reacties
Mijn dochter had dit ook deze maand...viel af ook op een gegeven moment. Niks geen huilen of krijsen...toch bleek ze verstopt te zitten (terwijl ze wel 1 keer oer 2 dagen poepte) en ook wel degelijk KMA te hebben. Zonder huilen dus! Enkel fles weigeren en niet meer komen voor de fles. Zeer zoet dus verder. Nu in twee weken 800 gram aangekomen terwijl ze daarvoor 4 kg woog bij 4 mnd (dysmatuur bij geboorte) na verstopping te hebben opgelost. Zou zoiets kunnen spelen?
Dank voor je reactie. Fijn dat jouw kindje het nu beter doet! Welke voeding krijgt ze? Wij heben pepti al wel geprobeerd maar qua hoeveelheid die ze dronk maakte dat geen verschil. De kinderarts vond Nutramigen AA proberen niet zo nodig. Ik heb wel het idee dat ze nu meer spuugt nu ze weer op normale voeding over is en ook dat ze moeite heeft met ontlasting waardoor ze ook minder goed kan drinken. Hoe hebben ze bij jullie de verstopping verholpen?
Mijn dochter heeft nu pepti sinds 1,5 week...De ontlasting is beter gegaan mbv forlax gekregen Van de KA sinds 2,5 week. Met name sinds de forlax gaat het beter. De klachten Van je dochter lijken heel erg op die van mijne!! En heel logisch dat ze minder gaan drinken En meer gaan spugen als ze Van onder vol zitten. Ik merkte het niet eens zo erg want ze poepte 1x in DE twee dagen en huilde nooit. Ik weet Hoe je je voelt, die strijd om de cc's binnen te krijgen. Ik zou zeggen terug Naar de ka!
We gaan morgen terug gelukkig naar de kinderarts, want dit is geen doen eer! Meerdere flessen zijn eruit gekomen vandaag en ze haalt nauwelijks nog de 500ml. De diagnose, " ze houdtniet van melk" kan ik nu echt niet meer accepteren. Vanmiddag werd ze huilend wakker en liep continu rood aan van het persen, nog nooit gezien, ze is net als jouw dochter namelijk altijd blij! En im heb idd het gevoel dat ze continu vol zit en dat er daarom geen voeding bij kan, ze geen honger heeft, en als ze wel drinkt het erlinea recta weer uit komt! Hoeveel drinkt jouw dochter nu per dag? Wel ontzettend fijn dat ze nu goed groeit, wat een opluchting zal dat zijn...ik hoop ook dat dat bij ons binnenkort zo is...
Het is echt een enorme opluchting ja! Mijn dochter is dysmatuur geboren met 1600 gram in september en woog half januari 4 kg...ze groeide nauwelijks op haar eigen lijn en was op een gegeven moment 80 gram afgevallen en dat terwijl dysmatuurtjes een enorme inhaalslag maken meestal. Mijn dochter dronk tussen de 4 en 500 cc en drinkt nu (2 weken later) hou je vast...tussen 750 en 800 in en weegt 4.8 kg!!! Zit nu op haar maximale wat ze mag hebben...ik geef haar geen ongelijk dus geef eraan toe. Ahhh arm meisje zo'n last van het persen! Zielig! Gauw forlax vragen! Succes! Ben benieuwd naar wat de arts zegt!
Hallo, het zou mijn verhaal kunnen zijn 3 jaar geleden met als enige verschil dat mijn dochter er dag en nacht bij huilde. Ook forlax gekregen voor het poepen, maar ze is nooit meer gaan drinken en eten. Een deel vd oplossing kwam pas na 2 jaar toen ze buisjes kreeg. Ze is nu 3 en weegt pas 11 kilo maar ontwikkeld zich prima. ik ka alleen mar beamen dat het zorgen geeft. Succes
@miepiemoos: net bij de kinderarts geweest en er wordt een en ander onderzocht; bloed , urine en ze hebben een echo gemaakt. Op de echo zag alles er goed uit gelukkig. Bloed en urineuitslag volgen over een week. We gaan weer terug op de pepti omdat ze denken dat de obstipatie toch wel door de andere voeding zou kunnen komen. Hij vond haar niet zo geobstipeerd dat ze nu direct aan de medicatie moest ( veek te soepele buik). Hoe was dat bij jouw dochter? Hoe hebbe ze gecinstateerd dat ze vol poep zat en dat at het problee was? Buikonderzoek? Ben ik wel benieuwd naar omdat ik zelf denk dat ze er meer last van heeft, net als jouw dochter, dan dat ze nu denken, en dat medicatie hiervoor miss toch wel zou helpen. Ze vinden haar sowieso te jong voor forlax en hadden het over lactulose..jouw dochter is even oud en krijgt wel forlax dus dat snap ik dan even niet. Dank alvast voor je reactie!
Klinkt hetzelfde als bij Sam. Zware obstipatie niet willen drinken, boog spugen. Kinderarts kwam ook niet verder dan lactulose en forlax en ontlasten met microlax maar allemaal werkte het niet echt. Tot ik naar de osteopaat ben gegaan. Die kreeg Sam aan het poepen. Daarna de massage technieken zelf toegepast. En een paar weken later dronk hij ineens 5x200 ml. Nu poept hij sinds 2 weken met regelmaat. En ik merk het gelijk zodra zijn flessen niet leeg gaan heeft hij weer een poosje geen ontlasting gehad. Overigens werd het met lactulose hier erger en daarna zelf forlax gevraagd maar deed ook niets. Zijn buikje was ook soepel en hij is alert en vrolijk. Hij zit wel onder de curve en heeft ook een maandje stil gestaan in groei maar dat is nu weer bijgetrokken. VEel sterkte in elk geval ik weet wat een stress het is om die fles er maar in te duwen!!!
Ze Hebben haar ook onderzocht (buik gevoeld) maar toch ook forlax voorgeschreven. Mijn kinderarts zei juist: denk nu niet dat je ineens met DE forlax een boel medicatie krijgt voorgeschreven. Ze zei zie het als een roggenbrood voor baby...werkt als een trein. Ik lees ook dat het heel Vaak wordt gebruikt bij baby's die opstipatie Hebben. Ik vind forlax toch Echt minder intensief dan een bloedonderzoek?! Arm meisje... Bijzonder hoe weinig medicatie ze geven aan baby's heeeeeel logisch hoor ik Ben absoluut geen voorstandef Van medicatie (gebruik zelf niet eens paracetamol dus Geef mijn baby ook niks) maar als een baby er onder lijd vind ik een maagzuurremmer of iets om beter te poepen toch Echt geen probleem. Ze kunnen moeilijk nu al aan DE pruimen toch?! En liever een rennie dan 4 maanden huilen Van de pijn (maar is mijn mening hoor) Hmmm ik heb voor DE forlax een tijdje kindicol druppels van VSM gebruikt. Dit helpt de ontlasting soepel te maken. Hielp eerst ook wel later niet meer. Misschien kun je dit iig alvast proberen?! Kun je gewoon bij de etos kopen meestal. Succes iig!
Dank voor je reactie; Ik vroeg me af wat je vond van de benadering en behandling van de osteopaat. Kwam dezemet de diagnose obstipatie? Ik heb vaak slechte verhalen gehoord over baby's en osteopathie maar langzamerhand zit ik er toch aan te denken om er eens heen te gaan... Fijn als je je ervaring even met mij wilt delen, dank!