owh owh ohw. weet nu even niet wat ik moet doen hoor. Maar mijn kleine mannetje altijd erg tevreden. Is al vanaf gisteravond hele tijd hysterisch aan het krijsen nog nooit heeft hij zo gehuild !! hele nacht door tussenposes wel afentoe er tussen. hij is zowat schor en steeds hoesten er nu tussen door dat hij pijn in zijn keel krijgt er door. Nu net met wisselen van de luier zie je heeeel licht beetje vlekjes op de borstkast, rug en zijkanten van zijn buik? Gister had hij 38,7 koorts en eergister 39,9 koorts en dag daarvoor 39 graden. Kan het iets te maken hebben met de zandbak hij heeft afgelopen weer 3 keer gespeeld in de zandbak en doordat hij zo kwijlt al vanaf 4 maand al maar geen tandje nog te zien is. plakte het zand aan zijn handen natuurlijk en stopte hij die soms ook nog in zijn mond. zat er met een verpakking billendoekjes bij nog maar het hielp niet echt... kunnen ze ook ziek worden van het zand? heb het zand er net 1,5 week in zitten komt uit zo'n zak van de bouwmarkt. en de zandbak is van te voren helemaal schoongemaakt en kan afgedekt worden. dacht eerst nog buikkrampjes ofzo.. maar hij heeft niks nieuws op. En toen dacht ik misschien tandjes eindelijk?? maar nergens in zijn mond iets te zien. en geen luieruitslag of dunne poep ofzo. geen rode wangen. huidje is wel erg droog op het moment vooral in en om zijn oortjes.. en op het hoofdje tussen de haren. moet ik hier nu eventjes mee naar de huisarts misschien of is het gewoon iets onschuldigs??? heb hem na de zandbak wel in bad gedaan ( anders schuurt dat zand zo he.. is niet fijn)
Zou het misschien de zesde ziekte kunnen zijn? Dan schijnen ze eerst 3 dagen koorts te hebben en daarna vlekken op het lijfje. Het huilen zou met de koorts te maken kunnen hebben. Mijn zoontje heeft op het moment ook koorts en knapt met een zetpilletje weer aardig op, maar zodra deze uitgewerkt is, is hij ook aan het huilen. Logisch ook, voel me zelf ook niet prettig met koorts. Mijn huisarts geeft aan bij 3 dagen koorts toch even contact op te nemen. Zou gewoon even bellen als ik jou was.
dan denk ik dat ik eventjes ga bellen daarheen. zat net verder te kijken nog ineen ander topic over 6e ziekte of bof ofzo dat die heet en toen kwam dat ook van 3 dagen koorts en daarna vlekjes. heb ook niet eerder die vlekjes gezien gister avond nog in bad geweest en nu zit tie helemaal onder.. en koorts is geloof ik ook weg of in ieder geval minder. hij leg nu EINDELIJK te slapen en nog na te snikken boven op me. zo hangend als een aapje. doe dan denk eventjes bellen en afspraak maken bij de dokter dan weet ik in ieder geval wat het is en wat ik er tegen kan doen.. heb hem gister 2 zetpilletjes gegeven en eergister 1 zetpilletje toen sliep hij wel nog veel eigenlijk. dus ben nu wat voorzichtig eigenlijk hij werd zo duf er van.. en is voor baby's.
Goed dat je gaat. Koort icm krijsen, dan zal er wel wat zijn. Hoeft niets ernstigs te zijn, maar vaak weet je het zelf niet he? Mijn zoontje had 1 dag koorts en toen zesde ziekte, maar had daar helemaal geen last van. Bof hebben ze echt een dikke wang hoor. Woon je in een gebied waar weinig ingeent wordt?
Fijn dat je vanmiddag terecht kunt. Dan weet je in ieder geval wat meer. Het is zo vervelend als ze zo ziek zijn, echt heel sneu. Het topic bof of zesde ziekte had ik idd geopend. Net bij de huisarts geweest, gelukkig geen bof maar een flinke speekselklier ontsteking in combinatie met verkoudheid. Mijn zoontje is wel ingeent, maar dan nog is er een kleine kans dat ze bijv. bof kunnen krijgen.
nou het geval is mijn kleine man is nogal uhmm.. stevige jongen. zit met lengte EN gewicht BOVEN de lijnen van het consultatie bureau grafiek. in verhouding is het goed daar niet van maar hij heeft echt lekkere dikke wangen moet ik zeggen. dus ik zie nou niet of hij echt dikke wang heeft. over het inenten weet ik het eigenlijk niet. hij is wel ingeent voor alles maar hoe het met de rest zit van de kindjes in de buurt weet ik niet. ik weet wel dat zus lief vanalles mee neem constant iedere week wel wat van de peuterspeelzaal... en dat schijnt heel normaal te zijn dat gewoon moeder kindjes weg brengen met een zetpilletje en hups gewoon daarheen laten gaan. en dan maar hopen dat de koorts niet toch hoger word dan hij al is. ( regelmatig zie ik moeders MET kind weer naar huis gestuurd worden )en dus de rest in die tijd nog even lekker aansteekt met ( vanaf oktober 5 keer buikgriep, doorgaans snotverkouden en hoesten, RS -virus en ga maar door ) vind het zo zielig hij krijst zo hard ( nu weer) en als ik hem oppak dan houd hij zich zo stijf en dan wringt hij uit mijn armen eigenlijk. dus zet ik hem neer. ook niet goed nog harder krijsen. rondjes lopen met de wagen ... echt niet normaal hoe dat dan gaat. echt zo heel hoog uithalen en dan zo schor krijsen tussendoor. dikke tranen , knal rood hoofd.
