Helemaal mee eens. Toen mijn dochter een maand of 8 was werd het najaar en ben ik slofjes aan gaan doen als we weg gingen. Ik vind baby's met echte schoentjes aan onzin eigenlijk. Alleen maar beperkend voor de voetjes en als je de hele dag op de grond ligt te spelen zit het volgens mij ook niet lekker.
Mijn zoontje had ook altijd alleen sokjes aan (zolang hij ze niet uitgetrokken had en in zijn mond gestopt had ). En ik deed hem vaak pyjama's en broeken met voetjes eraan vast aan. Sinds vorige maand kruipt hij en sindsdien heb ik leren slofjes voor hem. Maar met dit weer is het lekker blote voetjes .
Hoorde vd week in de babyplanet toen een vrouw om schoentjes vroeg haar geadviseerd werd pas schoenen aan te doen als ze al konden lopen. Omdat ze dan hun voetjes beter ontwikkelden.
Sokken of slofjes en pas als ze goed kunnen lopen echte schoenen. En zelfs dan nog zoveel mogelijk op blote voeten.
Klopt. Het is zelfs zo daar waar men veel op blote voeten loopt (in ontwikkelingslanden ed) daar veel minder kinderen/mensen met voetafwijkingen zijn.
Ik weet niet of onze levenswijze ook te vergelijken zijn met de mensen in ontwikkelingslanden (lopen veel meer, eten anders, etc). Volgens mij moeten kinderen daar met 4/5 maanden ook lopen... gewoon heel anders dus. Iig Shoesme heeft ook de baby-proof lijn, die kun je vanaf een maandje of 9/10 (ligt aan hoe groot de voetjes zijn) gebruiken. Zijn leren slofjes met een klein voetbedje en anti-slip zooltjes voor het optrekken. Maarja blote voetjes lijkt mij ook prima hoor, pas als ze echt lopen gewoon lekkere stevige stappers aan =)
Ik vind schoenen ook echt niet nodig. Slofjes oid, helemaal met koud weer of gaan kruipen of staan is niet verkeerd denk ik.
Hier sinds vorige week het eerste paar echte schoenen gekocht bij de kinderschoenenwinkel. Hij loopt al 3-4 maanden achter de babywalker en de tafel, maar nu begint hij ook los te stappen. Schoenen heeft hij echter nog maar 1x aangehad, omdat het nu zo warm is. Dan loopt hij gewoon op blote voetjes. Daarvoor had ik de leren slofjes van Aapies of van die slofschoentjes van C&A/Prenatal of zo. Die droeg hij alleen als we weggingen. Thuis heeft hij altijd op blote voeten of sokken gelopen.
Ik heb gewoon van die slofjes die op schoenen lijken aan. Die heeft ze nu bijna altijd aan als we weg gaan omdat ze wel graag ff loopt. En blote voeten op straat doe ik niet hoor. Daar voor heeft ze ook vaak slof schoentjes aangehad, het was namelijk een ramp om ze aan te doen en ze moet er toch aan wennen. Dus ik raad wel aan om slofjes/look a like schoenen te kopen om te wennen. Al hebben ze het maar 10min aan.
Ze moeten toch echt al6 weken loslopen voor ze echte schoenen aan mogen ? Hier loopt ze ook sinds ze aan 8 mnd is, maar nog niet los hoor. En ze heeft super mooie schoenen die ik haar heel graag aan wil doen maar dat kan niet.
Je zegt is het niet raar dat hij niks om z'n voeten heeft... Mijn zoontje loopt als een dol konijn en in de kinderwagen of op de fiets doe ik zijn schoentjes/slippertjes ook uit. Dan heb ik het alleen over dit warme weer, want als het koud is heeft hij wel gewoon schoenen aan. Maar zo raar vind ik het dus niet, en al helemaal niet als ze nog niet lopen
Dochter kreeg voor het eerst slofschoentjes aan toen het ging vriezen...Daarvoor alleen sokken, en soms 2 paar sokjes als het wat kouder was. Rond een maand of 8 á 9 heeft ze voor het eerst iets aangehad wat iets weg had van schoentjes (en dat waren Aapies).
Echte schoentjes met hardere (doch flexibele) zool heeft ze aan vanaf het moment dat ze goed losliep. Ze stapte toen al zo'n 5 maanden aan de tafel/bank, deed al een maand of 4 2 á 3 stapjes los en ging ineens hele stukken lopen. Dat 2 weken aangekeken en toen de eerste echte schoentjes gekocht en aangedaan.
Niets vreemds aan vind ik hoor, mijn dochtertje is klein en ook haar voetjes. wanneer het koud is buiten doe ik wel kleine schoentjes aan. thuis als het koud is sokjes anders niks. Ik vind dat ze pas echt schoentjes nodig hebben als ze beginnen te staan/lopen
Nee hoor zolang ze niet lopen geen schoentjes hier. Met dit weer alleen maar blote voeten en zit/ligt hij ook in de buggy/winkelkar oid. Zou niet weten wat er vreemd aan is. En ook als hij zo nu en dan in zijn loopstoel loopt in de kamer, lekker blote voeten. Pas als hij echt serieus gaat lopen/poging tot dan koop ik schoentjes met flexibel zooltje. Heb altijd geleerd dat blote voetjes het allerbeste is, ook om te leren lopen.
Nee hoor, hier ook alleen maar sokjes/op blote voetjes. Zeker met deze temperaturen! Toen het kouder was, deed ik af en toe 2 paar sokjes over elkaar heen.
Als wij naar de stad gaan o.i.d doen we ook alleen sokjes en soms helemaal niks, vooral met dit weer.. Lopen doet ze nog niet. Heb wel van de week bij de zeeman van die flexibele schoentjes gekocht om te oefenen zeg maar (en op vakantie in het gras vond ze dat fijner dan op blote voeten of sokken) Vind er niks geks aan
Dat heeft niks met levenstijl te maken, maar met het feit dat het op schoenen lopen (ondanks het feit dat het hier nodig is) toch altijd minder goed is dan op blote voeten. En slofjes met antislipzooltjes vind ik geen schoenen, maar slofjes.
Met dit weer zeker blote voetjes . Ik heb wel schoentjes maar dan met een zachte zool soort slofjes dus, all stars met de Amerikaanse vlag zo leuk ik moest ze hebben . Heb ze een tijdje terug aan gedaan toen het nog fris was maar zelfs toen kreeg hij hele natte voetjes . Dus ik vind dat je zo nog niet nodig hebt . Alleen als het heel koud is buiten .