Hallo, Het voeden van mn dochter begint een gevecht te worden. Sinds vrijdagnacht wilt ze niet meer drinken uit mn linkerborst. Ik heb al vanalles geprobeerd. Verschillende houdingen, op verschillende plaatsen voeden (boven, beneden, op een rustige plek en juist op een drukkere) ook al geprobeerd op verschillende momenten ('s ochtends, 's avonds en 's nachts) haar wakker aanleggen en ook juist slaperig net zoals hongerig, of juist nadat ze rechts gedronken had, maar tot nu toe helpt niets. Ik probeer 10 minuten en dan leg ik haar toch maar rechts aan en hier begint ze direct te drinken. Eerst was ze na het drinken rechts ook gefrustreerd omdat ze niet genoeg had, maar ondertussen is mn productie door het vele rechts drinken wel hoog genoeg om haar met alleen rechts te vvoeden. Ik blijf links wel afkolven en er komt gewoon genoeg melk uit nog dus om mn productie maak ik me geen zorgen, maar ik zou haar wel graag weer links ook kunnen voeden. Ik heb dinsdag al een afspraak staan met de LK. Zij heeft me aangeraden om tot dan te blijven proberen aanleggen en kolven indien ze blijft weigeren. Nu hoop ik dat jullie misschien nog tips hebben of dit ook hebben meegemaakt en er een oplossing voor hebben. Voel me zo machteloos als ze zo krijst en vecht als ik haar wil aanleggen.
Ik heb het ook meegemaakt. Ook bij links.. Wat de oorzaak was? Bij mij wist de LK het niet. Ik denk dat de tepel waarschijnlijk te beschadigd was door spruw en de combinatie te kort tongriempje (kloven) Ik ben het blijven proberen. Als ze niet dronk, afkolven. Ik gaf dus alleen de rechterborst, had ze nog honger. Dan gaf ik de afgekolfde melk dmv vingervoeden (ze was ong.5 weken oud) Oplossing bij mij: linkertepel drie dagen rust gegeven, niet aangelegd, wel gekolfd. 't zag er beter uit en ze heeft 'm weer gepakt. Nu is het haar favoriete kant. Succes!
Rot dat je het ook gehad hebt, maar wel fijn dat je een oplossing gevonden hebt. Nu ziet mijn tepel er gewoon normaal uit, geen kloven of spruw. Kan je spruw hebben zonder symptomen?
Wil ze in de rugbyhouding ook niet drinken? Kan best zijn dat door pijn in de nek ze op die kan liggen niet fijn vindt.
Ze is snel en makkelijk ter wereld gekomen. Ze hebben niet aan haar hoofdje getrokken ofzo. Had inderdaad ook gedacht als dit nog lang doorgaat om een keer naar de osteopaat te gaan.
Nee rugbyhouding wilt ze ook niet. Pijn lijkt ze niet te hebben, want kan haar wel gewoon links vasthouden enz. Het is vanaf dat ik haar probeer aan te leggen, of als ze honger heeft en haar naar links beweeg, dat ze begint te krijsen.
Ik zou haar oortjes eens na laten kijken, bij een beginnende oorontsteking kan het ook vervelend zijn om op die kant te liggen.
Gisteren dus naar de Lk geweest. Samen hebben we haar na 15 minuten vechten eindelijk in de rugbyhouding kunnen aanleggen en heeft ze ook goed gedronken. Mijn lk is ook m'n verloskundige geweest en volgt m'n kindje en borstvoeding dus ook al sinds de geboorte op. Ik had/heb een erge overproductie en zij denkt dat het daardoor komt dat ze links weigert. Links is de kant waar m'n toeschietreflex het erg is en vorige week vrijdag (toen de problemen begonnen) had ik links een erge knobbel die ik weggemasseerd heb tijdens de voeding en toen verslikte m'n dochter zich nog erger dan anders. De lk denkt dus dat m'n kindje daar zo van geschrokken is dat ze daarom niet meer wilt links. Dus ik kolf nu links eerst af voordat ik haar aanleg en ik moet saliethee drinken en dit helpt!! Vandaag heeft ze al heel de dag zonder vechten links gedronken ( wel alleen in de rugbyhouding, maar ze drinkt!) Ik ben dus heel blij dat we waarschijnlijk de oorzaak gevonden hebben. Bedankt allemaal voor de tips.
Sinds vandaag hapt ze weer aan zonder moeite in iedere houding voeden is weer een fijn en rustig moment.