Baby weigert stoppen met borstvoeding.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Leni88, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    De kinderarts zei niet dat ik moest stoppen, ik wil dit zelf. Het hoeft niet van vandaag op morgen, maar langer dan 8 maanden wil ik niet voeden, mijn persoonlijke max :) en ze wordt volgende week 7 maanden oud.
    Sinds enkele weken ligt ze de hele nacht aan mijn borst, niet per se om te drinken maar als "speen". Ik doe geen oog meer dicht, het is slopend. Hoop dus dat als ze helemaal geen bv meer krijgt ze weer in haar eigen bed (cosleeper) slaapt
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mag ik vragen waarom precies acht maand? Lijkt me zo arbitrair.

    Ik had ook zo'n fan van nachtvoedingen. Bij ons is dat beter geworden doordat mijn man rond een jaar steeds ging troosten ipv ik.
     
    Liefje13 vindt dit leuk.
  3. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ik heb onze oudste bijna 8 maanden gevoed, de tweede 7 maanden. Daarom zie ik 8 maanden als maximum :)
    Ik vind het voeden personlijk niet zo fijn of handin, daarom wil ik er niet te lang mee doorgaan
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Aha.

    Kan je man's nachts gaan troosten?
     
  5. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Even een knuffel voor jou! Heel herkenbaar verhaal. Mijn jongste was ook een flesweigeraar en had veel mamahonger. Ze nam ook geen fopspeen; want ze had mijn borst toch al?! Dus idd s nachts ook veel aan mijn borst willen slapen.
    Nuja bij 9 mnd is ze eindelijk fles gaan accepteren. Dit na steeds blijven proberen proberen proberen. Liters gekolfde melk weg kunnen gooien door haar weigering :( we oefenden om de dag met steeds dezelfde fles.
    In ons geval was het denk ik puur het volhouden dat heeft gewerkt en de melk extra extra warm aanbieden. Gelukkig zat ze op opvang naast mijn werk dus kon ik heen en weer rennen... Tot 1 jaar bv gegeven en dus vanaf 9 mnd rustig afgebouwd.
    Ook zij was tussen 6 en 10 mnd aan de lichte kant. Ze weigerde nml ook gepureerd voedsel en wilde vanaf 6 mnd al grote stukken eten. Duurde even voor we dat door hadden. En duurde ook even voordat ze substantieel eten binnen kreeg.
    Maar nu is ze 16 mnd. Loopt sinds haar 1e jaar, is nu lekker mollig en vreet sinds ze 10 mnd is als een bootwerker mee met de pot. Ze krijgt nu nog 1 fles voor het slapen gaan.

    Oftewel het komt heus goed, maar geef het tijd. Ik ben blij dat wij dat eerste jaar hebben overleefd!
     

Deel Deze Pagina