Baby weigert fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaenMini, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochter weigert fruit, ze eet veel groenten ( broccoli, wortels en bloemkool) met smaak, dan eet ze zo een bakje met iets meer dan 100 gram ( verschilt per portie)

En dan t fruit ;)

Appel, peer, banaan, nectarine... Alles is bah en gek.

Wat kan ik doen, ik dwing niet, laat er zelf mee spelen, ben geen voorstander van Rapley omdat ze nog niet zit, ze ligt/zit nu in een wippertje.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Handige info:

Schema:

9:00 fles 200
    12:00 fruit
    13:00 fles 200
    17:00 fles 200
    19:00 groente
    21:30 fles 200

Sinds kort pas 4 flessen.

Baby heeft KMA dus heeft zure melk, denk zelf dat het er iets mee te maken heeft

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou me er niet al te druk over maken, groente is belangrijker dan fruit en ze is nog zo jong. Gewoon blijven aanbieden, dan komt het vanzelf wel.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier nog zo'n slechte fruiteter als baby zijnde....
    Lang mee geworsteld, maar uiteindelijk maar geaccepteerd en meer groenten gegeven (die at en eet ze heel goed!). Uiteindelijk at ze van die kuipjes van 'frisfruitje', dat is gemengd fruit met granen erdoor. Tja, beter dan niks dacht ik... Herkende me nooit in moeders die vertelden dat hun kindje 2-3 stukken fruit per dag at!

Inmiddels zitten wij ook aan die hoeveelheden... in ieder geval gemiddeld 2 stuks/ soorten per dag. Ze eet peren, appels en bananen in stukken. Nu we weer richting de zomer gaan wil ik haar weer meer stukken fruit laten proeven... (aardbeien, nectarines etc)

Deel Deze Pagina