Iemand nog een slokje? Is dit overproductie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ikkie97, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.995
    113
    Mijn zoontje is bijna drie weken oud en de bv loopt eigenlijk vanaf het begin 'als een tiet' :D
    Ik voed hem 7-8 keer per dag, steeds uit 1 borst, hij groeit goed en is, op wat krampjes na, erg tevreden.

Vandaag is hij van de snelle, 10-15 min per voeding, de eerste minuten hoor je hem continu klokken, daarna drinkt hij rustiger en met tussenpozen.
    Zonet bij de voeding van 4 uur was hij ook redelijk snel klaar terwijl mijn borst nog redelijk gespannen aanvoelde. Maar goed, meneer was al in diepe slaap. Terwijl ik mijn borst terugstopte in mijn bh, spoot er nog even een straal uit! :$ nog niet bepaald leeg gedronken dus...

Is dit wat men noemt overproductie? Borst voelt nog steeds een beetje gespannen en kind slaapt zoet, echt wel verzadigd dus...

Bij mijn dochter heb ik ook altijd uit 1 borst gevoed en bij haar spoot het ook wel eens in haar gezicht, maar niet als ze klaar was met drinken zeg maar.

2. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik had bij beide zoontjes 'last' van overproductie. Ik voedde 1 borst per keer en deed ook aan blokvoeden. Dit hield het binnen de perken. Maar vaak had ik na het voeden nog een volle borst, en bij het aanleggen spoot de melk eruit. Soms zo erg dat zoonlief maar even zijn hoofd wegdraaide. Na een kleine twee maanden was het helemaal gestabiliseerd en had ik geen last meer van overproductie.

Ik zou als ik jou was het nog even afwachten, vraag en aanbod moeten zich nog wat afstemmen. Krijg je echt veel last van stuwing en heeft je kindje ook last van de snel toeschietende voeding dan kan je altijd een lactatiedeskundige vragen. Op borstvoeding.com staat ook een interessant artikel over overproductie.

Deel Deze Pagina