Mijn zoontje is bijna 3 weken en zit sinds deze week niet goed in zn velletje. Hij krijst nadat hij de fles heeft gekregen we krijgen hem moeilijk getroost en in slaap. Hij is eigenlijk oververmoeid doordat hij te weinig slaapt. Soms lijkt het alsof de melk omhoog kom maar dat hij het weer inslikt en dat doet zeer. Het lijkt op maagzuur maar herkent iemand dit? En wat kunnen we eraan doen? Zou ik al naar de dokter gaan of zouden we dan weg worden gestuurd, ik weet even niet wat we moeten doen
Boertje die dwars zit? Lekker rechtop houden en goed blijven wrijven. MNier namelijk meerdere boertjes die dwars zaten en dan bleef hij huilen
Misschien is er sprake van (verborgen) reflux. Als het zo blijft misschien een goed idee om via de ha naar een kinderarts te gaan. Reflux is goed aan te pakken.
Daar zat ik ook aan te denken ook omdat hij beetje zurig uit zn mondje ruikt (was ik vergeten erbij te zetten). Dat kon een symptoom zijn Ik ga toch even naar de dokter dan vind het zo zielig
Het eerste wat de huisarts adviseert zijn de leefregels; 30 min rechtop houden na voeding, goed laten boeren Kleine flesjes Bedje, kinderwagenbak, box, aankleedkussen etc allemaal schuin zetten. Pure JBPM of Nutrtion haen en voeding verdikken.
Kleine flesjes doen we al en hij komt zelf om de 3 uur. Maar boeren doet hij niet bij elke fles Moet dat? Hoe zorg ik dat hij niet wegzakt in bed enz Ik ben bij de tweede veel onzekerder dan dat ik bij mijn oudste ben echt zo raar
Boeren hoeft niet altijd, maar lucht moet er wel uit natuurlijk. Je kan over zijn rug aaien alleen naar bovem, dan strijk je de lucht er uit zeg maar. Je zou buikligging kunnen proberen en comfort voeding halen. Daar hoef je geen jbpm te halen en hoef je niet met schepjes jbpm te 'knoeien'
Bedje bij hoofdende wat ophogen door bv een boek onder de poten te leggen, bedje laag opmaken zodat je kindje met de voetjes helemaal beneden ligt en niet weg kan zakken. Het gaat geen forse helling worden hoor. Zou zeker met arts overleggen en de symptomen bespreken. Als het reflux blijkt te zijn en je loopt er lang mee door dan kom je steeds verder in die negatieve spiraal. Kindje wil niet drinken want weet data er pijn volgt, kan niet slapen en raakt steeds vermoeider. Succes en hopelijk snel een meer tevreden kindje
Ik zou zeker proberen bij elk flesje te laten boeren. Hier helpt het soms om hem even te laten en dan nogmaals te proberen. Wegzakken doen ze meestal niet snel. Begin alles omhoog te zetten met een dik boek, als dat niet voldoende is kan je het hoger maken.
Dat willen we net voorkomen om in een negatieve spiraal te komen, nu zijn we er nog snel bij. We hopen natuurlijk dat het niks bijzonders is en anders dat er iets aan gedaan kan worden maar jullie tips gaan we zeker eerst proberen
Krampjes misschien? Mijn dochter had ook al heel vroeg buikkrampjes. Het matras verhogen is ook een hele goede tip. Had ik ook gedaan en het hielp wel! succes verder
Huilt hij direct na de fles of zo'n anderhalf uur na de fles? Bij het laatste zijn het meestal krampjes, direct na de fles huilen lijkt ook meer op een allergische reactie / kma ?
Krampjes heeft hij ook daarvoor krijg hij infacol alleen vandaag niet dacht als het maagzuur is dan is iets met sinaasappel smaak vast niet fijn. Hij begint meestal net na de fles We zien als hij de fles krijgt eerst zn mondje en gezicht vertrekken maar drinkt wel door en daarna is het mis ontroostbaar huilen
Nee, direct na de fles huilen is reflux. Anderhalf uur later is krampen en als die erg extreem zijn, is juist dat een eventueel symptoom van KMA. @TS: een arts gaat je eerst adviseren de leefregels te hanteren. Als dat onvoldoende werkt, is er medicatie die je kunt gebruiken.
Infacol is hartstikke zoet, dat kun je rustig geven. Er zit geen sinaasappel in, maar smaakstoffen met een sinaasappelsmaak. Dat sinaasappelsmaak moet je dus met een grote zak zout nemen, 't is gewoon een chemisch zoetig smaakje.
De leefregels gebruiken we sinds gisteren ik wist eerst niet eens dat die er waren hopelijk helpt het
Hier bleek het kma te zijn.... We geven jbpm tegen t spugen Wat je kunt doen tegen het naar beneden zakken is een hydrofiele doek oprollen (smal rolletje) en dat onder zn billetjes leggen. Werkt hier super.