Baby weigert ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babii, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Hummm met 11 weken was ongeveer de periode dat mijn zoontje enorm met zijn armen spartelde. Ik heb hem toen ingebakerd en dat ging wonderwel goed. Pas vele maanden later hoorde ik de theorie dat als je kindjes op hun rug te slapen legt dat dan hun valreflex wordt geactiveerd (vandaar spartelende armpjes en zichzelf uit slaap houden). Het schijnt dat baby's op die leeftijd meer baat bij hebben op rechtop te slapen (bijv in een draagdoek) of op/tegen de moeder aan. In ieder geval ze hebben veel behoefte aan geborgenheid. Ondanks dat ik zoon veel bij mij heb gehouden, had ik graag hem nog meer geborgenheid willen bieden op de momenten dat hij wilde slapen en ik in de veronderstelling was dat dat alleen in een bedje op zijn rug kan.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En als je de gordijnen overdag dicht doet? Alles pikkedonker maken?
    Hier heeft ze altijd met gordijnen dicht geslapen. Geen problemen met dag en nacht ritme. Met licht wilde ze echt niet slapen.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hi meiden,

Bedankt voor de tips! Dit alles heb ik al geprobeerd, en dus ook overdag de gordijnen dicht.

Het is zo apart, wel de nacht in haar ledikant en na de laatste voeding zelfstandig inslapen daar. Maar overdag dus niet.

Ik lees nu dat veel baby's dus tot 4 maanden in de wagen lagen of de box. Denk dat ik dat ook maar blijf doen. Ze zal vast, hopelijk, ooit erin slapen overdag.

Ze slaapt btw erg slecht momenteel, hazenslaapjes. Ze zit in een sprong en is om de haverklap wakker.

Iemand vroeg waarvan ze wakker schrikt? Normaliter kon ik zelfs stofzuigen, maar nu niet meer. Kan niet eens even langslopen, vandaar dat ik dacht, misschien is ze nu wel toe aan haar ledikant, maar helaas.

Inbakeren overdag heb ik ook geprobeerd, Ria blom methode dus. Dat resulteerde enkel in en hysterisch meisje dat compleet over de zeik was!!!

Deel Deze Pagina