hoe zit dat nou?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door selina1212, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    Hallo dames.
    ik zit met een heleboel vragen want ik weet niet meer wat te doen
    qua cb zeggen ze hier altijd wat anders dus daar heb ik niet veel aan.

Mijn zoontje is 11wk en drinkt 5 x 180 cc forte op advies kinderarts
    blijft hongerig gaan alle tot druppel leeg maar nu zit ik echt in de knoei
    meneer wilt al weken de laatste fles van 23.00 niet meer drinkt absoluut niks
    Dus besloten hem na de fles van 19.00 te laten liggen maar meld zich altijd tussen 1 en 3 nooit later hij krijgt dus in dr nacht in principe zn laatste 5e fles
    en slaapt dan door tot 6.00 /7.00
    Nu heb ik al om 20.00 21.00 en 21.30 de laatste 5e fles te geven maar blijft zich snachts melden rekken met speen werkt niet meteen brullen.
    6/150cc heb ik geprobeerd maar meld zich overdag dan iedere 2,5 uur erg ontvreden
    maar blijf ik overdag 5x200ml geven en meld zicg snachts weer kom ik echt beduidend
    over de liter heen ik weet het echt niet meer aan cb al meerdere keren gevraagd
    hun advies om 23.00 wakker maken maar dit lukt niet slaapt gewoon verder en dribken hoo maar en meld zich vervolgens gewoon tussen 1 en 3.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd is een nachtvoeding heel normaal. Klinkt alsof je kindje zelf het meest gelukkig is met een fles rond 19u, dan slapen, en dan weer in de nacht drinken. Dat is toch ok? Mijn dochter heeft dat ritme aangehouden tot ze 7 maand was, en daarna stopte ze er spontaan mee.

3. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    bedankt voor je reactie.
    maar maakt dat niks uit qua hoeveelheid flessen want van het cb begreep ik dat hij dus nu in feite om 4 flessen zit gek genoeg valt het me op dat hun de nachtfles niet mee tellen klopt dit wel?
    en verdraaid hij nu niet zijn ritme want om 18.00 wit hij liefst zo snel mogelijk zn fles en na bed voor de nacht.

het maakt niet uit hoelaat ik hem namelijk savonds wakker maken voor zijn laatste fles hij wilt hem nooit drinken.
    dus in feite komt hij dus op 4 flessen per 24u klopt dit?

4. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Je telt alle flessen in 24 uur mee dus ook de nachtfles.
    Zou die om 19:00 geven en dan wanneer hij zich meld weer.
    Het CB denkt altijd dat als je de laatste fles om 23:00 geeft je kindje door slaapt tot in de ochtend maar dat is gewoon onzin.
    Hier heel soms nog wel eens een nachtfles en als mijn zoontje die wilt dan krijgt hij het ook.

5. selina1212

selina1212 Actief lid

17 apr 2012
    134
    0
    0
    nu lees ik veel verhalen mee hier op het forum dat de nachtfles steeds opschuift maar mijn manneke blijft zelfde tijd komen?
    Ja cb heeft inderdaad makkelijk praten probeer maar eens ukkie wakker te krijgen terwijl hij diept slaapt en dan een fles erin te duwen erg zielig vindt ik dat nu wou ik eingelijk proberen om het een beetje te schuiven dus om 18.00 de 4e fles en dan om 21.00/21.30 de laatste te geven,
    na de fles van 18.00 laat ik hem even wakker tot 19.00/19.30 dan na bedje tot 20.30/20.45 dan het badje en laatste flesje(proberen) boven te geven en dan nacht in.
    zou dit ook een optie zijn of denken jullie dat dit geen zin heeft
    zal hij ook vast slapen tussen 19.30 en 20.45? zoja dan heeft het inderdaad geen nut om, het te proberen.
    hij heeft namelijk al eens de fles gehad om 21.00 maar dat was in de periode dat hij savonds heel onrustig was en niet wou slapen toen was het 21.00 fles 22.00 slapen tot 5.00
    vandaar dat ik dit vraag.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb ook zo'n zoon die meer wil drinken dan mag. Wij geven hem in de fles rond 17.00 minder en dan in die van de nacht meer. Zo komen we precies op die liter steeds uit maar drinkt hij ene keer meer wanneer hij dat dus ook wil en andere keer minder wanneer hij dat wil. Enige verschil bij jullie is dat de kleine altijd veel wil drinken.

7. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Misschien proberen om hem rond 5en te laten slapen en kijken of je de fles van 19.00 daarmee iets kan uitstellen, misschien dat hij dan de nachtfles ook opschuift.

Deel Deze Pagina