Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoontje (nu 18 weken), krijgt rond 19.30u zijn laatste fles. Hierna is hij nog niet moe en wil dan spelen. Ik speel dan ook een tijdje met hem en kan hem dan pas rond 21u op bed leggen.
    Is dit niet een beetje laat? Meteen op bed leggen werkt niet. Hij slaapt sowieso overdag/'s avonds al nauwelijks in zijn bedje (wel vanaf 21u dan, ik maak hem dan om 0.00u wakker voor de laatste fles. Hij slaapt dan tot ongeveer 7.00/7.30u door).
    Dit alles is misschien zo gegroeid omdat hij de eerste 3 maanden enorm veel gehuild heeft en nauwelijks geslapen. Ik ben al blij dat hij nu uberhaupt slaapt overdag, en of dit nu in de wagen of in de box of in bedje is, dat maakt me niet veel uit:)
    Ik weet niet of ik hier goed aan doe om hem na de fles van 20u nog zo lang op te laten. Maar ik kan hem ook niet in slaap dwingen... Wakker in bedje betekent huilen (krijsen)...
    Hoe doen jullie dit?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze jongste heeft dat ook een tijd gehad en uiteindelijk is hij overdag echt 3 slaapjes gaan doen, dus moeier na de fles rond 19 uu en konden we hem wel direct naar bed brengen. Soms ging hij nog een half uurtje kletsen, maar was wel tevreden in bed.

Meestal komt het vanzelf :)

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is je schema/ritme verder overdag?

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als dit werkt zou ik het zo blijven doen.
    Dat is toch nog lekker gezellig s'avonds :)
    Ik denk dat als ze anderhalf jaar zijn je moet beginnen met een vast uur.

Hier wilde hij altijd tussen 19 en 20u gaan slapen, nu blijft hij soms wakker tot 21uur en wij vinden dat heel gezellig in de weekends (door de week werk ik s'avonds)
    En hier slaapt hij 12u per nacht, dus om 21u naar bed is ook s'ochtends las om 9u wakker worden. :D
    Hij is wel al bijna 1 jaar

Maar ook toen hij nog mini was volgden we zijn ritme, is het gemakkelijkste, dan gaan ze ook pas slapen als ze moe zijn en dan vinden ze het bedje wel leuk.

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Het schema is over het algemeen 7.30u/11.30/15.30/19.30/23.30u. Overdag doet hij wel tussen de voedingen door slaapjes, maar niet diep en wordt om de haverklap wakker. Hij kan dan ook niet uit zichzelf weer in slaap komen. daarom laat ik hem ook beneden omdat ik ander 20 keer naar boven moet en als ik niet snel genoeg ben heeft hij zich al wakker gehuild en is hij klaarwakker. Op zich vind ik het niet erg dat hij rond 21u vaak nog wakker is, maar als ik dan van iedereen hoor dat hun kindjes rond 19u gaan slapen tot de volgende morgen ging ik toch ff twijfelen...

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Volgens mij doe je het prima!

Wat heeft het voor zin om hem in bed te leggen als hij dan alleen maar gaat huilen en krijsen? Ik zou het gewoon lekker blijven doen zoals je het doet, als dat voor jullie goed werkt.

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Prima schema! Als hij dalijk wat ouder is krijg je wat vastere tijden. Noa gaat tussen 1900 & 2000 uur naar bed en slaapt tot 0800/0830. Straks vervalt bij jou ook de late fles en zal hij hopelijk door slapen tot smorgens.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Fijn om te horen dat het goed is wat ik doe...! Ben daar altijd zo onzeker over.
    Ik verheug me er echt op dat die laatste fles weg gaat vallen hahah:):) Mijn partner geloofde niet dat het mogelijk is dat een kindje uiteindelijk van bijvoorbeeld 19u tot de volgende morgen 7.00u kan slapen. "Maar dat is 12 uur!!!" zei hij...LOL

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je doet het denk ik prima. En ja ze kunnen slapen tot dd volgende ochtend. De een beter dan de ander. Hier slaapt ze ook bijna 12 uur.

10. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Een baby kan nog geen klok kijken en slaapt dus niet op tijd maar op wanneer hij zich moe voelt. Dus een baby die nog niet moe is kun je niet dwingen te gaan slapen omdat de klok zegt dat het tijd is. Onze dochter sliep ook wel eens laat 's avonds en langzaamaan kwam er steeds meer een ritme in dat ze 's avonds steeds op dezelfde tijd moe was. Nu is dat tussen 20:00 en 20:30 meestal en dat vinden andere mensen ook te laat voor een baby van 8 maanden. Maar tijdstippen zijn vage dingen waar een baby nog helemaal geen besef van heeft. Die gaat echt niet om 7 uur slapen omdat de maatschappij vind dat baby's om 7 uur moeten slapen.

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hahah heerlijk he :)

Deel Deze Pagina