Mijn zoontje van 6 weken krijgt van mij borstvoeding, maar omdat ik het psychisch niet trok in het begin, kreeg hij van mijn man 's nachts een voeding uit de fles. Ik kolfde mijn melk af en dat krijgt hij dan bij zijn tweede voeding s' nachts. Nu gaat het sinds een paar dagen mis, overdag slaapt mijn zoontje nauwelijks (hij ligt alleen maar plafond te staren als je hem op bed legt, met hele korte slaapperiodes ertussen, maar dat is op zich niets nieuws) Zijn slaap heeft hij toch nodig en die neem hij 's avonds en 's nachts. Om een uur of 7 a 8 valt hij als een blok in slaap en wordt 8 a 9 uur later wakker rond 4 uur 's nachts dus) dat is heel erg lang voor zo'n kleintje dat besef ik, maar ik voed op verzoek, dus ik neem aan dat hij in die periode echt geen honger heeft. (en hij krijgt nog steeds gemiddeld 6 voedingen per dag soms meer soms minder) Mijn man geeft hem dan de volgende voeding van zo'n 3 uur later en dat mislukt dus nu steeds. Mijn zoontje weigert te eten als zijn vader hem de fles geeft, als hij gekalmeerd is en ik probeer het, wil hij de fles wel. Zaterdag heeft het 2 uur geduurd voordat ik ingreep, mijn man heeft geprobeerd om hem de fles te geven en als mijn zoon dan overstuur raakte legde hij hem weg om rustig te worden. Zondag een zelfde verhaal alleen korter omdat het lontje van mijn man ook korter werd. Vanmorgen weer en nog korter mijn man ging op een gegeven moment zelfs maar extra vroeg werken (hij vluchtte min of meer het huis uit) Hij had nog maar net de deur achter zich dicht getrokken of mijn zoon wilde wel eten uit de fles. Nu kan ik het psychisch wel weer aan om hem al zijn voedingen te geven zeker als hij dus zo lang door slaapt, maar ik vind het vervelend dat hij de fles van mijn man weigert (en wellicht straks ook van anderen) want zo kan ik dus nooit weg (ik ben bijna huisvrouw, maar werk 1 weekend in de maand dus dan zal hij toch echt de fles moeten krijgen) Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet want op dit moment lijkt het erop dat het juist mijn man is die het psychisch niet aan kan, ik wil 's ochtends iet in hoeven grijpen (ik heb echt geprobeerd me afzijdig te houden en dat was best moelijk maar het lukt mijn man gewoon niet.) Moet ik hem 's nachts vaker wakker maken voor een voeding, moet mijn man die voeding van 's nachts 4 uur laten doen. Moet hij het juist 's ochtends blijven proberen of overdag als mijn zoontje wakker is? Er spelen zoveel 'oplossingen' door mijn hoofd dat ik het even niet weet. De relatie tussen mijn man en zoontje is ook gewoon goed (hij kan met hem spelen en hem ook op zijn buik in slaap laten vallen, maar borstvoeding geven gaat echt niet ....) Dus wat nu.................. sorry, voor het lange bericht maar ik wilde de situatie graag goed uitleggen. allanieew
Hoi, Ik herken je verhaal. Ik heb het ook meegemaakt. Ik kan je alleen maar zeggen, het gaat over. En geloof me, ik dacht ook dat het niet goed ging komen. Mijn dochtertje heeft het twee hele weken lang volgehouden toen ik weer moest werken. De enige van wie ze heel soms de fles wel wilde was van mij, maar bij papa en de oppas weigerde ze steevast. Wat hielp was blijven aanbieden, niet dwingen, niet tot een drama laten worden. Gewoon na een kwartier de borst aanbieden als ie de fles niet wil. Ik deed het soms ook wel eens tegelijk, met het kind aan de borst tussendoor de fles aanbieden, het tot een spelletje maken. En na twee weken verdween het weigeren net zo plotseling als het was gekomen. Het komt echt goed en jij kunt straks gewoon gaan werken. Echt! Succes.
Ik herken het ook! Imee heeft het zo rond de 6 weken gehad, toen met 3,5e maand nog een keer geloof ik en met 5 maanden ook even. Ineens moeilijk doen, wegdraaien en totaal overstuur gaan huilen. Geen idee waarom, maar tot nu toe komt het elke keer vanzelf weer goed. Al was het wel heel heftig, ik weet nog dat ik er een paar keer goed doorheen heb gezeten toen. Maar ik hoop dat het bij jullie net als bij ons binnenkort weer beter gaat! Voor nu sterkte.
bedankt voor de antwoorden, gelukkig is het dus maar een fase even doorbijten nog al leek het vannacht al iets beter te gaan toen we de flesvoeding gewisseld hebben met mijn voeding, waardoor ik de tweede voeding van die dag had. De fles wilde hij wel de borst was hij minder enthousiast over er is dus iets met die tweede voeding aan de hand. overigens heeft hij vannacht ook veel minder geslapen, eerste voeding was om half 2 en de tweede keer om 5 uur dus aan het tijdstip ligt het ook niet, het zal dus echt wel in zijn hoofd zitten want honger had hij wel hij heeft tenslotte gedronken en mijn borst was leeg achteraf, maar tussendoor heeft hij gegild als een mager speenvarken.