Hoihoi Mijn dochter is nu bijna 10 weken en drinkt 180/6 5 flessen. Alleen bij de laatste fles die ze om.half 11 krijgt drinkt ze maar 120 op en daarna ligt ze te slapen. Ze slaapt wel de hele nacht door maar moet ik hem vervroegen of wat dan ook? Iemand tips?
Je kan 'm vervroegen, maar de vraag is of ze dan niet eerder minder dan meer gaat drinken. Als ze verder de andere flessen gewoon goed leeg drinkt zou ik het zo laten, dan drinkt ze meer dan voldoende. Komt ze zelf voor de fles van 22.30? Anders eens kijken wat ze doet als je d'r gewoon laat slapen? Ik weet niet wat ze weegt, maar 4 flessen van 200cc lijkt mij opzich voldoende, al vind ik het al wel grote flessen voor een meisje van 10 weken.
Ze weegt 6 kilo is 62cm dus flink haha ze heeft niet meer genoeg aan 150cc vandaar. Ik ga hem gewoon proberen tw vervroegen
wat een grote flessen voor 10weken. mijn zoontje van bij 11weken krijgt 6 flessen. 4x 120cc en 2x 150cc. hij woog met 8weken 6kilo en was toen 60cm. hoelang doet ze over de fles? als ze snel drinkt kan het ook zijn dat het lijkt of ze nog meer wil drinken maar dat het dan gewoon zuigbehoefte is.
Ik zou de fles eerlijk gezegd niet vervroegen.. 120 cc drinken en dan doorslapen tot de eerste ochtendfles is toch prima?? Ik snap het probleem niet zo.. Juist als je de fles gaat vervroegen heb je kans dat ze nog meer gaat laten staan.
Ik laat mijn zoontje altijd zelf bepalen hoeveel hij wil drinken en daar pas ik de flessen op aan, in plaats van andersom. De eerste en laatste fles en de nachtvoeding zijn vaak maar 90+3, overdag 180+6. Ik vind het prima.