Col ik heb nognooit van een speekselklier ontsteking gehoort?? waar zit dat? luc is wel erg verkouden moet ik zeggen snot stroom naar buiten.zit hier al weer dik een week met zakdoekjes, billendoekjes en natte washandjes om alles schoon te houden.
Speekselklier ligt in de hals, net onder het oor ongeveer. Daar zit bij mijn zoontje nu een hele harde bult, ook duidelijk te zien en te voelen. Daan blijft inderdaad ook maar verkouden, pikt van alles op bij het kdv. Gelukkig komt het goede seizoen er weer aan, hopelijk is het gesnotter dan weer even over. Sterkte met je kleine man, hoop dat hij snel weer opknapt. Ben benieuwd wat je huisarts zegt vanmiddag.
Weet niet hoe het afgelopen is maar ik denk aan oorontsteking dan kunnen ze ook zo van gaan huilen dus ik lees even mee. T.s sterkte in elk geval.
nou ben daar heen gegaan naar de huisarts( sorry voor late reactie ... maar hij bleef maar krijsen gister ) Dokter zei. "het zou wel eens 5e of 6e ziekte zijn " hm uh ok ... en daar moesten we het maar mee doen. dus die wist het niet zeker. als het ging jeuken met nat washandje afdeppen en insmeren met een creme. Dusssss...... hebben we dat maar gedaan he. Hij krijst nog altijd en nu komt er dus helemaal geen geluid meer uit.. eerst nog beetje piepen. maar nu alleen je ziet hem huilen en dikke tranen. maar geen geluid. arm jong heeft geen stem meer over. Vannacht bij ons op de kamer maar laten slapen . iedere keer schrok hij wakker, grote ogen, en toen kon die nog piepen heel hoog. dan maar weer troosten.. beetje water laten drinken. en ging hij weer slapen. dus deze nacht was ook niet een succes. Vanmorgen heeft hij zijn pap op boterham deed denk zeer dus hij heeft fruithapje gekregen in plaats van een boterham tussen de middag. Nog een beetje borstvoeding en hij leg nu weer ssssttttt 10 minuten te slapen in zijn eigen bedje ( en niet boven op me zoals gistermiddag. en gisteravond ) misschien dat ik vanmiddag eventjes voor zijn keel iets gaat halen heeft iemand een idee? Heb tussikind en heb fluimocil in huis voor kids. Maar das geloof ik alleen voor vaste hoest of niet? ken hem moeilijk een hoest snoepje geven he haha
pnirmal. ik dacht gister ook nog daar aan. omdat hij ook zo aan het frummelen was aan zijn oren. en hard krijsen. en overal van schrok ook. maar dat was het niet zei de dokter. Heeft oortjes bekeken. was helemaal vrij niks te zien. En luc was daar uitgekleed en een lol dat hij had met dat ding voor te luisteren. iedere keer als de dokter ging luisteren ging hij lachen... dus als hij straks weer gaat huilen ken ik hem beter naar de dokter mee nemen
Ik dacht dat Tussikind (vsm) ook voor kriebelhoest was? Maar weet het niet zeker hoor. Heb hier momenteel ook zo'n snotverkouden knul in huis (leve de creche ), maar hij is er heel vrolijk onder. Ik wens je jochie van harte beterschap, hopelijk is hij snel weer de oude! Toen mijn zoontje een maand terug van die hoge koorts had (39,9) adviseerde mijn huisarts om hem voor het slapen gaan een zetpil (60mg) te geven, dat hielp wel om hem te laten slapen. Maar uiteindelijk heb ik na 5 dagen tobben een antibioticakuurtje gekregen. Dat hielp als een speer, na de eerste keer innemen, knapte hij als een razende op. Dus, als het aanhoudt, gewoon weer terug naar arts hoor.
laris heb geen idee of tussikind ook voor kriebelhoest is moet de verpakking ergens hebben leggen..... uhh...maar waar?? en ben op het moment te moe om uit me ogen te kijken om op te staan.... maar manneke slaapt nog wel... sssssst dus zo eventjes kijken maar.misschien staat het op het flesje zelf. bij jullie ook al zoveel zieken op de creche.?? word gek hier als mijn dochter thuis komt van peuterspeelzaal begint ze al te snotteren ( als ze het nog niet is... ) ze gaat nu op het moment nog 2 dagdelen woensdag en vrijdag ( vanaf volgende week 4 dagdelen) maar als ze vrijdag thuis is zie je der maandag beetje opknappen dinsdag is ze beter en helemaal vanaf en dan woensdag begint het weer als ze geweest is. ben wat voorzichtig met het geven van een zetpil.