De titel zegt het al! Mijn dochtertje wil geen speentje! Nu heb ik al zo'n speentje in de vorm van een tepel. Daarvan hoeft ze niet te kokhalzen, dus dat is al een begin. Maar het lukt nog steeds niet om het speentje erin te houden. Ze wil het volgens mij wel, maar ze weet niet dat ze moet zuigen. En zo vliegt hij er steeds weer uit! Iemand tips?[/list]
ik zou hem dan ook gewoon niet geven.. ze hoeft toch niet persee een speentje.. komt vanzelf anders wel
nou ja...ze huilt megaveel en ik merk dat ze veel zuigbehoefte heeft. Ze zuigt wel graag op haar handje, maar ze heeft niet door dat ze die zelf ook in haar mond kan stoppen! Het zou dus een uitkomst zijn.
Sluit ik me helemaal bij aan, Amber wil ook geen speentje maar heeft nu dr handjes gevonden. Ook prima!
als ze niet wilt niet geven zou ik zeggen. laat haar maar lekker op de knuisje zabbele hoor kan geen kwaad
Ik snap wel dat je graag zou willen dat ze een speentje pakt, ik was er eerst heel erg op tegen, maar ben nu heel blij dat ze een speen wil. Op haar handjes sabbelen doet ze ook en duimen ook, maar ze wordt er niet rustig genoeg van om te gaan slapen... Ik zou het gewoon blijven proberen, misschien dat ze 'm opeens wel pakt.
misschien een ander merk proberen. alicia heeft helaas wel een speen maar wil alleen die van BIBI hebben en merken zoals difrax die wil ze niet
Als ze de speen niet wil zou ik em ook niet geven, misschien even pauze en met een week of wat weer proberen als je geen andere oplossing kunt vinden. Demi wilde ook geen speen en duimt inmiddels, maar wij gebruikten altijd onze pink om haar rustig te krijgen, omdat ze geen speentje wilde. Toen ze haar eigen handje/duimpje had gevonden zijn we gestopt met pinken..
je hebt er die speentjes nemen en je hebt der die hun handje leuker vinden, ik heb er van elks één. nina vind haar hand veel beter en wilt geen enkel speentje alhoewel ik dit liever heb omdat ik vind als ze gaan duimzuigen het veel moeilijker af te leren is dan een speentje maarja wat doe je der aan? niks dus, kan het moeilijk in haar mond proppen als ze niet wilt dus laat haar dan maar doen. probeer wel af en toe haar doekje er tussen te steken in de hoop dat dit op den duur haar voldoende troost biedt
gewoon niet geven daan heeft de eerste 2 weken een speen gewild verder nooit ideaal je hoeft er niet aan te denken en je helemaal handig je hoeft het zometeen ook niet af te leren. Als ze het niet wilt zou ik het ook niet proberen aan te leren
Misschien heeft ze krampjes o.i.d, als reactie op pijn of ongemakken gaan baby's zuigen, dus dan als je eenmaal de speen erin hebt gekregen los je het probleem nog steeds niet op. Ik zou een skijken waaróm ze huilt en dán de oplossing zoeken. Succes!
zou ook geen speen geven als ze hem niet wil, waarom moet er dan een speen in? laura heeft nooit een speen gehad en altijd op haar duimpje ( eerst handje) gezogen. En het is natuurlijk wel lekker makkelijk als er een speen in gaat want dan huilen ze niet meer Maar ja dat huilen gaat ook ooit over hoor. liefs Es
Nova wilde eerst ook geen speentje, maar wilde tijdens krampjes enzo wel heel graag zuigen. Ze had sowieso een hele grote zuigbehoefte. Ik had speentjes van Bibi, maar die wilde ze niet. Uiteindelijk wilde ze de speentjes van Avent wel. Het heeft wel een tijdje geduurd hoor.
als jij denkt dat ze er echt behoefte aan heeft zou ik hem gewoon geven. WIj hadden hetzelfde met Fenna, en ik heb toen gewoon alle mogelijke spenen meegenomen. Die van nuby vond ze niks. kon ze ook niet in haar mond houden. die van difrax wou ze niet, van het begin af aan al niet. Die van bibi gingen wel, maar de meest succesvol zijn die van een merk wat ik even kwijt ben. Is een hele andere vorm speen. Gewoon een beetje rond ipv tepelachtig. verpakking ziet er erg kleurig uit. met grote tekst erop etc. Fenna heeft overigens echt haar dagen. Soms kijkt ze 4 dagen niet naar haar speen, en dan heeft ze weer 2 dagen erg behoefte aan.
Onze Demi wil ook geen speen hebben. Sinds ene week ofzo heeft ze haar vingertjes en duimpje ontdekt. NOu ons prima hoor. Net wat eerder gezegd wordt, dan hoef je het spenen ook niet af te leren, scheelt weer. En idd ozu ze zoveel huilen om darmkrampjes; het speentje neemt de krampjes toch ook niet weg...
Ik sluit me aan bij Fleur. Jaime had precies hetzelfde, heeft maximaal 2 weken gespeend. Daarna moest ze m niet meer.
Het spenen hoef je dan niet af te leren, maar het duimen wel... en dat is een stuk moeilijker. Al zou ik het fijn vinden als Eva haar vingers ook goed vindt, want ze weet ze dus goed te vinden, maar rustig worden lukt niet. En een speentje kan de krampjes dan niet weghalen, maar als een kindje er wel rustig van wordt? Eva wordt meestal heel rustig van een speentje, ze heeft veel moeite met in slaap vallen. En nu met haar eczeem gaat de jeuk inderdaad niet weg, maar ze wordt wel rustig.
inderdaad! Een speentje neemt de oorzaak van het huilen niet weg, maar maakt het kindje wel rustig waardoor het eventueel in slaap valt! Dat merk ik bij Jadyn ook. Als zij op mijn pink zuigt, wordt ze helemaal rustig en dommelt ze lekker in slaap. Maar als ik mijn pink dan uit haar mondje haal is het weer drama. Ik kan moeilijk de hele dag bij haar bedje gaan zitten! Maar ik denk dat ik me er toch maar bij neer moet leggen dat de speen het niet wordt, hier! Maar duimen gaat ze vast. En dat moet je inderdaad weer afleren. Het is ook niet zo dat ik kost wat kost wil dat Jadyn een speen moet, hoor. Ik duw dat ding ook echt niet de hele dag in haar mondje!