baby weinig voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pat, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hallo

Ik heb even een vraagje, ik ben nu 23 weken zwanger en sinds een paar dagen voel ik niets meer of heel erg lichtjes schopjes terwijl dit voor die tijd altijd heel duidelijk was. Als ik al wat voel weet ik niet of het mijn darmen zijn of de baby. Het voelt als een beetje lucht.

Kan dit komen omdat ze nu meer ruimte heeft of andersom ligt, of moet ik me zorgen maken?

Ik heb ook sinds een paar dagen last van een drukkend gevoel op mijn buik, ik neem aan dat dit harde buiken zijn omdat mijn buik dan helemaal hard aanvoelt.
    Ik doe niets zwaar lichamelijks.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Pat,

ik kan me indenken dat je je zorgen maakt, maar je kindje is heel waarschijnlijk anders gaan liggen. Je kunt dan inderdaad ineens heel weinig leven voelen. Wat wel een helpt is in een warm bad gaan liggen of even op handne en knieen gaan zitten. Je kindje kan dan wel eens draaien zodat je het wel weer voelt. Het is niet raar als je je kindje niet dagelijks voelt tot 28 weken, maar als je je zorgen maakt, zeker omdat je al een heleboel hebt meegemaakt, bel gerust de vk/gyn op hoor, dan kan zij even naar het hartje luisteren voor je. En de harde buiken kunnen komen door een blaasontsteking, dus laat dit even checken. Soms kan ook door een geirriteerde blaas je baarmoeder hard worden waardoor je het kindje minder voelt, dus even je urine laten controleren.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina