Dit meen je toch niet? ik hoop dat je bedoeld dat je de kleine bv als hij/zij boven aan het slapen is dat jij naar beneden gaat maar ik hoop nie dat je bedoeld dat je die kleine alleen laat zodat jij je boodschappen kan gaan doen ... ga je naar beneden en de beeb ligt boven in zijn bedje oke dan snap ik het je kan ook niet 24 uur per dag die kleine in de gaten houden maar als bv die kleine slaapt in de box dan ga ik niet ff bv naar buiten om de hond uit te laten... Verschrikkelijk sorry....
Ja hoor, als mijn dochter op bed ligt tussen de middag ga ik gewoon mijn andere kind uit school halen. Dan ben ik tien minuten weg. Maar dat doe ik alleen als ze op bed ligt. Ik zou haar niet alleen in de kamer laten of, als de baby erin, de baby beneden in de box. Alleen in bed. Mijn dochter is wel wat ouder (2), maar ze kan haar kamer zowiezo niet af. En ik heb altijd een briefje in mijn zak waarop staat dat er op het moment een kind alleen thuis is, met telefoonnummers erbij. Ik zie er geen probleem in. Als de baby er straks is, zal ik dat ook doen. Het wordt anders wel een heel gegoochel met kind uit school halen, wegbrengen en slapende baby's en peuters.
je huis kan afbranden als jij beneden zit? blijf je zitten dan? maar in 5 min. kan een brand veel doen hoor! ik heb het gezien bij mijn overburen, van een klein vlammetje naar een half uitgebrande woning nooooit doen
Nog een reden waarom ik het niet doe: Stel dat er iets met jou gebeurt? Oke, je hebt dat briefje mee, maar zullen ze dat meteen vinden? Nee, ik blijf het een te groot risico vinden. Daar wil ik natuurlijk niemand mee beledigen, ieder moet doen wat die wilt!
Zou wel supertoevallig zijn, dat in de vijf of tien minuten dat je van huis bent én toevallig ook nog je kind thuislaat, meteen een brand begint zodra je het huis uitbent, trouwens.. volgens mij loop je meer kans de staatsloterij te winnen, maar goed Precies Andrea.. ieder zijn mening. Ik heb het altijd gedaan.. en het is met een schoolgaand kind al genoeg laveren met die schooltijden zonder kleine kinderen thuis. Dus maak ik het mezelf maar zo makkelijk mogelijk. En ik ben niet zo paniekerig aangelegd, moet ik eerlijk zeggen.... (no offence: daarmee wil ik niet zeggen dat de mensen die het niet doen dat wél zijn, maar ik maak me gewoon niet zo snel druk en denk dat het allemaal wel los zou lopen) Ik moet er wel ff bijzeggen dat ik altijd naar school fiets. In de auto stappen met de kleine thuis zou ik dus weer níet doen. Don't ask me why...
Ik snap niet dat je zo makkelijk kan denken ik denk dat je jezelf voor je kop slaat als er wat in die 5 min wat gebeurd ik snap echt niet dat je het kan sorry.... Maar goed ieder zijn eigen mening
Nope geen optie. Er kan zoveel gebeuren in korte tijd. Ik voel me niet lekker, baby voelt zich niet lekker.
Ik zou het ook niet doen, de kans is inderdaad klein dat er wat gebeurt maar wie ben ik om te denken dat het daarom mij niet zou kunnen overkomen...en dan vergeef je t jezelf echt nooit..
Waarschijnlijk omdat er in de twee jaar dat ik dit doe, nog nooit wat gebeurt is. Logisch ook... mijn dochter kan haar kamer onmogelijk uit, ik ga alleen even weg als ik 100% zeker weet dat ze slaapt, en het is echt max. 10 minuten. En ze slaapt zelfs door als de buurman aan het boren is, dus ik ben niet bang dat ze wakker wordt. Bang voor brand in exact die vijf á tien minuten dat ik weg ben ben ik ook niet, ik ben gewoon niet zo angstig aangelegd. Als ik moet kiezen met een huilend kind die naar bed wil op de fiets of haar lekker laten slapen en zelf even op en neer wippen kies ik toch voor het laatste. Dan maar "onverantwoordelijk". Ik kan nog wel dingen noemen die ik veel onverantwoordelijker vind.
Nou dat vind ik nog stommer dat je kindje de kamer niet uit kan wat als er in die tien minuten brand uit breekt dan kan die kleine niet eens weg.. Lekker idee zeg... Ik heb liever een jankend kind op de fiets dan dat ik te horen krijg dat er iets is gebeurd is met mijn kleintje.... Noem dan eens een paar dingen die onverantwoordelijker zijn dan je kind alleen thuis laten...
Precies meid.. laat mij maar lekker stom zijn omdat ik niet bang ben dat er precíes in die paar luizige minuten brand uitbreekt Ik ga deze discussie niet voortzetten. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, maar ik, zo te zien, één van de weinigen ben van de 19 mensen die zeggen dat het best kan, die hier ervoor uit durft te komen dat ze hun kind wel eens een paar minuten alleen laten. Waarschijnlijk bang voor de toorn van de tegenstanders. Kan ik me voorstellen, gezien de werkelijk idioot felle discussies die op dit forum nog wel eens op schijnen te laaien... Kortom: veel plezier met vertellen hoe stom ik wel niet ben, maar ik lees niet meer mee
We houden het wel gezellig he? Ik zou zelf mijn kind niet "onbeheerd" achter laten, maar ik ben het met Ayvida eens, er zijn onverantwoordelijkere dingen. Er zijn ook "moeders" (nouja, vrouwen die een keer per ongeluk een kind eruit hebben geperst), die hun kindje de hele nacht alleen laat, omdat ze nodig naar de bar moeten, of toch ECHT nieuwe schoenen nodig hebben (je kind mee? Nee joh, das ZO onhandig) in kindlief ligt de hele dag alleen thuis etc. DAT vind ik pas onverantwoordelijk. ALs je je kind achterlaat omdat dat nodig is (je andere kind moet toch op de een of andere manier thuis zien te komen) kan ik me daar nog wel in vinden. Je hebt dan weinig tot geen keus, en het is dan wel erg makkelijk praetn voor degenen die 1 kidn hebben of (nog) geen kinderen. Ik vind het pas echt onverantwoord als je je kind achterlaat wanneer het niet nodig is (zoals shoppen, dat DOE je gewoon niet). Maar nogmaals, ik zou mijn kind niet alleen laten, maar ik ben dan ook in de situatie waarin dat niet hoeft, ik ben geen moeder van drie kids waarvan er twee of een toch echt opgehaald moet worden. Ik wil nog even inhaken op wat iemand zei over het jengelende kind achterop nemen. In eerste instantie denk ik precies zo... Maar wat nou als jij een kidn heeft dat nachten/weken lang onafgebroken heeft zitten janken. Als moeder geniet je van elk moment rust/slaap dat dat kidn heeft. Het laatse wat je op zo'n moment wil is dat kind wakker maken en meesleuren omdat broer/zus opgehaald moet worden. Ik kan me dan geheel voorstellen dat je dan zoeits hebt van: Laat maar even slapen (vooral omdat je zelf gewoon helemaal op bent, elke minuut dat die kleine huilt ga jij ook kapot. Mijn kleine (autistische)broertje had een slaapprobleem, geloof me, je hebt er na maanden alles voor over om hem 10 minuten aan het slapen te houden!).
Nou sorry hoor zoals ik al eerder heb gezegd het is mijn mening en iedereen heeft een eigen mening... Maar ga me nou geen idioot noemen... vind het een beetje een rare antwoord van je maar goed... en ik zeg niet persoonlijk dat JIJ stom bent ik vind iedereen gewoon stom als ze de kindjes alleen laten... Maar dat mag ik toch vinden? En je zei dat je nog wel andere overantwoordelijke dingen wist ( die je blijkbaar belangrijker vind dan dit ) maar ik wil graag weten wat je dan bedoeld en als je geen discussie wilt dan moet je ook niet zulke dingen zeggen
Ik zou het wel doen, even alleen laten. Wel rond het huis. Als ik een rondje met de hond ga lopen, kan dit om het huis heen, waarbij ik het huis niet uit het oog verlies. Dat deed mijn moeder vroeger ook. Ze vertelde de buurvrouw wanneer, en dan wist er iemand dat er een kindje lag te slapen. Niks aan de hand hoor.
Ze noemt sommige discussies idioot. Niet jou. Jij bent nu degene die persoonlijk wordt....sorry, moest ik even kwijt.
eigenlijk vind ik dat de zwangere mama's pas een eerlijk oordeel kunnen geven als ze de kleine daadwerkelijk hebben. Op ene ander forum is wel eens deze discussie geweest en ik weet nog dat ik en een stel anderen er toen ook op tegen waren. Maar nu je zover bent en je alles goed moet laten lopen stel je je grenzen anders. Wacht maar af!
Het ligt er ook aan waar je ze alleen laat. Ik zou mijn baby dus nooit in een auto alleen laten. Ook niet voor even, of voor tien tellen als ik er geen zicht op heb. Maar als hij inderdaad thuis in zijn bedje lekker ligt te slapen....nu durf ik dat nog niet, maar ik kan me voorstellen dat dat in de toekomst misschien best eens voor kan komen. Zeker als er broertjes of zusjes komen. Maar ik vind het wel eng, hoor! Ik zal wel proberen om het te vermijden.
Zeg nooit nooit! Mijn zus zei dat ze dat nooit zou doen, totdat ze een huilbaby (tot 1 1/2 jaar) kreeg....leek haar minder risico om de baby even alleen te laten dan er bij te blijven...ze zat er helemaal doorheen. Op zo'n moment ging ze even een rondje om het blok (zo'n vijf minuten). Ook ik heb daar een keer vier dagen aaneeen opgepast en begreep haar daarna volkomen.
Ik zou het niet doen. Als ik de oudsten naar school bracht liet ik de kleine ook nooit alleen thuis, ook niet bij het uitlaten van de hond. In de kinderwagen kan hij/zij net zo goed even mee...frisse lucht is ook nog eens goed. Moet de hond maar even wachten tot de kleine wakker is. De jongste sliep overdag bijna altijd in wagen zodat ik haar zonder wakker te maken mee kon nemen de oudsten uit school halen. Werkte prima, ook de volgende zal veel in de wagen slapen. Wat ik wel eens heb gedaan in nood, is de babyfoon [+ sleutel!] naar de buren gebracht. Maar het voelde niet goed, was blij dat ik weer thuis was.