Baby weigert speentje....tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mary Jane, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    oké duimen moet je ook af leren dat is waar.
    Maar kan me van mezelf neit herinneren dat dat erg lastig is geweest... en ik heb zelf heel lang geduimd weet ik nog wel.
    Nou ja we zien het wel hoor, ik kan me er neit druk om maken op dit moment...

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb zelf tot mijn 8e ongeveer geduimd en heb daardoor ook een beugel moeten dragen. Speentje kan je op een gegeven moment 'kwijt' zijn en dan is het even een paar nachten doorzetten, maar dan ben je er ook vanaf.
    En toch heb ik liever dat Eva duimt, maar goed, komt misschien nog wel dat ze de rust kan vinden ;).

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou dit is precies hetzelfde als bij ons! Avent is echt super.

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier was het ook zo...
    alysia wou alleen maar slapen met mijn pink in haar mond.. tot gevolg ik in me eigen bed met een lamme arm omdat zodra ik mijn pink eruit haalde werd ze wakker...
    toen speen gekocht verschillende geprobeert ze wou niks haar eigen handje pakte ze ook niet...
    maar heb toch volgehouden.. kreeg ook te horen laat toch gaan.. maar ging gewoon niet ik sliep niet ze had zoveel zuigbehoefte niet normaal.. na denk ik 3 weken steeds gewoon speentje geven ens oms klein doekje er tegenaan gelegen bleef wel opletten natuurlijk en dan na 2 minuten hield ze de speen in en haalde ik het doekje weg..

en nu slaapt ze alleen met de speen overdag heeft ze hem bijna nooit in want leg ik hem weg...

denk gewoon blijven proberen en even volhouden en verschillende spenen proberen en prberen welke de fijnste is denk ik... hier was het toch de bibi speen ;) maar verschilt per kind :)

5. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er een keertje een beetje stroop op gedaan. Ze bleef toen wel zuigen en raakte dus wel een beetje gewend aan dat ding in haar mond.
    Ik lag/zat namelijk ook dag en nacht met m'n pink in haar mond.
    Ik geef dit niet als tip want ik weet niet hoe jij hier tegenover staat.
    Hier is het dus uiteindelijk wel gelukt om haar aan de speen te krijgen, weet niet of het hierdoor komt.
    Nova heeft de speen nu alleen nog nodig om in te slapen of als de fles net leeg is, nog even nasukken.

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Asl ze hem niet wil niet geven lijkt me. Tijn heeft geen speen en duimt ook niet, maar is een gelukkig kind.

7. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook nooit een speen gehad. Meneer moest hem gewoon niet (mama stiekem wel blij want die vindt dat echt spuuglelijk staan ;) ) Inmiddels zuigt hij graag op zijn vingers, maar dat eigenlijk alleen als hij moe is of verdrietig. Oké lastig af te leren maar dat zien we tegen die tijd wel weer...

Groetjes Six

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Whitney ging vanaf de eerste dag op haar hand sabbelen maar dat wou ik niet (omdat het moeilijk is om dat weer af te leren ben) dus deed ik mijn pink in haar mond dat vond ze oké. Ook wou ook geen speen die van bibi vod ze een ramp wou na 2 weken alleen maar een avent speen maar ik vind de bibispenen makkelijker zijn overeral te verkrijgen dus heb ik hem iedere keer snel veranderd de ene uit haar mond en de ander erin. Nou wilt ze ook de bibispenen. Maar mijn pink wilt ze ook nog is makkelijk als ik haar speen vergeten ben.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm misschien moet je gewoon eens naar je huisarts stappen ls ze zoveel huilt.... :)

wij hadden dat ook.. en inderdaad weinig slapen, veel huilen
    en als ik uit de buurt ging was het helemaal drama

achteraf bleek ze gewoon pijn te hebben maar dat zagen wij niet.

je huisarts kan een algemeen onerzoekje doen en evt. doorverwijzen naar een kinderarts

toen wij bij de kinderarts geweest waren hadden we 2 dagen later een ander kind :)

of suggereer anders eens op het CB of ze misschien reflux heeft.. niet alle babies met reflux spugen namelijk
    en als ze niet spugen.. zie je er neits van (ja daar komt de kinderarts wee rom de hoek.. )

want je probeert echt ALLES heb ik het idee
    en ik begin een bekend gevoel te krijgen als ik jouw topics lees :)

overigens.. als je echt perse een speen wil.. je kan ook een MAM-speen proberen
    dat is wederom een ander modelletje

Deel Deze Pagina