Waarom fles niet opnieuw opwarmen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Roozjuh, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Er word overal gezegt dat je de flesvoeding niet opnieuw mag opwarmen. waarom is dit eigenlijk? want ik gooi nu echt veel voeding weg omdat madam halvewege de fles in slaap valt(of gewoon niet meer wil) en ze dan 10min later opeens de fles verder wil opdrinken... Helaas geen geldboompje in mn achtertuin, dus dit fijne grapje van drinken met een pauze vind ik niet zo leuk ;)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Kan mij voorstellen dat het niet fijn is om voeding weg te gooien. Het advies is na bereiding de voeding binnen 1 uur te geven. Evt. mag je de voeding nog 1 keer verwarmen binnen het uur. Wat daarna overblijft kun je beter weggooien. Wanneer je dan meerdere malen voeding over houdt is het misschien prettig om een minder grote hoeveelheid klaar te maken en evt later wat bij te geven.
    Groetjes Angelique

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dank voor de reactie! vaak maak ik inderdaad maar 60cc en dan vraagt ze meteen erna naar meer. het is alsof ze t weet wanneer ik veel maak want dan wilt ze opeens een timeout.

maar nog een keer opwarmen binnen het uur mag dus. tussendoor in de koelkast bewaren neem ik aan?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je hoeft het tussendoor niet perse in de koelkast te bewaren. Als de voeding gedronken wordt en buiten de koelkast wordt bewaard, wordt aangeraden om restjes na een uurtje weg te gooien.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina