Hallo Dames, Ik vroeg me af wanneer jullie zijn gestopt met de avondfles? Onze dochter is bijna 3 maanden en slaapt s avonds zo diep dat ik haar altijd wakker moet maken voor de laatste fles. De laatste tijd gaat ze ook huilen omdat ze eigenlijk niet haar bed uit wil, zo zielig. Als ze de fles eenmaal krijgt dan drinkt ze em wel op. Rond 23:30 ligt ze weer in bed en dan slaapt ze tot 8:00 (soms slaapt ze dan zelfs nog) Ik vind het wel erg snel om over te gaan naar 4 flessen, maar ik hoor/lees weleens dat andere het wel hebben gedaan. Op het moment krijgt ze nog 5x150 maar ik ga wel stapje voor stapje wat verhogen naar 5x180 (op aanraden van het cb) Wat zouden jullie doen? Wat schuiven met de tijden zodat ze s avonds wat eerder de laatste fles krijgt of proberen over te gaan naar 4 flessen?
Gewoon laten vallen. Je hoeft haar niet wakker maken. Goh, had ik maar zulke kind die wakker moest gemaakt worden (is nog geen enkele keer voorgekomen) hihi
Moesten wij ook elke x wakker maken, nu zijn we over op 4 flessen waarvan de laatste 240 en andere 3 210, maar helaas al twee nachten vroeg, bij ons wel verder slapen uiteindelijk waardoor we op een normale tijd uitkomen s morgens. Sliep dan ook niet tot acht uur trouwens, was eerder zes uur zoiets, allemaal nog wel heel wisselend.
Ik ben bang dat als ze niet door slaapt dat dan heel het ritme weg is. Nu zitten we al weken op 8:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30 - 23:30. En ik vind het lastig hoe ik het met de voeding moet aanpakken. Nu krijgt ze 850cc verdeelt over 5 flessen. Op het moment zit ze op 61cm en 5800 gram dus het cb adviseerde om de voeding stapje voor stapje te verhogen naar 5x180 wat dan 900-1000cc per dag wordt. Als de voeding net verhoogd is, geeft ze best vaak wat mondjes terug. Daarom vind ik het lastig om over te gaan naar 4 flessen, ze zal moeite krijgen om zo'n hoeveelheid te verwerken. En op het pak van Nutrilon HA1 staat als maximale 180/6 > 200cc, is het dan wel verstandig om zelf meer te maken?
3 maanden! jeetje dan al? mijn oudste van 1.5 jaar krijgt nogsteeds om 22:30 een lekkere papfles en wordt dan om 7uur a 07:30 wakker.
Als het met haar gewicht kan dan zal ik hem ook gewoon laten vallen. Bij mijn zoontje was ik daar ook rond de 3 maanden mee begonnen. Als je twijfelt inderdaad gewoon even naar het cb bellen.
Ik heb het cb gemaild (dat vinden ze hier prettiger) maar helaas nog geen reactie. En iemand ervaring met afbouwen? Steeds minder in de laatste fles?
Gewoon weglaten de fles en dan kijken wat je kindje doet. Grote kans dat ze gewoon tot normale tijd slaapt. Wij gaven tot voor kort om 23u een fles (wakker voor maken) en dan kwam hij rond 5 uur. Omdat we merkte dat hij s ochtends steeds minder trek had na een avond en nachtvoeding besloten die van 23u te laten vervallen en 5x180 te geven. Spontaan slaat hij sindsdien zn nachtflessen ook over!! Word tussendoor wel wakker, dan even troosten en dan slaapt hij weer verder. Zitten nu op 4x180 Snap dat je bang bent het ritme dan kwijt te zijn, maar dat zal ws dan maar even zijn. Mocht ze s nachts komen voor een fles kan je er altijd voor kiezen bijv. een halve fles te geven zodat ze om 8u wel weer trek heeft en je je normale ritme aan kan houden
Ik vind het wel al vroeg maar ja als ze dezelfse hoeveelheid binnen krijgt.. Ben wel tikkeltje jaloers Haha Ik zou zeggen, probeer het. Wij deden het bij onze zoon met 5mnd toen hij ook wat groente en fruit kreeg..
Ik lees even mee!! Zoontje heeft hier gisteren, bij wijze van experiment, geen avondvoeding gehad, en gewoon doorgeslapen. Vanaf het begin slaapt hij al door van 23.00/23.30 tot 08.30/09.00. Flesje om ongeveer 09.00, 12.30, 16.00, 19.00 en 22.30/23.00. Liefs,
Mijn dochter heeft tot 7 maanden om 23:00 de laatste fles gekregen en moest haar dan ook echt wakker maken. Ik ben met 6 maanden met bijvoeding begonnen en toen ze dat wat beter begon te eten dus de laatste fles eerst gehalveerd maar dan had ze zoiets van ik kreeg eerst altijd meer, dus dan kreeg ze nog wat water, en daarna geen fles meer, nu ga ik alleen ff kijken en daar moest ze een paar dagen aan wennen maar dat gaat prima nu. Maar ben dochter is best flink, zeker niet te dik en netjes op de +1 lijn en qua lengte perfect. Maar een liter flesvoeding is gewoon wat veel op haar leeftijd. Maar als je de flesjes moet opbouwen dan lijkt mij dat de eerste stap.